Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Kåre Lise
Skrevet

Slått på, får se hva jeg gidder følge med ikke helt min greie men så litt i fjor og fikk litt positivt inntrykk av stemningen mer enn disse dopa testosterongærningene. Tour de Drugs.. Er jo egentlig bare trist hele greia, sporten i det altså..

Tourmanager?

Skrevet

Det med bussen var jo bare gøy, og fryktelig flaut :)

Håper det går greit med han som måtte på sykehus. Det så ikke mye godt ut.

Siden jeg er veldig ny i dette er det to ting jeg lurer på:

Blir det ikke tatt dopingtesting her, siden det virker som det er mye doping i sporten?

Har det aldri vært kvinner med i touren- er det bare for menn?

Og en ting til:

Er ikke Contador tatt i doping før???

Skrevet

Og en ting til:

Er ikke Contador tatt i doping før???

Jovisst. Men han har "sonet sin straff". Ang doping: Tror vi sykkelsporten er enestående?

• Like 1
Skrevet

Yay Tour de France tråd jo! Skrekkelig spennende det med bussen.. syklistene kom nærmere og nærmere og bussen stod og stod!

Jeg har vel fulgt Touren de siste 10 årene, det betyr regelrett sommer for meg nå. Det er det eneste sportsrelaterte jeg ser på overhode.. Liker så godt langdrøyheten - at man kan gå lang tur midt inni og komme tilbake og løpet er fortsatt igang, og at dette er rett og slett en lagkonkurranse og det med taktikk og strategi, simpelthen fasinerende. Legg til 2 helt utrolig fantastiske programledere - uten dem ville jeg neppe giddet se touren..

Hvert år håper jeg på mindre doping, og ser touren hvert år med naivt håp om en renere sport!

Skrevet

Jeg elsker Tour de France av samme grunner som Tonje. Det er skikkelig sommer for meg å ha tv-en stående på i mange timer mens jeg pusler med litt andre ting, også følger jeg med sånn innimellom.

Men i år har jeg ikke tv-tilgang, og det er ikke så mye poeng i å kjøpe sumo-abonnement siden jeg stort sett er på jobb så lenge de sykler. :( Så får bare med meg hva som har skjedd i etterkant. Og det er ikke helt det samme, kjenner jeg.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Legg til 2 helt utrolig fantastiske programledere - uten dem ville jeg neppe giddet se touren..

Ble mer engasjert i fjor når Dag Otto kjørte traseen i bil og kjente på stemningen, plutselig var han selv litt stjerne igjen og i det hele tatt, fikk bare lyst til å reise nedover egentlig, det var helt villt .. :) Jeg får kanskje vurdere å vaske av meg deler av antilandeveisattituden min å prøve igjen i år.. :oBegynte jo bra i dag med spenning på sluttenså ;)Er selv i ganske andre enden av hva som angår sykkelgrener/ interesse kan man trygt si.. Til helgen er det Oslo Enduro og jeg skal debutere. ho ho broom broom .. :lol:

Skrevet

Flere som har lag i Tourmanager? :) Om ikke, gå inn på Tv2.no, -> [Tour de france] -> [spill Tourmanager her] og sett sammen et lag og begynn å samle poeng på rytterene dine på dagens lagtempo :)

Jeg er ingen ekspert, men synes det er kjempe gøy å følge med og heie på rytterene mine! :D Spennende å se hvor mye poeng man får på etappene også :)

Mitt lag etter tre etapper:

Poeng 909

Plassering 12466 av 31886

Vi kan ha egen sonenliga! :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...