Gå til innhold
Hundesonen.no

Runderingstrening i vår/sommer/høst?

Recommended Posts

Skrevet

Da henger jeg meg på. Jeg er ikke helt sikker på hvor hestejordet er men jeg vet hvor Tonsenhagen er og jeg kjører bil så det er ikke noe problem. Kommer dere til å gi beskjed når og hvilken dager det eventu. blir. Vi har trent rundering i NRH. Vi kan rundering litt ihvertfall og jeg vet at bikkja er veldig glad i å rundere :) Trener aktivt i konkurranselydighet par dager i uken og skal begynne med rally lydighet nå en dag i uka samt får meg en valp begyn. av Juni. Litt begrenset med tid men jeg blir gjerne med noen ganger ihvertfall:)

Hvis du kommer med bil parkerer du bare på parkeringsplassen like ved krigsskolen på linderud.

Jeg skal si ifra neste gang vi skal trene der :) Det vil enten være fredag, lørdag, søndag eller mandag, men akkurat neste helg er det jo 17. Mai og slikt, så da tror jeg ikke det blir trening igjen før om to uker.

Skrevet

:)

Så bra jeg vet ihvertfall hvor parkeringsplassen ved krigsskolen er så da finner jeg ihvertfall veien dit :)

Supert, da sier jeg ifra når neste trening blir :D

Skrevet

Vi kan være interessert. Ført og fremst som figurant og observatør, men jeg tror Hermes kunne likt å prøve seg også (Calle derimot bjeffer på folk i skogen av helt feile årsaker).

Skrevet

Vi kan være interessert. Ført og fremst som figurant og observatør, men jeg tror Hermes kunne likt å prøve seg også (Calle derimot bjeffer på folk i skogen av helt feile årsaker).

Det er bra :D Vi må være minimum tre, og foreløbig er vi bare to ;) (tre hvis du blir med)

Skrevet

Det er bra :D Vi må være minimum tre, og foreløbig er vi bare to ;) (tre hvis du blir med)

jeg kan forsåvidt men skal konkurere neste dag så tror jeg må stå over. trenger at hun ikke er sliten :P

Skrevet

Nå på lørdag kan vi dessverre ikke.

Åh okei, kanskje neste gang da? :)

jeg kan forsåvidt men skal konkurere neste dag så tror jeg må stå over. trenger at hun ikke er sliten :P

Hehe, ser den :) Vi får se om det blir trening denne helga eller om vi drøyer det en uke.

Skrevet

Har veldig lyst til å bli med på runderings treningen men jeg er fortsatt litt usikker på om jeg reiser på hyttetur på lørdag. Men jeg blir gjerne med neste gang hvis jeg ikke får anledning nå til lørdag

• 1 month later...
Skrevet

Vi skal trene på mandag - er foreløbig tre stykker som skal :)

Det blir enten i Maridalen eller i Lillomarka ved Tonsenhagen. Kommer tilbake angående tidspunkt.

Flere som kunne tenke seg å bli med?

Edit: Blir hestejordene på Tonsenhagen klokka 11! :) Er nok flere bra områder i Maridalen, men håper å finne et som er duganes i Lillomarka denne gangen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...