Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Til helgen er det duket for Villmarksmesse, der skal blant annet münsterländeren ha rasestand.

Slik jeg har forstått messen er vi der for å promotere rasen, og ikke minst klubben.

Hva hadde dere ønsket å se på en slik stand?

Vi tenker å lage et lite informasjonsskriv, men er litt usikker på hva denne skal inneholde. Noen ideer?

Standet består av en oval høy disk med bilde av munsterlander og klubbens logo på utsiden. Vi setter nok opp bannerne våre, og det blir en TV som står og viser et lysbildeshow av munsterlanderen i forskjellige situasjoner.

Skrevet

Itillegg hadde jeg ønsket at det var noen hunder av rasen på standen slik at man kan hilse på de og danne seg et inntrykk av de individene som er der..Jeg vet ihvertfall at Norsk Lundehundklubb skal ha det.

• Like 2
Skrevet

Hunder som kan hilses på.

Effekter fra rasens opprinnelsesland (eller noe jaktutstyr?).

Bilder som viser bruksområder.

Gjerne kaffe og kjeks så dere kan holde på besøkende.

Mulig plass til å sitte og prate?

Engasjerte og kunnskapsrike mennesker.

Infomasjonsskrivet kan være et bretta a4-ark med bilde av en hund foran og kort info delt opp i feks historie, bruksområder, lynne, utseende, rasen i Norge osv.

Lykke til! :)

Skrevet

Engasjerte mennesker! Jeg forstår det er slitsomt å sitte på stand hele dagen. Men da jeg var på dogs4all var det flere stander hvor folk satt å bare pratet seg imellom og "overså" besøkende som gjerne ville spørre og se litt. Da får man ikke noe godt inntrykk av klubben.

• Like 2
Skrevet
Itillegg hadde jeg ønsket at det var noen hunder av rasen på standen slik at man kan hilse på de og danne seg et inntrykk av de individene som er der..Jeg vet ihvertfall at Norsk Lundehundklubb skal ha det.

Så ikke at dere hadde svart før nå :P Men flere hunder hadde og har vi ja, og helt enig at det er et must.

Hunder som kan hilses på.

Effekter fra rasens opprinnelsesland (eller noe jaktutstyr?).

Bilder som viser bruksområder.

Gjerne kaffe og kjeks så dere kan holde på besøkende.

Mulig plass til å sitte og prate?

Engasjerte og kunnskapsrike mennesker.

Infomasjonsskrivet kan være et bretta a4-ark med bilde av en hund foran og kort info delt opp i feks historie, bruksområder, lynne, utseende, rasen i Norge osv.

Lykke til! :)

Plass til å sitte å prate var et godt tips, får ikke det til slik vi har det nå, men godt mulig vi får det til på neste års messe. Bilder har vi ja, men ønsker mye flere med alle bruksområdene, men det får jeg etterhvert :)

Fikk ordnet noen informasjonsskriv, men veldig kortfattet, skal forsøke å lage noen tidløse brosjyrer til neste år, og heller supplere dem med bretta A4-ark inni med aktuell info som endres hvert år (kommende aktiviteter, kontaktpersoner, aktuelle kull osv.)

Kunnskapsrike mennesker er jeg helt enig i, jeg er dessverre ikke helt der enda, men forsøker så godt jeg kan og får masse god hjelp fra erfarne folk som har stått sammen med meg.

Engasjerte mennesker! Jeg forstår det er slitsomt å sitte på stand hele dagen. Men da jeg var på dogs4all var det flere stander hvor folk satt å bare pratet seg imellom og "overså" besøkende som gjerne ville spørre og se litt. Da får man ikke noe godt inntrykk av klubben.

Det er jeg enig i at blir for dumt. Man skal ha et åpent blikk og smile og gjerne hilse på dem som går forbi. Noen er ofte litt redde for å ta kontakt og da kan man fort miste dem om man er mer engasjert i praten seg i mellom. Der tror jeg vi har gjort en god jobb til nå, ihvertfall når jeg har vært på standet.

Takk for gode tips dere, vi skal ta med oss det videre til neste år, og godt å høre at mye av tankene våre var helt på rett plass :)

Også litt OT til SEC, var en kar innom og snuste litt på munsterlander til fuglejakt, da shibaen hans ikke funket så bra på det, selvom den var utmerket til elgjakta :)

Skrevet

DSC_8803.jpg

Slik ble det seende ut, det er ganske minimalistisk og enkelt. Blir nok litt annerledes til nesteår, men tross lite å jobbe med så syntes jeg det ble ganske bra.

• Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...