Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

vet ikke om resultatene står et annet sted, men jeg lager en egen tråd iallefall. Så får moderator flette trådene hvis det allerede finnes en...

Skrevet

Jeg stilte ikke på de to utstillingene jeg kunne meldt på til på lørdagen (klaffet så dårlig med hund i fly).

Jeg stilte Jezzy og Nico på NKK på søndagen.

Dommer Birgitta Svarstad, Sverige dømte Boston Terrier. Det var 8 påmeldte i rasen.

Jezzy på 10 mnd ble 2. beste tispe med CERT. Lille valpejenta mi var veldig glad og hoppet som sedvanlig rundt i ringen (klarer bare ikke å plukke av henne dette, men vi fortsetter å trene) Dommeren likte at hun var glad og hadde kun en negativ ting å si, og det var at hun må bli litt fastere i albuene.

NKKTromsoslash-Jezzy_zps491112df.jpg

Nico på 13 mnd, gjorde alt slik han skulle, gikk bra og stod bra. Dommeren fikk kjenne på kroppen og se på tenner uten at han gjorde tegn til å hoppe av bordet :P og da var jeg egentlig ganske fornøyd.

Han ble 1jkk med CK, og ble slått av en flott unghund fra Italia som er på besøk i Norge for en stund. Nico fikk res Cert, og selv om det er en litt sur ting å få (såå nær liksom), så er jeg fornøyd med å bli 2. beste hanhund.

NKKTromsoslash-Bestehanhundklasse_zpsf3f

• Like 7
Skrevet

Jazz fikk ex + ck på fredagens NDK utstilling (desverre ikke plassert i BHK)

Lørdagen var det THK sin utstilling og da ble det ex- ck- 2BHK og CERT :D

Søndagen på NKK Tromsø dro han til og fikk ex- ck- 2BHK og STORCERT

16 mnd og fullcertet, kan det bli bedre :blissysmile::icon_clapping::punk:

• Like 8
Skrevet

Snøfrost Svale Dis deltok på utstillingene i Tromsø (hun bor med sine eiere i Kiruna)

946418_10151390511976916_202726860_n.jpg

lørdag, dommer Harald Aune

Tik av utmärkt typ. Välskapt huvud. Utmärkt över och underlinje. Tillräckligt vinklad runt om. Utmärkt benstomme.Korrekt bett. Trevligt temprament. Sedan står det något som jag inte kan tyda. Tror att det står något i stil med välmusklad med hänsyn till ålder.

Exc.JK 1.JKK CK 2.BTK R.CERT

søndag, dommer Jesper Andersson

15 månaders feminin tik som kunde haft lite mer höjd på benen. Bra huvudform, bra ögon och öron. Bra hals och stark rygg. bra bröst korg och balanserade vinklar. Rör sig balanserat. Bra steg. Trevligt temprament.

Exc.JK 1.JKK CK

Veldig, veldig fornøyd med kritikkene og resultatene til Dis. Hun har bare blitt stilt 2 ganger tidligere (en off og en uoff i Sverige). og ikke minst er jeg superfornøyd med de flinke og hyggelige valpekjøperne mine!

• Like 1
Skrevet

Lykke (Urban Legend Arctic Future stilte på søndag på NKK. Som så mange ganger før var kritikken bra, men det holdt ikke helt til mål. Hun ble plassert bak Certvinneren med CK og res-cert. En plassering jeg tror vi har fått fem ganger på NKK nå. Lykke er pen uten store feil, men hun er ingen stjerne. TIl høsten blir hun fem år. Jeg skal stille henne i Harstad i oktober, men om det ikke går vår vei da heller tror jeg at jeg legger utstillingskarrieren på hylla.

Ble ikke tatt noen bilder av henne så dette er vel ett år gammelt eller noe:

527485_10150641938957105_229419740_n.jpg

• Like 1
Skrevet

Hadde veldig varierende resultater denne helga.

Lørdag THK:

Hampus vg.

Dina 1 btk, og BIR.

Gåttfred excellent.

Stilte Gåttfred på miniatyrhundklubbens utstilling også lørdagen.

Da ble han BIR.

NKK søndag.

Hampus Excellent.

Dina excellent, ck og 3 btk.

Gåttfred excellent, ck, 3 bhk og reserve cacib.

• Like 1
Skrevet

Shinya stilte i valp 6 - 9 mnd og som eneste akita valp lørdag og søndag.

Lørdag THK Bir valp, alle valpene var samlet til en stor finale og vi ble ikke plasert der.

Søndag NKK Bir valp, og Big 3 :) (5 valper med i gruppefinalen)

Er veldig fornøyd med helgen, Shinya oppførte seg stort sett veldig bra bortsett fra noen små tulle raptuser i ringen.

Dette var hans siste valpe show, neste gang stiller han i junior klassen til høsten.

Gratulere til alle med resultatene.

• Like 1
Skrevet

Emeric stilte på 2 utstillinger lørdagen, og fikk 2 cert og ble BIR på begge. Hadde veldig trivelige dommere og ikke minst ringsekretær på lørdagen.

På søndagen hadde vi konkurranse, og endte med res-cert. Storfornøyd me helga :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for informasjonen!
    • Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...