Gå til innhold
Hundesonen.no

Endring av innlegg?


Recommended Posts

Går det ikke ann å endre innlegg man selv har oppdrettet? Finner ingen knapp for endring av mine poster.

Skulle gjerne ha oppdatert min presentasjon, men vanskelig når jeg ikke finner noe alternativ for endring ;)

Oppdager i det jeg legger inn dette innlegget, at her kommer jo rediger opp - hvorfor kommer ikke dette opp på presentasjonstråden tro?! Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det r et tidsbestemt vindu på redigering av innlegg. Det er for å unngå at folk angrer på det de poster, kommer til bake og sletter eller gjør om på innlegg. Det er vledig destruktivt for forumet.

Men om du går til innlegget, trykker på rapportér og skriver i felter hva du vil endre og til hva, så er jeg sikker på at en moderator fikser det for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser greia, men presentasjonstråder burde være mulig å endre synes jeg.

Der skriver man jo om seg selv og dyra, og ofte så kommer å reiser dyr, og mye endringer oppstår. Blir jo mye merarbeid for moderatorene å endre på støtt.

Menmen, da får heller presentasjonen bare være. Skulle gjerne hatt inn navn og kort beskrivelse av valpen min, nå som jeg faktisk vet hvem det er, men blir styrete om det må gå gjennom rapportering. Med valpen vet jeg jo at det vil komme flere endringer da jeg ikke har hentet henne enda, og dermed ikke kjenner hun.

Så da får det bare være :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med å gjøre at man enten må ha innstillingen for hele forumet eller ikke i det hele tatt. Synes å huske å ha lest det en gang. Jeg er glad vi har de innstillingen, til tross for at det er tilfeller med litt merarbeid.

Det er egentlig ikke så mye mer styrete å rapportere, det er jo bare en annen knapp å trykke på. Teksten du må skrive er jo den samme uansett. :)

Men ja, om du synes det er pesete så er det sikkert greiere å ta en oppsamling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det r et tidsbestemt vindu på redigering av innlegg. Det er for å unngå at folk angrer på det de poster, kommer til bake og sletter eller gjør om på innlegg. Det er vledig destruktivt for forumet.

Akkurat dette synes jeg på mange måter er en litt... Ekkel holdning å ha :ermm: Det er litt som "åja, du dreit deg ut? allow me to take a picture, post it on times square big screens and laugh of you". Generelt sett er jeg åpen for at folk faktisk kan få drite seg ut, angre og ta tilbake ting. Alle kan gjøre feil, alle kan trø litt feil - skal man liksom gjøre et stort poeng ut av det? :( Synes det er en sånn ekkel holdning for å være helt ærlig.

For å gi en liten parallell.... jeg ødela noe som var mamman min sitt for litt siden. Jeg er veldig opptatt av at muttern skal ha et amazing syn på meg, for hun har en lei tendens til å gni det inn hver gang jeg gjør noe feil på svært vonde måter og over lang tid. Jeg ble helt sønderknust og grein som et lite spedbarn (jaja, okei nå smører jeg litt på), men så kom min amazing pappa og sa "du, folk gjør feil, det går helt fint. Det var bare en ting. Nå snakker vi ikke mer om det også går vi videre i livet". Det var en skikkelig snill pappa som løfta meg opp fra ei endless abyss of hopelessness til noe som var levvanes med.

Samfunnet er jo litt mer trivelig å leve i om man kan få lov å angre seg om man var litt lite gjennomtenkt et lite øyeblikk.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette synes jeg på mange måter er en litt... Ekkel holdning å ha :ermm: Det er litt som "åja, du dreit deg ut? allow me to take a picture, post it on times square big screens and laugh of you". Generelt sett er jeg åpen for at folk faktisk kan få drite seg ut, angre og ta tilbake ting. Alle kan gjøre feil, alle kan trø litt feil - skal man liksom gjøre et stort poeng ut av det? :( Synes det er en sånn ekkel holdning for å være helt ærlig.

Jeg tror ikke at det er strengt dette altså. Om man rapporterer og ønsker å endre innlegg, så vil jeg tro at man innen rimelighetens grenser får det.

Men jeg har sett mange tråder som ødelegges fordi trådstarter ikke får de svarene h*n ønsker, eller ikke tåler å få litt motbør, sletter alle innlegg og det er veldig lite konstruktivt. Jeg kjenner ikke igjen at man på død og liv skal gni folk ned i søla bare fordi man setter restriksjoner på redigering, det er ytterste konsekvens og skal bli plukket opp av andre forumregler.

Det trenger ikke være at folk hopper på alle mot en engang altså.

Eller bare endrer innlegg når de skifter mening etter at de ser en annen side av saken.

Jeg har inntrykk av at dette er relativt vanlig kotyme på forum, og jeg synes det er en god en, ikke nødvendigvis en slem en. Blir det slemt skal man ha andre regler intakt som beskytter folk.

For å gi en liten parallell.... jeg ødela noe som var mamman min sitt for litt siden. Jeg er veldig opptatt av at muttern skal ha et amazing syn på meg, for hun har en lei tendens til å gni det inn hver gang jeg gjør noe feil på svært vonde måter og over lang tid. Jeg ble helt sønderknust og grein som et lite spedbarn (jaja, okei nå smører jeg litt på), men så kom min amazing pappa og sa "du, folk gjør feil, det går helt fint. Det var bare en ting. Nå snakker vi ikke mer om det også går vi videre i livet". Det var en skikkelig snill pappa som løfta meg opp fra ei endless abyss of hopelessness til noe som var levvanes med.

Samfunnet er jo litt mer trivelig å leve i om man kan få lov å angre seg om man var litt lite gjennomtenkt et lite øyeblikk.... :)

Det var en fin historie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ødelegger når en person poster en tråd, så angrer seg og skriver SLETTET i alle postene sine med en gang og fjerner da alt sitt, da mister hele tråden mening og ødelegger.

Å rapportere inn innlegget er en knapp, og så skriver du bare hva du vil ha endret og vips fikser en moderator det, det er ingen stor jobb og folk kan godt ha lavere terskel for å rapportere inn ting :)

mvh

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke fordi andre skal ha sjansen til å gni ting inn når man gjør en "feil" eller skriver noe som er litt dumt. Vi hadde jo faktisk problemer med det før. Noen ble kanskje sur på moderator for noe, og tok hevn ved å gå inn og slette ALLE innleggene de hadde skrevet på forumet. Andre fant kanskje ut at de ikke var så høye i hatten etter å ha diskutert opphetet i Debattkjelleren og fjernet alle innleggene sine i tråder der. Sånt ødelegger jo hele tråden.

Jeg syns det har blitt mindre av ekstreme innlegg og det virker som folk poster mer av ting de tenker at de ikke kommer til å angre på, etter at denne regelen ble innført (og det er jo lenge siden nå).

- IW

PS: Hvis noen rapporterer og har god grunn så hjelper vi som regel til. F. eks om man vil overraske kjæresten med noe og ikke helt tenkte seg om før man postet en tråd som kan søkes frem, har fått problemer osv. Kan være så mangt. Vi er ikke ekstremt strenge, men ja - vi sletter ikke alt heller :) .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...