Gå til innhold
Hundesonen.no

Halt - noen tanker om andre årsaker enn strekk?


Aya
 Share

Recommended Posts

Det er basically akkurat sånn bikkja mi var i ca 6-12 mnd før korsbåndet røyk og sånn :P Men det er jo mindre odds for at det ryker på en liten og lett hund enn en stor og tung en... Bare vær flink å bruke betennelsesdempende (onsior/previcox) med en gang du ser halting, for hvis man er gnien på de så blomstrer forkalkningene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger: Ja, pr i dag følger jeg det opplegget jeg har fått av vet, også de tilskuddene han har foreskrevet oss. Han la ikke skjul på at korsbåndet kunne ryke han også, men om hun får et år til er hun plutselig 7,5 år og nærmer seg 8 - for meg handler det litt om å kjøpe seg tid egentlig. Men han kunne altså ikke finne noen skader på korsbåndet pr i dag, han utelukket bare ikke at det kunne være en skade der. Og absolutt ingen forkalkninger. Det er jo bra! Så krysser fingrene for at hun holder seg fin/som nå en god stund til! :) Jeg tenker det er viktig å begrense heftig herjing og å være nøye med oppvarming og nedgåing før og etter aktivitet, noe mer dere tror at det bør være viktig å ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping i dyp snø, løping i myr = no no no. Iallefall hos oss. Menisken gikk etter at jeg lot bikkja løpe i 5 minutter på ei våt myr. Idioteier.

Ikke la andre hunder hoppe på ryggen hennes. Løping etter ball og sånne "raske retningsskift i høy fart" er jo slitasje, så jeg forsøker å holde det på et minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...