Gå til innhold
Hundesonen.no

leie, ingen kontrakt, duste utleier, hva har vi på vår side?


Raya
 Share

Recommended Posts

Jeg skal prøve å skrive så bra som mulig, men det er fare for at det blir litt rotete..

Vi leier hos grandonkelen til samboefen min. Har nå leid i et år. Etter å ha bodd der i et par uker fikk vi plutselig beskjed om at vi ikke fikk bo der lengre, fordi vi hadde det rotete. Det viste seg da at de hadde brukt sin nøkkel til leiligheten til å gå fritt inn i leiligheten når vi ikke var hjemme. Dette ordnet seg når vi fikk "bodd" oss, inn og vi begynte å spørre etter kontrakt, noe de utsatte og fortsatt utsetter til den dag i dag. De sluttet også å gå inn etter dette.

(Vi har siden dette vært på utkikk etter leilighet uten hell, er veldig dårlig marked her..)

For 2-3 uker siden fikk vi tilbud om å kjøpe hele huset, da de trenger noe mindre og hadde lagt inn bud på en leilighet. Grandonkelen til samboeren min var nemlig veldig opptatt av at huset skulle gå i familien.

De har også en schnauzer (ikke helt sikker på om det skrives sånn) som står ute og bjeffer hele dagen. Bokstavelig talt. På torsdag holdt han på i evigheter, langt utover kvelden, så samboeren min gikk opp og spurte om ikke de hvertfall kunne ta han inn for å få slutt på bjeffinga.

I dag ringte de på og sa at det var to stk som ville se på leiligheten. De kom inn, kikka på alle romma og gikk igjen. Samboeren min gikn opp og spurte hva det var om, og fikk beskjed om at de hadde tenkt å fortelle oss i morgen (søndag) at på mandag kom det en eiendomsmegler som skulle ta bilder av huset, så da måtte det være strøkent. Etterpå fikk han beskjed om at utleiern var dritt lei av oss, og klaginga våres at vi kunne bare se til ******* å finne oss et nytt sted å bo (hans eksakte ord).

Så nå sitter vi her da, uten kontrakt, og uten noe vi egentlig skulle sagt. Kan vi gjøre noe i det hele tatt? Finnes det noen norsk lov som kan hjelpe oss, eller er det kun kontrakten vi skulle hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...