Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva forskjellen på sporline og langline er, men jeg mener altså de av plastikk.

Har det noe for seg å kjøpe en slik til svømming? Har et tau, men det blir jo relativt tungt i vann, og synker, og lager lett knuter. Holder plastikklinene seg lettere knutefri? Flyter den?

Skrevet

Jeg trodde langline og sporline bare var 2 forskjellige navn på samme ting :P og at plast eller stoff eller skinn kommer an på preferanse. Ellers aner jeg ikke om den flyter, men hvorfor skal du ha på line i vannet? Er ikke det litt skummelt?

Skrevet

Den plast varianten flyter i vann og kan brukes ved bading! Men vær ops på at den kan tvinne seg om føttene på hunden osv :)

Skrevet

Jeg trodde langline og sporline bare var 2 forskjellige navn på samme ting :P og at plast eller stoff eller skinn kommer an på preferanse. Ellers aner jeg ikke om den flyter, men hvorfor skal du ha på line i vannet? Er ikke det litt skummelt?

Mulig det :P

Skal ha på line fordi a) det er folk og hunder der vi pleier bade, b) det er båndtvang og c) mamma og pappa skal passe ham i to uker, og føler seg ikke sikre på å ha ham løs. Selv om han aldri stikker av, så er han liksom ikke en intens badejunkie slik som tollervennen sin, så han kan godt gå å sose i vannkanten og spise gress, så greit å kunne ha kontroll :-)

Har aldri opplevd noe skummelt med line i vannet, bruker alltid sele, og hvis det nå skulle skje noe så svømmer han ikke så langt ut, så skal nok få reddet ham :-)

Den plast varianten flyter i vann og kan brukes ved bading! Men vær ops på at den kan tvinne seg om føttene på hunden osv :)

Så bra :D Ja passer alltid på :-)

• Like 3
Skrevet

Hvis det skulle skje noe i vannet, så er det vel ganske greit å ha langline? Da er det bare å dra hunden inn mot land igjen.

Ikke om den fester seg i bunn, i eventuelle greiner og lignende.

Plastlinene flyter som andre har nevnt. Vær obs på at du kan få ganske stygge brannsår av å holde igjen en sånn line om den begynner å "gli" i hånda. Ser ikke for meg at det blir noe bedre om den er våt i tillegg. Den sklir også ganske lett unna når man står på den synes jeg.

Skrevet

Linus bada med plastline i dag, den fløyt den, og jeg er veldig glad for at jeg hadde den :P han ble så glad at han bare la på svøm liksom :P

• Like 1
Skrevet

Ikke om den fester seg i bunn, i eventuelle greiner og lignende.

Plastlinene flyter som andre har nevnt. Vær obs på at du kan få ganske stygge brannsår av å holde igjen en sånn line om den begynner å "gli" i hånda. Ser ikke for meg at det blir noe bedre om den er våt i tillegg. Den sklir også ganske lett unna når man står på den synes jeg.

Enig der, absolutt lurt med et par hansker.
Skrevet

Tynn båtline som du setter en krok i enden på, er de de fleste som driver med rehabilitering bruker ,for de flyter og man kan kutte opp i de lengdene man selv ønsker ;)