Gå til innhold
Hundesonen.no

Min lille hest, og dens venstre side..


Caro
 Share

Recommended Posts

Hei!
Min hest Rös er en ung hoppe på 4 år, hun "viker/ynker/krymper" seg når jeg stryker/klør henne på venstre side, tenkte ikke mye om det før siden hun var så sky, men nå er hun relativt OK med at jeg går på siden, bak og rundt henne og klør henne over alt, men fortsatt så liker hun meg ikke på venstre side..tenker litt att det kanskje kan være noe med synet hennes, at hun kanskje ikke ser så godt på venstre øye. Eller om det er at hun har vondt i et område på kroppen der..
Noen som har opplevd lignende, eller har noen ideer om hva det kan være? Burde jeg ringe en dyrelege som kan komme å se på henne? Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er de mer var på ene siden enn andre, men hvis det ikke feiler henne noe så anbefaler jeg at du leser Pat Parelli sin Natural Horsemanship bok. Han forklarer veldig fint der forskjellen og høyre og venstre sidene til hester :) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utelukket at hun hadde vondt i hvert fall. kiropraktor eller massør til å kjenne på henne for å se at det ikke sitter noe som gjør vondt en eller annen plass. Har hun ikke vondt så er det bare trening, trening og trening på å få henne trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er de mer var på ene siden enn andre, men hvis det ikke feiler henne noe så anbefaler jeg at du leser Pat Parelli sin Natural Horsemanship bok. Han forklarer veldig fint der forskjellen og høyre og venstre sidene til hester :) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Aha...det visste jeg ikke, skal sjekke den boka! :)

Jeg hadde utelukket at hun hadde vondt i hvert fall. kiropraktor eller massør til å kjenne på henne for å se at det ikke sitter noe som gjør vondt en eller annen plass. Har hun ikke vondt så er det bare trening, trening og trening på å få henne trygg :)

Okei...må finne ut om det er noen massører her i området.

Ja, jeg pleier å stå på venstre side ofte bare for å venne henne til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...