Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør vurdere å avlive hunder hos FOD


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Er det mulig? Hva FOD gjør er vel helt opp til dem selv. Hvis det er et problem at noen hunder får leve sine liv på disse stedene, hvem bryr seg? Og aller minst; hva er dette å la seg provosere over? Er det ikke verre at mennesker kjøper seg hunder uten kunnskap, uten forarbeid og uten å vite hva man går til? Er det ikke verre at oppdrettere selger hunder som om det var sokker? FOD er da virkelig ikke et PROBLEM, alle slike steder gjør en kjempejobb.

Ingen som har sagt at FOD er ett problem vel?

De gjør en kjempe jobb! Men det må da være lov å stille spørsmål til hva de faktisk gjør og hvordan de bruker de ressursene de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er en av de som mener at hvis en hund ikke kan rehabiliteres og omplasseres så bør den få slippe FOD driver omplassering og for meg blir det helt feil hvis de skal huse hunder i mange år bare f

Av det jeg leser på solplassen sin side syntes jeg de skiller seg stort fra FOD. Ikke bare fordi de er et hvilehjem og driver smått omplassering i tillegg. Solplassen: Hunder er familiedyr, så n

Mattilsynets uttalelse det, er det ikke? Altså, må det være et krav for at de skal ha livets rett, at "alle og enhver" skal kunne ta dem med ut på tur? I såfall er jeg uenig. Det må være rom for å gjø

Posted Images

Guest Kåre Lise

 

Ingen som har sagt at FOD er ett problem vel?

De gjør en kjempe jobb! Men det må da være lov å stille spørsmål til hva de faktisk gjør og hvordan de bruker de ressursene de har?

 

Ingen?

Senest i innlegget over ditt siste så er @vivere ute å indirekte beskylder FOD for at friske hunder blir avlivet. En gjenganger i tråden.

"så synes jeg virkelig at man kan sette spørsmålstegn ved om f eks det er rett at mange helt vanlige hunder må avlives dersom det er riktig at FOD mener at hunder med ulike brister skal leve uansett."

Beklager siteringen. Ingenting virker på sonen for tida.. Ehm eller jo forresten.. Denne "Jeg evner fortsatt å ha minst to tanker i hodet samtidig." ser jeg at fortsatt virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Senest i innlegget over ditt siste så er @vivere ute å indirekte beskylder FOD for at friske hunder blir avlivet.)

Det har jeg ikke skrevet, verken direkte eller indirekte. Derimot har jeg skrevet at dersom FOD ikke var så oppsatt på å holde i livet lite fungerende hunder, ville FOD hatt mulighet for omplassering av et større antall hunder som ville fungert hos en vanlig famlie. Idag avlives trolig et altfor høyt antall fungerende hunder som kunne blitt omplassert dersom ikke plassen var disponert av hunder som sansynligvis aldri vil komme ut av hundegården. Slike hunder har det neppe spesielt godt på andre måter heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Ingen?

Senest i innlegget over ditt siste så er @vivere ute og indirekte beskylder FOD for at friske hunder blir avlivet..

"så synes jeg virkelig at man kan sette spørsmålstegn ved om f eks det er rett at mange helt vanlige hunder må avlives dersom det er riktig at FOD mener at hunder med ulike brister skal leve uansett."

Beklager siteringen. Ingenting virker på sonen for tida.. Ehm eller jo forresten.. Denne "Jeg evner fortsatt å ha minst to tanker i hodet samtidig." ser jeg at fortsatt virker. :)

Nei, jeg ser ikke at noen sier at FOD er ett problem! Jeg ser at folk stiller spørsmål til hva som kan forbedres og hvordan de tenker...

Når de selv sier direkte til folk at de ikke har plass og at friske hunder blir truet med avliving (ja, det har de selv sagt direkte til meg!) så må folk kunne si at de kanskje må begynne å tenke litt anderledes.

Jeg stiller ihvertfall spørsmål til at de tviholder på flere av hundene når så mange står i kø for en plass.

Som sagt mange ganger før "dødt dyr lider ikke!".

Og igjen... Tror ingen kan si at FOD gjør en dårlig jobb. De bruker bare ikke ressursene sine på en måte alle forstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det har jeg ikke skrevet, verken direkte eller indirekte. Derimot har jeg skrevet at dersom FOD ikke var så oppsatt på å holde i livet lite fungerende hunder, ville FOD hatt mulighet for omplassering av et større antall hunder som ville fungert hos en vanlig famlie. Idag avlives trolig et altfor høyt antall fungerende hunder som kunne blitt omplassert dersom ikke plassen var disponert av hunder som sansynligvis aldri vil komme ut av hundegården til FOD. Slike hunder har det neppe spesielt godt på andre måter heller.

Her insiniuerer du jo bare det samme igjen pent pakket inn i "trolig".. Ikke bare det men "altfor høyt antall"..

Saftige ubegrunna påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Her insiniuerer du jo bare det samme igjen pent pakket inn i "trolig".. Ikke bare det men "altfor høyt antall"..

Saftige ubegrunna påstander.

Det er vel ingen tvil om at et altfor høyt antall fungerende hunder blir avlivet istedet for omplassert. Det er bare å lese formuleringene på finn.no det. "Derom hunden ikke blir omplassert må vi avlive den".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg setter meg inn i norske forhold, lover og hendelser jo mer støtter jeg Mattilsynet når de ivaretar dyrevelferd, enten det gjelder fisk (latterliggjort) og nå, mener at hunder bør vurderes avlivet av hensyn til deres velferd (grusomme mennesker).

Det må ikke være slik at fordi hunden har hatt veldig mye vondt, trengs ikke vurdering av hvordan hunden har det, i dag. Eller er. Som om det ikke finns skakkkjørte hunder, fra naturen av.

Fod må i det minste respektere Mattilsynets rett til å se alle hundene. Være åpne. Dersom andre er uenig i prioritering av driften, lytte, ta det på en saklig måte. Men det kan bli slik at er man tett på over tid, så blir en veldig glad i. Da er det lurt at noen ser det utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

 

Det er vel ingen tvil om at et altfor høyt antall fungerende hunder blir avlivet istedet for omplassert. Det er bare å lese formuleringene på finn.no det. "Derom hunden ikke blir omplassert må vi avlive den".

 

Jeg tviler ikke på at fungerende hunder blir avlivet istedetfor omplassert. Det jeg svarer deg på er at du skyver ansvaret for alle tilfellene nå også utenom FOD, inkludert hundene på finn.no som står til avliving over på FOD.

Siden du redigerer som du gjør så tar jeg med sitatet på nytt:

"Idag avlives trolig et altfor høyt antall fungerende hunder som kunne blitt omplassert dersom ikke plassen var disponert av hunder som sansynligvis aldri vil komme ut av hundegården til FOD."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Siden du redigerer som du gjør så tar jeg med sitatet på nytt:

"Idag avlives trolig et altfor høyt antall fungerende hunder som kunne blitt omplassert dersom ikke plassen var disponert av hunder som sansynligvis aldri vil komme ut av hundegården til FOD."

Ja? Hadde det vært plass ville man kunne redde iallefall noen av de hundene som fungerer som familiehund. Istedet lar man ikke-fungerende hunder oppta dyrebar kennelplass. Det er lov å si nei til å motta hunder som erfaringsmessig ikke lar seg omplassere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...