Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer på et par små ting!

I regelverket for NBF-konkurranser står det:

"Resultatbok

Alle hunder må ha resultatbok hvor stevnets sekretær fører inn og kvitterer for resultatet av den enkelte prøve.

Startkort

Deltakeren må ha løst startkort for det aktuelle år for å delta på prøve. Startkortet må medbringes til prøven og fremvises uoppfordret til arrangøren."

Hvor får jeg tak i resultatbok og startkort?

----------------------

I regelverket for lydighetsdelen i klasse D står fellesdekk nevnt sist. Betyr dette at den gjennomføres til slutt, eller gjennomføres den på starten (som i LP)? Eller er det litt tilfeldig ettersom hva som er mest praktisk? Greit å vite hva jeg kan forvente meg, bare. :aww:

Skrevet

start kort får du av klubben du er medlem i (som er medlem hos NBF). f.ex kan du få av AGN da vi betaler for medlemmer der.

Resultatbok bestilte jeg hos NKK

Skrevet

start kort får du av klubben du er medlem i (som er medlem hos NBF). f.ex kan du få av AGN da vi betaler for medlemmer der.

Resultatbok bestilte jeg hos NKK

Googlet litt selv, det er visst lov det og. :P Men jeg trodde jeg måtte betale for startkort (http://www.norsk-brukshundsport.no/index.cfm?id=384610) i tillegg til å være medlem av samarbeidende klubb? Eller?

NBF selger også noe som heter hundejournal, som ser annerledes ut enn den resultatboka NKK selger. Men det spiller kanskje ikke noen rolle?

http://www.norsk-brukshundsport.no/index.cfm?id=349942

Skrevet

Hundejournal er en resultatbok og brukes den og. I den burde man ha ført inn MH/K-test/FA, i og med at man skal ha kjent mentalstatus for å kunne starte i C. Husker ikke helt hvordan reglene er for D, om du må ha kjent mentalstatus når hunden er over 18 mnd, men det skal stå i regelverket :P Startkort må betales hvert år for startende ekvipasjer, det har ikke så mye med klubbmedlemsskap å gjøre (annet enn at du må være medlem av klubb tilknyttet NBF).

Fellesdekk gjøres når det er mest praktisk. At den står sist i regelverket har ikke noe å si, jeg har sett at den tas før ekvipasjene skal gå oftere enn omvendt.

Skrevet

Hundejournal er en resultatbok og brukes den og. I den burde man ha ført inn MH/K-test/FA, i og med at man skal ha kjent mentalstatus for å kunne starte i C. Husker ikke helt hvordan reglene er for D, om du må ha kjent mentalstatus når hunden er over 18 mnd, men det skal stå i regelverket :P Startkort må betales hvert år for startende ekvipasjer, det har ikke så mye med klubbmedlemsskap å gjøre (annet enn at du må være medlem av klubb tilknyttet NBF).

Fellesdekk gjøres når det er mest praktisk. At den står sist i regelverket har ikke noe å si, jeg har sett at den tas før ekvipasjene skal gå oftere enn omvendt.

Takk for svar!

Kjent mentalstatus må man ha i klasse D også ja, når hunden har fylt atten måneder. Ettersom jeg ikke har resultatbok er ikke MH-en ført inn der. :P Men jeg har resultatskjemaet og dommeren signerte stamtavlen med dato og sted for MH-en. Holder det? :P

Guest Jonna
Skrevet

Takk for svar!

Kjent mentalstatus må man ha i klasse D også ja, når hunden har fylt atten måneder. Ettersom jeg ikke har resultatbok er ikke MH-en ført inn der. :P Men jeg har resultatskjemaet og dommeren signerte stamtavlen med dato og sted for MH-en. Holder det? :P

Du trenger ikke ha den i boken, holder å fremvise resultatskjema fra Sverige :)

(så ta godt vare på det, for du trenger det skjema resten av livet til dyret :P )

Skrevet

Hundejournal er en resultatbok og brukes den og. I den burde man ha ført inn MH/K-test/FA, i og med at man skal ha kjent mentalstatus for å kunne starte i C. Husker ikke helt hvordan reglene er for D, om du må ha kjent mentalstatus når hunden er over 18 mnd, men det skal stå i regelverket :P Startkort må betales hvert år for startende ekvipasjer, det har ikke så mye med klubbmedlemsskap å gjøre (annet enn at du må være medlem av klubb tilknyttet NBF).

Fellesdekk gjøres når det er mest praktisk. At den står sist i regelverket har ikke noe å si, jeg har sett at den tas før ekvipasjene skal gå oftere enn omvendt.

Startkort kan du fikse på nettet selv via betaling i nettbank og hjemmesiden til NBF: http://www.norsk-brukshundsport.no/index.cfm?id=384610

Og du MÅ ikke være medlem av klubb tilknyttte NBF, men du må være medlem av NKK.

Guest Jonna
Skrevet

Har de endret den regelen da? For sånn har det iallefall vært.

Ja kun i forbindelse med NM og Landslag det har betydning.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...