Gå til innhold
Hundesonen.no

Hottentotten på bondegårdsferie


Raksha
 Share

Recommended Posts

Jaaaaa! synd du bor bittelitt langt unna :lol:

Mener du alvor så får du høre med tøfflus etterhvert, skal ikke se bort i fra at hottie kunne tenke seg et avlastingshjem på gran, så hun slipper bylivet konstant.:)

Takk! Ja, er så digg å se at hun er så glad, jeg så henne jo som aktiv og glad da tøfflus kom med henne, men hun ble så skremt her første dagen at hun i grunnen bare har luska rundt som en skygge ute frem til de siste dagene, inne tødde hun opp ganske fort da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du alvor så får du høre med tøfflus etterhvert, skal ikke se bort i fra at hottie kunne tenke seg et avlastingshjem på gran, så hun slipper bylivet konstant. :)

Takk! Ja, er så digg å se at hun er så glad, jeg så henne jo som aktiv og glad da tøfflus kom med henne, men hun ble så skremt her første dagen at hun i grunnen bare har luska rundt som en skygge ute frem til de siste dagene, inne tødde hun opp ganske fort da. :)

Det tror jeg kan være en god ide, så kanskje man kan få overtalt C til at vi skal kjøpe en sånn en når han blir kjent med en :innocent: Bodil må bare bli bedre først :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg kan være en god ide, så kanskje man kan få overtalt C til at vi skal kjøpe en sånn en når han blir kjent med en :innocent: Bodil må bare bli bedre først :)

Vi kan iaf komme på besøk når Totters er tilbake og hjelpe til å "omvende" C, hihi. Og hun er vant til staffer, har en liten venninne på Roa som hun omgås uten problemer :) Egentlig omgås hun de fleste og det meste, hun er ganske grei der.

Huff, nå høres det ut som jeg vil bli kvitt bikkja for enhver pris. Er ikke det altså, da hadde hun ikke vært på jorden lengre. Men jeg ser på henne at hun trives så inderlig mye bedre ikke i byen og selvom jeg har "kvalt" henne noen 100000 ganger fortjener hun at man forsøker finne det optimale for henne for hun er en søt frøken :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan iaf komme på besøk når Totters er tilbake og hjelpe til å "omvende" C, hihi. Og hun er vant til staffer, har en liten venninne på Roa som hun omgås uten problemer :) Egentlig omgås hun de fleste og det meste, hun er ganske grei der.

Huff, nå høres det ut som jeg vil bli kvitt bikkja for enhver pris. Er ikke det altså, da hadde hun ikke vært på jorden lengre. Men jeg ser på henne at hun trives så inderlig mye bedre ikke i byen og selvom jeg har "kvalt" henne noen 100000 ganger fortjener hun at man forsøker finne det optimale for henne for hun er en søt frøken :)

Det høres ut som en plan! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med dødsslem som ikke bare sier tusen takk og værsågod bo her du tottelott - for hun er virkelig bare søt og god her. :wub: Gjør omtrent ikkeno av seg inne, nå har hun jo våknet ute så er veldig grei ute også. Så eneste grunnen til at jeg ikke sier at hun blir her, er fordi jeg ønsker meg en annen type hund som hund nr 3. Jeg savner ikke bare Kahlo, men også hvordan det er å ha en mer førerorientert hund som er med meg på tur, om dere skjønner? Jeg savner noen som syns jeg er verdens kuleste bare fordi vi trener triks eller "sitt dekk stå" i fem minutter en dag, eller som syns det å bare være med meg for å ordne hester osv er artig bare fordi jeg er der. Som ikke bare lever for å løpe og kose. Skulle jeg bare hatt mynde/basenji så kunne jeg jo bare hatt de to jeg har, hadde ikke "trengt" en hund til. Og helt ærlig, vi har ikke plass til fire hunder. Så hund nr 3 må liksom bli drømmehunden, og da er det greit å holde den plassen åpen.

Blir det forståelig?

Eneste negative jeg kan påpeke med hottie nå, er at hun er innmari var for alt. Det har hun vært hele tiden, ikke bare her. Men hun skvetter veldig av brå bevegelser og lyder, og nytter ikke å be henne om noe annet enn å legge seg om man er litt oppgitt, og jeg blir det av såpass veike hunder. :lol: Spesielt om kvelden når vi legger oss, er jeg litt "feil" når jeg ber henne legge seg, så kan hun ikke ligge der jeg vil hun skal ligge, for det blir for nært meg. Så da må jeg bare vente til Bonden kommer, for han kan flytte på henne på en helt annen måte enn jeg kan, begynner jeg å flytte på henne fysisk så får hun lett hysterisk anfall og forsvinner som ei kule, men ikke med han. Tror ikke han blir like oppgitt som meg. :lol: Så drømmehjemmet hennes er nok egentlig hos Bonden, ikke meg :lol:

Men enn så lenge så trives vi med hottie, så ser ikke noen grunn til at ikke hun kan bli her til noe skjer, så lenge tøfflus er komfortabel med det. Og hottie har veldig godt av å få bygge selvtillitt og komme ut av byen og erfare at hun er tøff og flink, og tror også at det er litt godt for henne å komme ut fra mocca og indianas stålgrep. For DET er bestemte damer det. :wub::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, kjære Raksha, du trenger da ikke forklare noe som helst. Du skal ha akkurat den hunden du har aller mest lyst på! Helt uten dårlig samvittighet. :heart:

Døh vi er på sonen, klart alt må forklares, analyseres og diskuteres :aww::lol:

Men nei, vet jo det - er jo egentlig bare en sak mellom meg og Tøfflus, men samtidig så syns jeg det er veldig greit å få frem at det ikke er pga at hottie er hottie jeg ikke vil ha henne permanent. For hun er en skjønn liten dame som ikke er noe problem å ha i hus hos oss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, kjære Raksha, du trenger da ikke forklare noe som helst. Du skal ha akkurat den hunden du har aller mest lyst på! Helt uten dårlig samvittighet. :heart:

Takk Mari, akkurat sånn er det :)

Les det mange ganger, du skjønne Rak, og bortvekk med all teit samvittighet du har for du skal bare ha KNALLBRA samvittighet du som gir en feiende flott og tiltrengt gårdsferie til Hottentotten :hug:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentotten har fått løpe litt i dag og hun, og på et eller annet merkeligvis ble kameraet med ut igjen. :aww:

Hottentotten er avslørt - hun er ikke så søt og uskyldig som hun later som :aww: Hun KLYPER Lupin når hun tar han igjen :lol: !

8579527595_b86fa66be7_z.jpg

Og angriper i fart:

8580621774_e3e2e3a11c_z.jpg

Ikke rart han bråstopper og kjefter litt før de fortsetter :lol:

Rekke rekke med rundballer som det er frest snø oppå er fiinfin løpebane:

8579521711_04118ceb10_z.jpg

Og spesielt artig å hoppe utifra på returen:

8580625396_30821103ba_z.jpg

Og hottie skal ikke være dårligere enn Lupin :wub:

8579525395_8e3128dbe8_z.jpg

Men landing er vanskelig, hilsen lupin :lol:

8580622932_675a1a62ab_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...