Gå til innhold
Hundesonen.no

Figo


Jerko1
 Share

Recommended Posts

Figo hentet vi på Østlandet, Spirosperos kennel. Rasen Kleiner Munsterlander kom jeg og min kone fram til etter en del diskusjoner der vi hadde flere raser på plakaten. Hun hadde en del erfaring med Engelsk Setter samt Engelsk springer spaniel fra før, mens jeg nok var mest av en spisshund tilhenger. Men da avgjørelsen var gjort etter å ha satt oss så godt inn i rasen som mulig kom vi etterhvert fra til valgt oppdretter. Vi dro fra Trøndelag ned til Østlandet og hilste på oppdretter samt tispe og hannhund og fikk ett godt inntrykk. Så da tiden var inne ble det en ny tur der vi hentet den valgte valpen, det er en biltur på 6/7 timer men kjøreturen med en 8 uker valp i baksetet gikk som smurt. Ut på lufting og tisseturer innimellom men ellers slappet valpen av og sov det meste av turen hjemover igjen.

Dette er egentlig en allround jakthund som kan brukes til det meste, den har i tillegg generelt mye kortere søk / avstand til fører en mange andre jakthunder, eksempelvis ES. Ellers er den full av energi, en krutttønne på tur og ellers men med ett svært behagelig gemytt.

972262_559655574078158_1653770588_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...