Hampus Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 De har tilbud på lever av storfe på OBS om dagen, 19 kg pr kg. Men er dette bare egnet som godbit i små porsjoner, eller kan man gi det som et måltid? Fordeler / bakdeler? Siter
Guest Yellow Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Såklart kan du gi det. Men i små doser, så ville bare gitt som godbiter. 5% er anbefalt mengde av lever når man fôrer etter Prey Model, grunnet høyt innhold av fettløselige vitaminer. Red: Gir du komplette måltider hver dag blir det jo annerledes og burde ikke ligge så høyt en gang, men kan ikke tenke meg at godbiter normalt sett utgjør en stor prosent. Siter
tulip Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Noen yderst få hunder kan få et helt måltid lever etter tilvenning, men de fleste får en sabla diare av for mye fersk lever... Kjøp gjerne og lag godbiter av det Siter
mokken Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Litt OT, men hvilke temp/tid steker dere levergodbiter på, uten å stinke ut hele leiligheten? Siter
Hampus Skrevet 16. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Takk! Kjøpte en pk, så da blir det å lage godbiter av de. Siter
Raksha Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Litt OT, men hvilke temp/tid steker dere levergodbiter på, uten å stinke ut hele leiligheten? lavest mulig, den skal tørkes og ikke stekes for å unngå mest mulig lukt. Og for gudsskyld ikke kok den på forhånd *grøsse* 2 Siter
Guest Yellow Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Litt OT, men hvilke temp/tid steker dere levergodbiter på, uten å stinke ut hele leiligheten? Haha, det ble gjort kun en gang for å si det slik. :-p Tørker i fryseren eller kjøleskapet som regel, iallefall med lever. Siter
tulip Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Skrevet 16. Mars 2013 Maks 70 grader, gjerne med varmluft og en liten gløtt på døra. Snu bitene etter ca to timer, da får du en feeling på hvor mye lenger du må tørke de. Jeg liker best å lage strimler, ca halv cm tykk og tre cm brede, og de bruker 4 timer på å tørke. Dvs at de er tørre ytterst og kan fint ligge i lommer osv, men er myke og saftige i midten. 1 Siter
Hampus Skrevet 17. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2013 Takk Tulip for oppskriften! Er det sånn at man må rømme huset mens man lager disse? Hmm... mulig den pakken blir i fryseren til sommern da. Siter
tulip Skrevet 17. Mars 2013 Rapporter Skrevet 17. Mars 2013 Nei, jeg synes ikke det. Når man koker den derimot.. *grøss* Siter
Aslan Skrevet 17. Mars 2013 Rapporter Skrevet 17. Mars 2013 Syns ikke det var noe issue å koke den heller, jeg. Hadde 1 kg fersk storfelever Edit: kokte det vel i halvannen til 2 timer (husker ikke helt), også delte jeg det opp i småbiter. Valgte å ikke tørke det, siden det ble ok konsistens lell, og Thorvald liker klissete biter Siter
Fillerya Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Skrevet 18. Mars 2013 Jeg har laget godbiter av lever jeg har hatt i mixer med bla mel. Synes det stinker mer under tilberedningen enn når den steker i ovnen. Hunden er iallefall veldig fornøyd med hjemmelagde godbiter! Siter
borderen Skrevet 18. Mars 2013 Rapporter Skrevet 18. Mars 2013 Litt OT, men hvilke temp/tid steker dere levergodbiter på, uten å stinke ut hele leiligheten? Jeg pleier å dele i stimler og legge i fosskokende vann i 3-4 minutter, derette legge på en rist for å la vannet renne av, evt tørke med kjøkkenpapir. Klipper i biter og legger posjonsposer i fryseren. Veldig fort gjort og en soleklar vinner for mine hunder. De inneholder da en del vann, og det digger hundene mine mer enn tørkede biter. Det er ikke noe klin å bruke, det blir som fuktig, grått kjøtt. 1 Siter
Recommended Posts