Kaja Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Jeg kan virkelig ikke se hvor JEG svarte dere frekt. Jeg svarte bare på samme måte som hun gjorde tilbake, den ene personen. Det vil ikke si at alle dere andre trenger å svare meg frekt. Hvor gammel er du? Kanger; jeg tror ikke det er hyggelig å bli stengt inn i bur. Jeg fforstår at det kan være en midlertidig løsning, men syns det er fint å prøve andre ting først. En valp må gjerne på do i løpet av natta og gjør da fra seg inne, deg gjør den ofte ikke i bur, men det kan ikke være deilig å være trengt i lenger tid. Jeg har fire veldig forskjellige personligheter hjemme, jeg tror ikke de sybs det samme om alt, men de er enige i en del ting alikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Noen hunder tror jeg ikke synes det er trivelig å være i bur, fordi de opplever det som å være innestengt. Andre hunder tror jeg rett og slett ikke enser at det er noe. De oppfatter situasjonen, snur seg rundt, legger seg og bryr seg ikke noe mer. Nå snakker jeg om generelt burbruk, ikke at dette betyr man kan ha hund i bur i 16 av døgnets 24 timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Noen hunder tror jeg ikke synes det er trivelig å være i bur, fordi de opplever det som å være innestengt. Andre hunder tror jeg rett og slett ikke enser at det er noe. De oppfatter situasjonen, snur seg rundt, legger seg og bryr seg ikke noe mer. Nå snakker jeg om generelt burbruk, ikke at dette betyr man kan ha hund i bur i 16 av døgnets 24 timer. Det er jeg ikke uenig i, men jeg syns man kan prøve andre ting før man bruker bur for å hindre en valp i å tisse å drite inne, noe man liksom må regne med når man henter valp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Det er jeg ikke uenig i, men jeg syns man kan prøve andre ting før man bruker bur for å hindre en valp i å tisse å drite inne, noe man liksom må regne med når man henter valp Hvis valpen ikke har noe problem med å være i bur skjønner jeg ikke hvorfor man skal prøve en haug med andre mer tungvindte metoder. If it works it works. Gjøre det unødvendig vanskelig for seg selv fordi noen mener det er slemt? Det blir litt som å ha ei bikkje som responderer SUPERBRA på utagering i bånd vha grime, men fordi noen mener grime er slemt så må du bruke 1 helt ekstra år på å trene bikkja med "snille" metoder. Eller at du har en hund som fungerer kjempebra i flexibånd, men fordi noen synes flexibånd er teit av prinsipp, så skal man slite rundt på en møkkete langline og bytte til et kort lærkobbel når det passer seg - og i det hele tatt gjøre livet unødvendig vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonnydeppa Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2013 Hvor gammel er du? Kanger; jeg tror ikke det er hyggelig å bli stengt inn i bur. Jeg fforstår at det kan være en midlertidig løsning, men syns det er fint å prøve andre ting først. En valp må gjerne på do i løpet av natta og gjør da fra seg inne, deg gjør den ofte ikke i bur, men det kan ikke være deilig å være trengt i lenger tid. Jeg har fire veldig forskjellige personligheter hjemme, jeg tror ikke de sybs det samme om alt, men de er enige i en del ting alikevel Urelevant. Hvor gammel jeg er har da absolutt ingenting med dette å gjøre. Jeg er hvertfall gammel nok til å forstå når noen er frekk og ikke. For å få slutt på diskusjonen rundt det jeg spurte om, så har ihvertfall min hund det veldig mye bedre i bur enn rundt om i huset (eller ett innestengt område) da han slår seg mye mer til ro i buret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Har du prøvd et innestengt område? Hvorfor fungerer ikke dette? Hva stengte du området med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100011 Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Men kjære nån... Om bur fungerer i en overgangsperiodet så aksepter nå at noen går for burbruk.Man spør om råd og tips, så velger man selv ut det som man mener passer best for seg og sin hund.Sent from my iPad using Tapatalk HD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonnydeppa Skrevet 23. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2013 Har du prøvd et innestengt område? Hvorfor fungerer ikke dette? Hva stengte du området med? Jeg satt buret med inngangen inn mot ett rom og tok bort alt som var i det rommet (utenom leker og drikke/mat osv) Han likte ikke å ha en så stor plass å være på alene, og prøvde febrilsk å komme seg forbi. Når vi da puttet han i buret igjen og lukket døren, roet han seg helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts