Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilfoto


Gjest
 Share

Recommended Posts

Noen som har tips til hvordan man tar gode bilfoto? Hvilke lysforhold er best? Er det kult om det nettopp har regna, eller bør bilen være tørr? Bør bilen så med litt lett sving på hjulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgivelsene er i mine øyne like viktig som selve motivet (bilen). Finnes ikke noe fasitsvar her så her er bare min mening.

Lett sving på hjulene kan være en god ide, og unngå ovenfra og ned bilder. Selv så foretrekker jeg nok ikke våt bil, men det kommer jo ann på hva du vil ha frem av inntrykk av de som ser på bildene.

Dagslys blir ofte litt kjedelig, så prøv og ta bilder tidlig på morgenen eller sent på kvelden for å få et langt bedre lys i stede for det harde dagslyset. Alternativt kan du finne en gammel lagerhall med mye urbant innhold for å få en litt annen stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips uansett :) Når jeg har en bil jeg personlig synes er utrolig lekker vil jeg prøve meg på noe nytt. Blir nok mye prøv og feil, men ett sted må man jo starte. Blir spennende å gå ut i nytt territorium, så langt har jeg kun prøvd meg på flyfoto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Bare generelt, bilen er nyinnkjøpt så :P Tenkte å kjøre den til et utsiktspunkt og få midnattsol på den, noe ala dette som en kompis har tatt:

4505212079_d45e134891_z.jpg

www.tromsofotostudio.no

sorry men dette er jo ikke bra bilde av bilen i det hele tatt. Eneste som gjør det der tilsynelatende bra er fet bil med bakgrunnen.. For høyt som nevnt over her og for nærme og feil vinkel gir helt gale proposjoner / perspektiv. Er bildet tatt bakfra eller fra siden, ikke godt å si.. Designeren av tt vil rive av seg håret om han serdette, linjene på bilen forsvinner og det eneste som syns er ene skinka på hekken som en eneste fetisj.. Svarer ikke som fotograf ståsted men som design. Er bare google tt og se bilder du finner ikke noe i nærheten av seriøse bilder som er så talentløst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var bildet en illustrasjon av et sted med utsikt jeg har tilgang på, hvorvidt bildet er fototeknisk eller designmessig bra eller ikke legger ikke jeg meg i :P For meg personlig er det et bilde som rent estetisk appelerer til mine øyne og jeg liker særlig himmelen. Bilen jeg skal ta bilde av er hvit og jeg leker meg med ideen om å la himmelen reflekteres i lakken.

Litt som man kan se nederst i dette bildet:

1010251_10152945549550167_1277073224_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
sorry men dette er jo ikke bra bilde av bilen i det hele tatt. Eneste som gjør det der tilsynelatende bra er fet bil med bakgrunnen.. For høyt som nevnt over her og for nærme og feil vinkel gir helt gale proposjoner / perspektiv. Er bildet tatt bakfra eller fra siden, ikke godt å si.. Designeren av tt vil rive av seg håret om han serdette, linjene på bilen forsvinner og det eneste som syns er ene skinka på hekken som en eneste fetisj.. Svarer ikke som fotograf ståsted men som design. Er bare google tt og se bilder du finner ikke noe i nærheten av seriøse bilder som er så talentløst.
Bilfoto er vel en profesjon? Noen er gode på natur, andre på arkitektur og andre igjen på bil. Her er jeg enig med Snusken. Bildet er et greit naturfoto med "bil i solnedgang", men noe bilfoto vil jeg ikke kalle bildet for :) Men i motsetning til Snusken er jeg ikke spesielt opptatt perspektiv. Det "feteste" bilbildene" jeg har sett er tatt nært på med ekstrem vidvinkel. *Det* ga bildene knall :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...