Gå til innhold
Hundesonen.no

Kelabur til medium hund selges


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg gir opp. Dette er det andre bomkjøpet av bilbur vi har gjort før hunden vår har fylt 1år. Vi selger derfor bilburet vårt IGJEN og innser at bilen vår er den minst hundevennlige som noen gang er blitt laget :lol:

Buret er et helsveiset stålbur fra Kela (www.hundebur.com). Ca 6 mnd gammelt. Laget for en hannstaff, men han må bøye nakken litt for å sitte oppreist, så vil tro det passer til hunder i størrelse staffetisper og nedover.

Mål
Lengde: 80cm

Bredde: 40cm første halvdel, før det skrår ut og blir 50cm.

Høyde: 50cm

15 cm høye kanter rundt hele utenom fremsiden. Mulighet for å låse. Framdøra skrår litt innover.

Buret er laget skrått på venstresiden for å passe i bil med hjulbue (Mini cooper), men om man setter høyresiden inntil veggen burde det passe i de fleste andre biler også.

Kjøpt nytt for 2.500

Selges for 1.500

Må hentes i Ski :) Er selvfølgelig bare å komme og prøve om buret passer til bilen eller hunden.

IMG_0209_zpsecd5db9a.jpg

IMG_0213_zpsf0b5572e.jpg

IMG_0212_zps2280221b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, for hunden sin del er det uproblematisk, han ligger og sover uansett når vi kjører. Men vi kjøpte buret for å kunne ha et baksete tilgjengelig og mulighet for å ha med en passasjer. Burkanten kommer da i nakkehøyde ved sidenav medpassasjeren siden det står oppå det ene baksetet og vil være livsfarlig ved en påkjørsel fra siden. Meningen med buret er jo at det skal være tryggere :P

Pluss at vi ikke har nok festemuligheter for bur i bilen vår, så det sitter ikke ordentlig fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til husets bilansvarlig som jobber sent i dag. Tipper jeg vet i løpet av kvelden, evt i morgen. Er det ok?

Må fikse med henting også nemlig, men håper det ordner seg. :)

Morro at du svarte, for jeg kikka nettop i tråden til lille tøtta du skal få deg, og tenkte at hun hadde passa inni :lol:

Det er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro at du svarte, for jeg kikka nettop i tråden til lille tøtta du skal få deg, og tenkte at hun hadde passa inni :lol:

Det er ok :)

Ha ha! Jeg ble veldig ivrig der. :D Vi har snakket om å få laget Kela bur til henne, men at det var umulig å finne brukt. Dette er jo helt perfekt. Det skal inni en Skoda Octavia isåfall, men jeg kan ikke se for meg at det er noe problem om det passer inn i en mini. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere med bilen til "Kelamannen" i Askim slik at han fikk tatt nøyaktig mål også passer ikke buret allikevel? :huh:

Nei, vi sendte inn mål selv, men buret passer perfekt i bilen. Det er bare livsfarlig for de som sitter ved sidenav. Les det jeg skrev lengre opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi sendte inn mål selv, men buret passer perfekt i bilen. Det er bare livsfarlig for de som sitter ved sidenav. Les det jeg skrev lengre opp :)

Jeg leste det med livsfarlig for de som sitter ved siden av, men leste ikke at noe om at dere hadde vært i Askim derfor lurte jeg. :)

Men det hadde ikke vært en idé å ta en tur til ham da? Når dere allikevel har buret fremdeles. Kanskje han kunne kommet med råd/innspill. Det er kun et forslag dersom du har anledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g岠det ikke ann 堳ikre buret s堤et ikke seiler evnt da?

Personen i setet ved sidenav vil allikevel kunne slenge nakken i kanten av buret om vi blir p嫪rt fra siden, uansett hvor godt det sitter fast :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare levere det tilbake, og så kan han fikse det? Altså lage det lavere akkurat der hodet til personen eventuelt vil komme?

Ikke for å være vanskelig, men jeg skjønner ikke hvordan det skulle gått an å lage det lavere der? Det er snakk om at den ene langsiden, ca 50cm av den, strekker seg i nakkehøyde langs siden på baksetet. Mulig jeg har skrevet det litt uklart så dere ikke skjønner hvordan jeg mener? Om vi blir påkjørt på høyre side vil personen som sitter baki bli slengt inn i siden av buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke ann å sikre buret så det ikke seiler evnt da?

Som sagt, så er det veldig dårlige festemuligheter i bilen, fordi buret er såppass langt. Hittil har vi hatt det festa i førerbeltet nederst, noe som er idiotisk, for om vi kræsjer forfra og buret "henger" i den stroppen vil personen som kjører få beltet pressa inn i magen.

Veldig så engasjerte dere var her, kan jeg ikke bare få selge buret mitt? :P Vi har prøvd ut det meste siden vi fikk buret, men har etter nøye overveielse kommet frem til at dette buret vil gjøre mer skade enn det hjelper i en evt kræsj i vår bil, så vi velger å selge det til noen som kan ha det i bagasjerommet istedet, hvor det kan gjøre nytte for seg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så engasjerte dere var her, kan jeg ikke bare få selge buret mitt? :P

Ja, jeg ble litt fascinert selv over hvor mange kjepper som skulle stikkes i hjulene våre. :lol:

Neida, det kommer jo fra en god plass, jeg vet absolutt det. Kanskje bare litt mye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...