Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger jeg hundeføner?


Recommended Posts

Har en salongføner til meg selv på 2000 watt. Kan jeg bruke denne til bichon frise? Eller kjøpe hundeføner? Er ingen utstillingshund :) leser så mye på nettet men de fleste rådene om hundeføner kommer fra utstillingshunde-eiere. Argumentet er at vanlig føner er svakere, men min er på 2000 watt. Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å se at det ikke er alle som mener man må ha føner og blåser på slikt stativ med hjul og en svær stellebenk med sklisikkert undelag og galge for å feste båndet i. Er så mye råd ute å går ang bichon frise, de fleste kommer fra utstillingsfolk som nermest ser rart på deg når du nevner hverdagsklipp og hverdagsføn.. Er min erfaring da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig føner OM jeg føner min hund, men jeg tror det største problemet er at en vanlig føner ofte kan bli for varm for hunden.

Men mange GODE fønere har kald funksjon også. Det har min føner :)

jeg har dog blåser ved siden av også :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For MEG ble det en helt ny opplevelse og en ren glede å stelle gamla her etter at jeg fikk skikkelig blåser i hus. Men hun er i øyeblikket i full pels (portugisisk vannhund) og har MASSE pels som tørker kjempesakte. Før jeg fikk blåser brukte jeg "vanlig" føner, men beregnet på hund. Tror det var ca samme effekt som i den du har. Med kaldblåsfunksjon vel og merke. Det fungerer fint, men hos meg tok det laaaang tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som Maria sier, tørkingen går fortere med en god hundeføner.

Har man tiden og ser på pelsstellet som kos så burde vanlig føner holde, men har man først fønet med stor føner så er det litt kjipt å stå med en liten føner igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...