Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken godis gir dere valpen ?


SandraNH
 Share

Recommended Posts

Min hund kunne jeg i grunnen bruke fòret som godbiter også, jeg foret med Orijen.

Men likevel var ZiwiPeaks av en helt annen dimensjon, hun elsket det. http://www.ziwipeak.com/no/air-dried-dog-food-ziwipeak-daily-dog-air-dried-cuisine/ Er egentlig et fullverdig fòr det også, men jeg brukte det som supplement og som høyverdige godbiter.

Ellers elsket hun f.eks tørkete hjortetunger, tørkete sardiner (pleide å dele dem opp i småbiter), f.eks http://www.rigtighundemad.dk/barf/GUFFER.html

Som godis også f.eks griseører, men det brukte jeg ikke til terning, bare til kos noen ganger.

Grattis med valp forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min golden retriever likte veldig godt Markies, (hundekjeks i pappeske på dagligvaren). Ingen andre hundegodbiter var noe særlig sammenlignet med disse. Ingen av de andre hundene vi har hatt var så glad i Markies som hun. Favoritter er tydeligvis indivuduelt fra hund til hund. Når man trener anbefaler man ofte våt mat, som fiskekaker, renplukket kyllingkjøtt, pølsebiter, oppskjærte påleggsskalker, o.l. Det er mer grisete, men hundene blir merkbart ivrige etter å jobbe for det. En annen fordel med ferskmat, er at hundene ikke trenger vann så ofte mens man trener. Kjeks og frysetørret lever er kanskje godt, men tørt. En klassiker på hundekurs er Frolic, en type halvtørt tørrfor man lett kjøper på hvilken som helst daglivare. Mange hunder syns den er helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne de små kuvertboksene med leverpostei, de er maks å ha med når det skal være helt ekstra. Om du starter på et valpekurs er det lurt å ha en viss peiling på hva valpen liker og tåler. Jeg var på klikkerkurs og valpene ble matet til de grader! Når man kommer hjem er det lurt å la valpen gå en god tur, eller la dem løpe litt fritt for å stabilisere magen; rett og slett lufte av seg alt stresset fra kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne de små kuvertboksene med leverpostei, de er maks å ha med når det skal være helt ekstra. Om du starter på et valpekurs er det lurt å ha en viss peiling på hva valpen liker og tåler. Jeg var på klikkerkurs og valpene ble matet til de grader! Når man kommer hjem er det lurt å la valpen gå en god tur, eller la dem løpe litt fritt for å stabilisere magen; rett og slett lufte av seg alt stresset fra kurset.

Hvordan kurs går du på? Vi gikk på klikker/positiv valpekurs. Det var mye fokus på gode pauser i bil, ro i fang ol jevnt alle kveldene. Samt at enkelte ting ble gjort med en og en ute og var alle ute var vi gooodt spredt. De ble ikke stresset av det kurset. Så lurer litt hva du går på. Dog vi hade Oslo hundeskole rett ved der vi var hvor valpene var ute i 1,5 time i dobbel så stor gruppe uten pauser. Så er vel litt med hvor man går..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å klikkertrener, og trenger da små og myke godbiter som helst ikke metter så mye, og som de svelger fort. I hovedsak trener jeg nå slik at hun skal forstå at klikk betyr at hun gjorde noe bra, dermed godis. Nå når hun hører klikket så er det ofte at jeg må gå etter henne med godbiten :P ofte er det mye annet som er mer gøy enn godbiten :P nå skal det sies at dette er første hunden jeg klikkertrener, så det er mye nytt for meg :) til høsten blir det valpekurs på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å klikkertrener, og trenger da små og myke godbiter som helst ikke metter så mye, og som de svelger fort. I hovedsak trener jeg nå slik at hun skal forstå at klikk betyr at hun gjorde noe bra, dermed godis. Nå når hun hører klikket så er det ofte at jeg må gå etter henne med godbiten :P ofte er det mye annet som er mer gøy enn godbiten :P nå skal det sies at dette er første hunden jeg klikkertrener, så det er mye nytt for meg :) til høsten blir det valpekurs på oss :)

når vi gikkpå kurs fikk vi oppgave første kveld med å prøve ut mange ting og finne ut hva som var ULTIMATE belønning, og hva som var ok osv.

Så da skjærte jeg opp pølser, karbonader, svenske kjøttbullar (gilde sin blå pose) er geniale, lette å dele, stinker og hundene elsker de, ost, fiskepudding osv. Mye av det har jeg tørket på lav varme i ovnen så de ble mindre klissette men jah. er mange mange måter og godbiter. Hvor mer grisette, hvor bedre som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kurs går du på? Vi gikk på klikker/positiv valpekurs. Det var mye fokus på gode pauser i bil, ro i fang ol jevnt alle kveldene. Samt at enkelte ting ble gjort med en og en ute og var alle ute var vi gooodt spredt. De ble ikke stresset av det kurset. Så lurer litt hva du går på. Dog vi hade Oslo hundeskole rett ved der vi var hvor valpene var ute i 1,5 time i dobbel så stor gruppe uten pauser. Så er vel litt med hvor man går..

Jeg gikk på et kurs holdt av en Canis-trener like utenfor Bergen. Kurset høres likt ut det du gikk på, men selv om det var trening utendørs i en fint grøntområde, og pauser ble det nok vel mye for valpene. Det var kun første gang hun ble veldig dårlig i magen, de andre gangene gikk det bedre. Det var nok ikke stress fra andre hunder som forårsaket det, det var nok selve treningen og utveksling mellom eier og trener. Det var nok utkjørte valper et par ganger selv om det ikke var meningen å overbelaste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gikk det mye fiskekaker/fiskepudding i starten. Marksieskjeks var også en stor favoritt, men vanskelig å bruke til å trenetrene med=P

Frolic brukte vi også og diverse kjøpegodbiter. Leverpostei og pølser, ost og kokt kyllinggilet.

Alt mulig om kan deles i bittesmå biter funker jo på en normal valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp på 12 uker nå og vi bruker stort sett provit godbiter(de er litt store for en liten valp) eller natures menu godbiter. Begge deler får man kjøpt på buddy. Ellers er det mye annet som flere over her har nevnt som skal testes ut ;)

Et lite tips, hvis valpen løper unna når du klikker og skal gi godbit. Har du lært henne at et klikk betyr godbit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pølsebiter og leverpostei om jeg skal ha ekstra gode godbiter, leverpostei lar jeg valpen slikke utav boksen.

Ellers bruker jeg Antos microtrainers godbiter i ymse smaker, de er perfekte! Små biter passe store til belønning (ikke svære greier som godbiter ofte er), tar liten plass og er ikke klissete å ha i lommene, og valpisen elsker de :)LINK

Både valpen og den voksne får forøvrig samme godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp på 12 uker nå og vi bruker stort sett provit godbiter(de er litt store for en liten valp) eller natures menu godbiter. Begge deler får man kjøpt på buddy. Ellers er det mye annet som flere over her har nevnt som skal testes ut ;)

Et lite tips, hvis valpen løper unna når du klikker og skal gi godbit. Har du lært henne at et klikk betyr godbit? :)

Det er det jeg prøver å lære henne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg prøver å lære henne :)

Åja :P haha! *føler meg dum* :P

Men da lønner det seg iallefall å ha noen godbiter som valpen syns er kjempe-nammis! Og hunder liker forskjellige ting, så det er bare å prøve seg frem :) har du tatt en titt på kikopup sine videoer på YouTube? De har iallefall hjulpet meg en del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...