Annik Skrevet 8. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2013 Kjøper dere fra slakter eller fra folk som ofte er på jakt? Hva betaler dere for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 8. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2013 Akkurat nå kjøper jeg bare det som er å finne på dyrebutikken. Men med min forrige hund fikk jeg billig rå kraftbein i store sekker. De satte dem utenfor slakteriet etter stengetid, ei venninne av meg hentet svære kilossekker og hadde helaften med koking av kraftbein den kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2013 Jeg skyter beina sjølv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 9. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2013 Jeg kjøper i dagligvarebutikker. Kjøper det av spiselige bein som er på salg eller fast lavpris, går mye i kyllingklubber, -vinger og -lår av beinandelen, men innvandrerbutikker eller i Sverige er det enkelt å få tak i haler av storfe/svin og annet som jeg tidligere har hamstret inn. Også mulig å få dette bestilt inn i de fleste store matbutikker dersom de ikke skulle ha det inne akkurat da. Eller hele, små fisk (jeg kjøper ørret) går det også i her. Koteletter finnes alltid billig, så ribbe eller kalkun sesongbestemt også til en god pris for de med større hunder. Eller hel kylling såklart. Vom og hundemat selger også 10-kilospakninger med nakker av kalkun eller kylling, så går an å høre med butikker som fører dette om det også kan bestilles inn om de ikke har dette inne. Akkurat nå kjøper jeg bare det som er å finne på dyrebutikken. Men med min forrige hund fikk jeg billig rå kraftbein i store sekker. De satte dem utenfor slakteriet etter stengetid, ei venninne av meg hentet svære kilossekker og hadde helaften med koking av kraftbein den kvelden. Kraftbein (hule margbein) er ikke hundemat, altså hunden skal ikke bruke tennene på disse, men kan evt. spise ut innholdet med tilsyn og fjerne beinet med det samme dette er spist opp. Og varmebehandlede ben generelt skal aldri gis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2013 Mine elsker kraftbein og får det ofte uten problemer Utenom det får de også elgbein, får så mye jeg vil gratis av et jaktlag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 9. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2013 Jeg handler fra slakter/bønder eller får gratis av jegere. Betaler 5 - 15 kr pr kg. 8 kr på slakteri,om jeg handler fra privat ligger det rundt 15 kr pr kg men da kan det gjerne være ytrefilèt med beina. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 I Oslo fikk jeg det fra slaktere og div. Her vet jeg ikke spesielt om mange slaktere, så jeg kjøper det i dagligvarebutikkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyfonia Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Jeg kjøper hjem fra jobb (jobber i dyrebutikk) frem til jeg begynner å jakte selv, kjøper jeg hjorteføtter fra blodsporgruppa her på Stord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Henter på Fatland i Oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Henter på Fatland i Oslo Hvem, hva, hvor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 KJøper dyre kraftbein i butikken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Kjøper i butikken Får av venner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ine Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Vi kjøper rå ben fra Gabba's, en lokal slakterbutikk. Handler for ca. 200,- og da fyller jeg opp en hel fryseskuffe med ben. Ellers så kjøper vi tyggeben av rullet oksehud fra Plantasjen, tror det er ca. 90,- for en 10-pkn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Jeg kjøper hos Fatland Får en Gildekasse med bein til 50 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts