Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommentarer inne fra LP-ringen


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

Ser i tråden "LP Trøndelag 2013" at folk har fått kommentarer fra dommere.

Så har du fått en kommentar innenfor lp-ringen, en kommentar du ikke kommer til glemme? Fra dommer eller ringsekretær? En morsom, sær eller hyggelig kommentar? En kommentar som virkelig fikk deg til å smile? Eller kanskje en kommentar som du syns var for drøy (vi trenger jo ikke nevne dommere)?

Eller kanskje hørt om en annen ekvipasje (noen dommere liker å dele med publikum).

Kom igjen, del! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt festlig en, som jeg fikk høre under premieutdelingen :P "Hadde du ikke vært så ung, så hadde jeg gitt deg munn-til-munn-metoden i ringen". Trenger kanskje ikke nevne at jeg glemmer litt å puste der inne? :lol:

Ja det husker jeg! :lol: (Hvis ikke det har skjedd flere ganger da ;) )

Jeg fikk på samme stevne beskjed om å konsentrere meg, siden jeg ba hunden om å dekke når jeg egentlig skulle gå i fra :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan du løpe i skjørt da?!"

Kom rett fra Utstilling til lp ringen i stiste minutt.

Jeg "kjenner" dommeren så jeg sa at nå skulle han få se og at han måtte huske se på bikkjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan du løpe i skjørt da?!"

Kom rett fra Utstilling til lp ringen i stiste minutt.

Jeg "kjenner" dommeren så jeg sa at nå skulle han få se og at han måtte huske se på bikkjen. :lol:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en kommentar hvor vi ikke var helt på nett, og usikkerheten smittet veldig over på Chilli. Så på fellesdekken kom hun i hundre etter meg, hvor dommeren sier "Gleder meg til å se innkallinga til denne hunden" :lol:

Og en annen: "Om hun hadde vært mindre hadde hun sitti oppi lomma di".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har fått så veldig mange kommentarer egentlig, men husker da Babs skulle starte i B-spor og skulle hoppe høyt hinder og bære 4 kg apportbukk. Dommeren ante ikke hvilken rase hun var, og syntes nok hun var så lita at hun burde hatt lavt hinder og 2 kg apportbukk, så da jeg insisterte på at hun skulle ha 80 cm høyde på hinderet og 4 kg apportbukk, så himlet dommeren med øynene og sa: "Dette klarer hun aldri".... Men det gjorde hun jo :lol:.

Eller som da jeg skulle ha innkalling (klasse 1 med Lotta), og så at det kom noen gående rett utenfor ringbåndet, tett på, akkurat mot der Lotta skulle løpe, og dommeren spurte om jeg var klar, og jeg sa NEI.... og ventet til de hadde passert før jeg sa at NÅ er vi klare. Da sa dommeren: "Smart fører"... *ler*.

Jeg antar vi ikke har markert oss stort verken positivt eller negativt i konkurransesammenheng (bortsett fra at Willy har fremkalt litt latter av og til *fnis*).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en fellesdekk så så jeg vist ut som jeg gravde hull til kina, jeg virkelig døde helt (uten noen god grunn :P ) og når han skulle gi ut poeng kom han bort og ga meg en klem (hvorav jeg prøvde å trekke meg fra det også :lol: ) og beskjed om at jeg måtte begynne å puste igjen og slappe av :P

Samme dommer har spurt høylytt på neste fellesdekk om jeg og han snart ble samboere siden jeg gikk stevne for han 3 helger på rad :aww:

(må legges til at om noen andre hadde sagt dette til meg tror jeg at jeg hadde blit mer sur enn tatt det med humor og et smil)

Et annet stevne begynte Issi å tulle noe helt sinnsykt og til slutt stod ringsekretær og tørket øye og dommeren måtte si unnskyld men nå klarer jeg ikke å ikke le :P heldigvis stod jeg og lo også og vi fikk "de som hadde det mest gøy" under premieutdelingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg debuterte i LP 1 14 år gammel, fikk jeg vite av dommeren at jeg aldri burde ha møtt opp, fordi jeg og hunden min var så elendig i alt vi gjorde. :P Det gjentok seg mellom en hver eneste øvelse.... Jeg brukte to år på å tørre å starte igjen. :P Vi fikk en helt grei 3. premie, og sett mye hunder som har gått verre...

En gang Bogar gikk i klasse 1, så kommenterte dommeren på slutten at det var særdeles hyggelig å få trekke en hund fordi han boblet sånn over av glede. På øvelsen "stå under marsj" fikk vi kommentaren på slutten at bortsett fra at han hoppet opp og beit meg i skuldra, så var øvelsen perfekt. :lol:

Da jeg debuterte med Nirm, så hadde jeg glemt å lære han øvelsen hopp over hinder. :icon_redface: Vi fikk selvfølgelig 0 på øvelsen, hvor på dommeren ganske høyt og tydelig fortalte publikum at han lurte på om noen nettopp hadde gjort det. :lol: Det ble mye latter av slikt.

En dommer mente at Bogar løp som en gyngehest på innkallingen. :lol:

I Sverige en gang det var veldig varmt, så hadde noen publikumere nærmest starta å vedde seg i mellom om Nirm ville klare å holde trøkket hele programmet gjennom. Det gjorde han. :ahappy:

Jeg hadde direkte innsitt på Bogar. I 1997 var ikke det så populært som det er nå, og dommeren trakk meg fordi h*n mente at det ikke nødvendigvis var raskere å sette seg direkte inn enn gå rundt. :lol: (Jeg klarer ikke å ta slike grunner for å trekke helt seriøst akkurat.... :P )

Det er forøvrig trekkgrunnlag at hunden viser at hinderet er av så dårlig kvalitet at det er mulig å sitte å gynge det fram og tilbake med labben. :aww:

I klasse B, fikk jeg en eviglang utgreiing fra dommer om hvorfor jeg hverken kunne få 9 eller 9.5 på feltet mitt. Jeg fikk nemlig 10, og da holdte jeg på å starte å grine. :icon_redface:

Etter feltet i Elit klass i Sverige 1. mai i fjor, så hadde Vida gått fullstendig tom for energi i tillegg til at hun gikk rundt med et vondt kne da (visste ikke det på konkurransen). Hun regelrett slepte seg rundt i feltet i slow motion, plukket alle 4 gjenstandene innen for tiden og kom sakte tilbake. Kommentarene fra dommer var at at det ikke var farta det stod på, i tillegg til at de så at hunden var så fullstendig tom og var dypt imponert over arbeidsmoralen hennes. :wub: Vi fikk 9/9.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drite oss ut i ringen er ikke noe problem :P

For ikke så lenge siden skulle vi begynne med fot (i LP1), vi hadde kanskje gått 3 meter hvor jeg da plutselig SNUBLER i mine egene lisser. Bikkja syntes jo dette var kjempe kult og det syntes dommeren også! :lol: Så fikk noen kommentarer da ja. husker ikke akkurat hva han sa når det skjedde for da var jeg så flau at jeg ikke helt fikk med meg noe, tror han sa når vi var ferdig med foten, at "ja foten var kanskje ikke en 10`er, men det var sannelig fallet ditt :P." Når vi skulle få resultatene etterpå ga han meg en klem for at alt skulle bli så mye "bedre" haha Det gjorde det ikke :icon_redface:

Denne helgen var jeg så nervøs for jeg kjenner dommeren litt. Fikk beskjed flere ganger fra henne at jeg måtte begynne å puste.. Når vi da skulle ta stå under marsj, går jeg fot med bikkja, tror jeg har han helt inntil meg og sier stå.. Hører da latter i bakrunn og skjønte det var et eller annet. Chanto hadde da stoppet rett før jeg skulle si "stå" og snuset, jeg sa stå og han reagerte faktisk ganske fort med å stå istedenfor å snuse :) fikk jeg noen kommentarer der også gett :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min historie, men ei jeg kjenner sleit veldig med å få igang hunden på halsing. Det som fungerte best på trening, var å si "voff". Så kom hun på konkuranse og der ble hun stående å si "voff, voff, voff" uten at det kom en lyd fra hunden, hvorpå dommeren lurte på om hun hadde misforstått øvelsen, for det er bikkja som skal halse, ikke fører :lol:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg glemmer sånne jeg - men jeg husker to kommentarer spesielt godt. Den ene fra LP ringen og den andre fra utstillingsringen.

Min første groenendael - Bonita - var en sky sak, hun var redd det meste og hadde liten selvtillit, dog trivdes hun greit innenfor ringbåndene sålenge hun slapp å være langt fra meg. Så skulle jeg starte klasse 1 på Hellerud (ute), og lineføring gikk fint, fvf likeså, alt gikk veldig greit - så kom innkallingen. Satt fra meg hunden, gikk over diagonalen, snudde og fikk beskjed om å kalle inn hunden. Og hun kom hun - GÅENDE - karakter 9 (tror jeg) og følgende kommentar: Reglene sier at hunden skal komme på første kommando og i jevnt tempo, det står ikke noe om hvor fort - får 9 fordi jeg ønsker noe høyere tempo *ler*

Neste var kommentar på NV på Hamar, med gamlefar Timo - beste hannhundklasse var DIGER og der var BIS-vinnere fra flere spesialer osv. - allikevel peker dommeren på min gamle mann og setter oss først, plasserer så fire til og kommer så tilbake for å gratulere, og det gjør hun med følgende kommentar - på svenskfinsk: Han har ett fruktansvärt huvud, men man kan inte få alt *ler*
Den kommentaren i kombinasjon med alle de sinnsykt sure trynene rundtomkring ringen var verdt hele helvetes turen til og fra Hamar i snøstorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tør ikke gi deg enda en 10'r, da skriker du vel" - Z som fikk opprykket til Elite, og vi rasket med oss bare 10'ere og 9'ere. Herregud, som jeg grein av glede før avstand *ler* Fikk 10 og dommer fikk en spontan bamseklem!

"Vi er også mennesker" - da jeg ba dommer om å ikke prate med ringsekretær mens jeg gikk mannekeng. Den var slettes ikke pen, men du trenger vel ikke å snu ryggen til og prate med ringsekretær om noe helt annet?

Har hatt samme opplevelse som AnetteH - dommer, ringsekretær, skriver og publikum skrek av latter... Kl 2, Z kunne alt helt alene han i ett... Det bikket helt for dommer da Z etter avstand som gikk i hundreogørten og var elite øvelse, freste ut, veltet en kon, tredde den over snuta og løp rundt og hadde det kjempegøy. De klarte ikke å si noe, men det var åpenbart at de hadde det gøy *flir* Jeg lo veldig selv altså.

"Sinna den der!" - Z som sa BØ!! til hindret før han hoppet over til metallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra utstillingsringen:

"Hvilke snille dommere er det som har gitt DEG championatet da?"... dommer til min gamle Lotta som nettopp hadde blitt champion og ennå var noe tynn og skranten *ler*. Vi fikk ikke CK den dagen, kan man si *ler*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvin debuterte i lp2. Jeg heiv apporten og Marvin løp ut. Etter avlevering klappet dommeren meg på skulderen og sa; "Nå er den garantert død!"

Vi må jobbe litt med den biten kan du si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesdekk i kl2, Nora har vondt i kontrollfreaken sin (skrapbikkjer har ofte det) og sitter og skotter over skuldra si etter følget vårt, og jeg får ikke ordentlig kontakt med henne. Vi har tydeligvis blitt spurt om vi er klare, og åpenbart har flesteparten svart ja for plutselig hører jeg "kommander hundene" - og jeg er lydig jeg, så det gjør jeg. Og hun er passe lydig hun og, så hun legger seg ut fra meg, fremfor å legge seg rett ned - dvs at hun ligger med rompa mot beinet mitt i stedet for skuldra. Og sånn ligger hun i 3 minutter. Heldigvis så setter hun seg riktig når hun blir kommandert opp på plass igjen.

Vi fikk 8 på den fellesdekken, fordi "det viktigste er riktignok ikke hvilken vei de ligger, men litt har det å si".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg liker de kommentarene hvor dommerne er litt runde i kantene, som den kommentaren du fikk, 2ne :D Liker når dommerne har litt humor, hehe :)

Jeg husker godt kommentaren fra dommeren da Isak var på valpeshow for første gang. Han er en type som blir ekstremt glad og mister all impulskontroll når han feks møter andre mennesker. Jeg stilte han opp for dommeren og Isak sto kjempefint, men så var hun litt rask med å sjekke tenner og gå over kroppen hans, så jeg rakk ikke å avlede han. I bedømmelsen sto det "very happy character", en måte å si at han omtrent hoppet ned dommeren av glede, hehe :) Hun syntes det var veldig sjarmerende, jeg var ikke helt enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig glad når Arild Berntsen sa til publikum at de hadde noe å lære av meg, at jeg var en fører som tok hensyn til bikkja mi og tenkte på hvordan jeg gikk :D Det dumme var at jeg hadde en plan om å fremstå som om jeg aldri hadde stilt før, og kanskje få noen snille ekstrapoeng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg kunne egnet meg godt som musikkdirrigent :lol: Jeg bruker visst "litt" dobbeltkommandoer uten at jeg tenker over det :icon_redface:

Jeg har gått for samme dommer en del ganger, og sist jeg startet for ham fikk jeg beskjed om at neste gang kom han til å binde fast hendene mine :lol: (og jeg som trodde jeg hadde blitt flinkere :lol: )

En dommer spurte på ramme alvor om Ganzie var til salgs :lol:

En annen gang hadde vi gått en kjempefin konkurranse (kl 1), opprykk og sølvmerket stod og vinka på oss. Så på siste øvelse (hopp over hinder) var jeg nok litt distrahert. Ganzie holdt fin kontakt på fvf, og kræsja i hinderet med et smakk. Jeg glemte å gi henne kommandoen og hun så ikke hinderet :icon_redface: Bye bye opprykk og sølvmerket.
Kommentaren fra dommeren: "Hunden jobber kjempegodt, synd eieren ikke følger med" :lol:

En annen gang var Ganzie totalt fraværende, ikke kontakt med abbonenten i det hele tatt. Da fikk vi kommentar på slutten: "eier jobber kjempebra, det samme kan ikke sies om hunden". :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...