Gå til innhold
Hundesonen.no

Groomingfolk, hvor handler dere?


Recommended Posts

Ja, siden jeg har fått en sånn pelshund i hus så må jeg jo handle inn børster og slikt plutselig. Men hvor handler man om man liker å være litt snill mot lommeboken, og fortsatt ønsker seg moderat kvalitet?

Er det noe å spare på å handle fra utlandet, og i såfall fra hvor, om man regner med toll/moms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark :P

På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene.

Handler du kun på stand, eller på nett også?

( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Handler du kun på stand, eller på nett også?

( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. )

Kun på stand jeg. Enten så hamstrer jeg når jeg er der, eller jeg får noen til å kjøpe med for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
At få det sendt som gave eller købe i Danmark?

Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse ;)

Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse ;)

Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l.

Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave :P Det kræver bare men vil betale fragt to gange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave :P Det kræver bare men vil betale fragt to gange...

Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste.

Forøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste.

Førøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen.

Det var også bare et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bare forklarer hva som er normal håndtering av slikt. Veldig mange prøver slike ting og kommer ikke noe billigere ut av det :)

I orden. Jeg var nok bare heldig, da jeg boede i Norge. Fik kun problemer med toll en gang, fordi pakken ikke blev sendt som gave, men direkte fra netbutikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. :lol:

Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig :aww: Jeanette pekte meg dit og jeg handlet for 1700kr og regnet meg til norsk pris på 7000 ca :P

*Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*.

Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. :lol:

Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)?

spørsmålet er vel hvor fort du trenger ting, hva trenger du og kan klare deg bare litt med osv. Kan du vente til sommeren så er det nok mange soniser som skal blant annet til danmark og sverige osv. Er jo begrensa hvor mye du trenger de første levemånedene av grooming ting liksom.

Forøvrig kjøpte jeg cc shampooer og sånt også på stand i sverige for et par år siden, det lønner seg også veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*.

Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg :).

altså, jeg mente verdi jeg :P jeg tok alt jeg kjøpte og shoppet på norske nettbutikker etterpå og da ble differansen ganske stor :P ergo at jeg sparte masse :aww: nei,for sliten nå :P *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Teller ned dagene, kanskje blir det født tispe til meg i starten av august.  Jeg har veldig ønske om en en bestemt farge men vet at good dog has no colour... Har det vært et issue for dere? Tør ikke nevne d for oppdretter, er en sånn bagatell hvis hunden oppfyller alle andr3 krav.  Føler det blir for dumt å si at jeg vil den fargen. Noen med formening?
    • Gøy at du oppdaterer etter så lang tid! Utrolig fin hund
    • Lån den rasen du vil ha. Jeg har 3 barn og har bare hatt hund med 0 og 1 barn før. Jeg har passet hunder store og små. Da får du feeling for hvordan d blir med barn plus hund.  Det er ikke lett. Barna krever enormt, egentlig mer jo eldre d blir, kjøring hit og dit, fritidsaktiviteter, bursdager. Barn inn og utav huset hele tiden.  Pass hunder forskjellige raser det neste året, har merket selv at store bruksraser passer dårlig for meg akkurat nå, slik at det blir en mindre hund som er god familie hund og fin brukshund for meg.  Jeg har ikke hatt hund på 5år grunnet småbarn. Har nå 3,5 og 11. Ønsker ikke å vente lenger nå. Hos meg er jo hunden livsstil, både når d gjelder aktivitet og trening. Har ingen andre "hobby", hund blir likesom mitt. Men om det blir travelt og kommer sikkert til å angre helt til hunden er 2 år 🤣
    • Vi har innsett at det er positivt å få kvalp seint om våren med tanke på ver og  muligheit for hundepass/jobb men ulempa er at kvalpen/ vi i familien har rett alder for kvalpekurs når alle har ferie 🙃 Vi brukar avledning og stopp/roe, så jobbar med å overføre det til 12åringen. 
    • Optimalt sett vil jeg ha stor SUV-varebil ala Toyota Landcruiser, men bilen skal også være høvelig billig å kjøre til jobb med, har 25min en vei, ikke bomring.  Forhåpentligvis er det enda noen år til jeg må ha ny bil, men caddy er veldig anvendelig. Billig i drift og en Caddy maxi har god lengde i bagasjerommet, ca 2,2m. Da får jeg plass til to store hundebur og kanskje en kickbike, det er planen iallefall. Også har man jo ofte et budsjett også. Landcruiser er ikke av de billigste, hverken å kjøpe eller kjøre.  Hadde jeg vært deg ville jeg sett på en hel-elektriske bil. Mer å velge i 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...