Gå til innhold
Hundesonen.no

4 år gammel hund som sliter med bakparten?


Recommended Posts

Heisann folkens :)

Før dere leser videre sp vil jeg påpeke at jeg har dyrlege time hal 8 imorgen :)

Igår når jeg gikk og la meg, så ha Jackie, min 4 år gamle Flat sneket seg inn i sengen min.

Når jeg selv la meg så ba jeg henne komme opp til meg, hun lå i fotenden, og da ser jeg at hun ikke klarer annet en å sette seg opp, hun får ikke med seg bakparten. Hun er ikke lammet som i at hun ikke kommer seg opp i det hele tatt, men det virker virker ut som hun er stiv/den er låst og jeg hører kneppe lyder når hun først røyser seg opp. Jeg begynner å tenke og tenker over at dette har muligens vart en stund, da hun ofte for å flytte seg, setter seg opp for så å bare vri seg rundt sittende og legge seg ned andre veien. Eller som da hun skal strekke seg, så detter hun ned i dekk igjen for det virker ut som det er for tungt eller noe.

Noen som har hørg om lignende? Jeg har jo panikk og ser for meg alt mulig skummelt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun rønktet for HD? :) Kan sikkert være mye forskjellig, vanskelig å si over nett. Flott at dere skal til dyrlegen i morgen, krysser fingre for at det ikke er noe alvorligt :console:

Det glemte jeg og skrive ja, hun er rønket med HD A, men regner med vi tar et par bilder å sjekker imorga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme :) de fant ikke noe uroekkende på røngten bildene, men hun har nok litt stive hofteledd.

Så vi skal prøve med metacan nå i 2 uker frammover, og om det viser seg å funke så skal hun gå på smertestillende litt spesielt på vinteren.

Så nå starter vi med det, back on track og artroflex så ser vi litt frammover hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i trondheim er det en klinikk som driver med fysio på hund, og der har de noe som heter laserbehandling. Det bruker de på leddskader men også stivhet og faktisk også HD. Det er utrolige positive forandringer hos hundene og sakene de har hatt inne. Dette er som regel en behandling hundene må gå på lenge, og det er jo ikke alle klinikker som driver med dette. Men generellt oppvarming, og tøying og massasje er ting som kan hjelpe på stive ledd og muskler, og det er sånt man kan gjøre hjemme:) Håper det løser seg for dere! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...