chico93 Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Jeg skal reise med newfoundlandsvalp på 2 mnd i flykabin. Jeg skal brukr sherpa bag str small, da det er bare denne som er godkjent i kabin. Jeg lurer på om valpen vil passe i en sånn bag. Jeg synes den høres så liten ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Jeg tviler på at du får det til. Jeg har berner sennenhund, og vet om flere som har blitt møtt med døra i fjeset når de kommer fordi valpen veier for mye. De har blitt ombooket, kjøpt bur på stedet, og fløyet hjem med hunden i bagasjerommet. Min mor fløy en del med shih tzu før, og om det kun er én størrelse på sherpabagger ville jeg i hvert fall aldri i livet fått en åtte uker gammel bernervalp i den baggen shih tzu'en reiste i - og den var i trangeste laget selv for ham. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Jeg tviler på at en newfoundlandsvalp på 8 uker vil gå innenfor vektkravet på 8 kg inkludert valp og bag. Min irsksettervalp veide 6,5 kg da han var 8 uker, og en newfoundlandshund er jo mye større. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Min Collievalp sleit litt med å få plass i baggen når han var 9 uker gammel, så jeg tror en 8 uker gammel nuffe valp vil ihvertfall ha store problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chico93 Skrevet 29. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Det er det jeg tror også. Er det en annen måte å få ha den i kabinen, eller må jeg bytte å ha den i lasterommet istedenfor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Du må nok ha den i lasterommet hvis du skal ha den med i fly. Det går helt fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Det er det jeg tror også. Er det en annen måte å få ha den i kabinen, eller må jeg bytte å ha den i lasterommet istedenfor?? Må nok ha den i lasterommet ja, hvis fly er eneste muligheten. Hva med andre reisemuligheter? Tog? Bil? Ellers; les litt i denne tråden http://hundesonen.no/forum/topic/51832-hjelp-jeg-skal-ut-og-fly-med-hunden-min/page-5#entry1468258 Mange som har flydd med hundene sine, også små valper. Min var 3,5 måned når han fløy i lasterommet for første gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Jeg har en bag fra USA som er langt større enn en sherpa, men den kan trykkes litt på så den får plass under setet på flyet (den er laget for å passe). Det er så vidt det går å fly med en ca 6kg Siberian Husky valp i den bagen. Så jeg synes det høres ut som et litt håpløst prosjekt å få en Nuffe inn i en sherpabag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 29. April 2013 Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Om den skulle få plass i baggen så er det vell usansynlig at en nuffevalp på 2 mnd veier under 8 kg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chico93 Skrevet 29. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. April 2013 Enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts