Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyelysning og stamtavle.


Recommended Posts

Hva gjør man når man skal øyelyse hunden og ikke finner stamtavlen? :P Dyreklinikken ba meg om å ta den med. Jeg kan jo både chipnummer og registreringsnummer, men har som sagt litt trøbbel med å finne dette dokumentet fra NKK.

Tror dere at det går greit? Skal lete videre altså, vil jo uansett vite hvor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hva gjør man når man skal øyelyse hunden og ikke finner stamtavlen? :P Dyreklinikken ba meg om å ta den med. Jeg kan jo både chipnummer og registreringsnummer, men har som sagt litt trøbbel med å finne dette dokumentet fra NKK.

Tror dere at det går greit? Skal lete videre altså, vil jo uansett vite hvor den er.

Ja det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt og sjekka med dem, for jeg tror faktisk ikke man får "godkjent" (registrert på DogWeb) øyelysingen uten å ha med stamtavle.

Jeg hadde med stamtavle da jeg øyelyste mine.

Øyelyseren sjekka stamtavla og chip'en, og fylte ut en ECVO-attest (jeg fikk en del, og øyelyseren sendte inn en del til NKK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Er du sikker på dette?

Jeg fikk beskjed om at det var viktig å ha med stamtavla.

Jeg hadde vel ikke svart det, hvis jeg ikke var sikker, tror du ikke?!

Jeg har øyelyst uten stamtavle, men med reg nr og chipnr, helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel ikke svart det, hvis jeg ikke var sikker, tror du ikke?!

Jeg har øyelyst uten stamtavle, men med reg nr og chipnr, helt uproblematisk.

Men det er jo kjempebra da :)

Lurer bare på hvorfor de ber om den om de ikke trenger den (noe jeg kan spørre om neste gang jeg skal øyelyse :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempebra da :)

Lurer bare på hvorfor de ber om den om de ikke trenger den (noe jeg kan spørre om neste gang jeg skal øyelyse :) )

Jeg regner med at de først og fremst ber om den fordi man trenger registreringsnummeret på hunden. Det står jo på stamtavlen.

Jeg skal lete litt til, jeg har noen dager på meg, men jeg regner med at det går greit så lenge jeg har reg.nr. med meg. Kan se om jeg finner den britiske stamtavlen hans. Er jo samme registreringsnummer på den som på NKK sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant den britiske stamtavlen hans, og der har jo NKK stemplet, skrevet på at han er registrert i NKK og hvilket reg nr han har. Det gikk helt fint. :)

Stamtavlen lå forresten i en konvolutt som mine foreldre hadde merket med: "important papers for dog, do not throw out!". :lol: Det var kanskje smart, for hvor jeg har rotet bort resten av papirene hans må gudene vite. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...