Gå til innhold
Hundesonen.no

Amigo - N DK UCH NORD VCH Næssgården`s Always Action Ahead

Recommended Posts

Skrevet
Hei Huldra og takk!

Nei, det var ganske sikkert Saivo - en stabijhoun fra Bergen og kompisen til Amigo det!

De er bestevenner de :rolleyes:

Ja, det var det helt sikkert!

Rypelek10.jpg

Her med tunga ut av munnen, lol! :D

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Guest Just me!!
Skrevet

Så flinke dere er! :o

Vi skal også på ustilling snart, så vi må også øve. Kontakten sitter ikke helt, men stegene er flotte. ;)

Skrevet

Vi skal stille i Haugesund på søndag som kommer. Gruer meg for jeg har hørt at denne dommeren er så streng og da må vi øve ekstra slik at vi i alle fall går ned med flagget til topps :o

Synes han er flink som gir totalt bæng i bilen som fyker forbi i 80 km/t.

Guest Christine
Skrevet
Vi skal stille i Haugesund på søndag som kommer. Gruer meg for jeg har hørt at denne dommeren er så streng og da må vi øve ekstra slik at vi i alle fall går ned med flagget til topps :o

Jeg som håpa at dere skulle på Sølvhunden.. (Veit ikke om Stabi får lov til å stille der, men..)

Ja, Amigo er kjempeflink han.. ;)

Skrevet

Jaa, flinke Amgo ;)

Skrevet

Da er utstillingen over for vår del og resultatet ble over all forventning! Amigo fikk CERT, 1 BHK, BIR og BIG1. Han er nå blitt norsk utstillingschampion banana banana

26580_s.jpg

N VCH N UCH Næssgården`s Always Action Ahead

Skrevet

Må bare si gratulerer igjen jeg, for noen flotte resultater! ;) Dobbeltchampion og allting! Dere har virkelig grunn til å være fornøyde :)

Har du noen planer om å bruke ham i avl?

Skrevet

Allerede for et halvår siden fikk jeg henvendelse fra 3 ulike hold i Sverige om å bruke ham i avl :rolleyes: . Så interessen er der så absolutt.

Jeg kan for lite om dette så heldigvis har jeg god hjelp og støtte i oppdretteren min i forhold til avl. Det er så mye å ta hensyn til når man har en liten rase - alt går via Nederland og deres databaser for innavlsgrad, arvelige sykdommer osv.

Men Amigo er helt klart en god representant for å føre rasen videre - det er helt sikkert :rolleyes: Så man skal ikke se bort fra at det med tid og stunder kommer små Amigonøster ja!

Skrevet

GRATULERER!! :Laugh: Dere har oppnådd sååå himla mye på så kort tid. Hvor gammel er Amigo nå? Både viltspor- og utstillingschampion! Nå fikk vi ikke møtt hverandre denne gangen heller, men vi tar det snart. Du har en så flott hund :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg som i utgangspunktet ikke er noe utstillingsmenneske har i løpet av den siste tiden fått en N VCH N UCH i hus.... :) og det er jo helt utrolig å tenke på! Det er jo ikke noe uvanlig at en hund her i Norge har disse titlene, men Amigo er den første norskfødte stabijen som har oppnådd det. I tillegg så er dette svære greier i Nederland - for de driver jo ikke med jakt omtrent - og derfor er det ekstra ekstra det han har gjort. Mailer detter inn fra folk i Nederland som har halvbroren til Amigo og det skal skrives artikler om han i rasebladet der nede. Det er jo helt på trynet liksom :P for det er som sagt "no big deal" her hjemme at en hund er både det ene og det andre.

Men bevares - jeg er kry som en hane jeg vettu av godgutten og ikke verre på det enn at jeg har samlet alle sløyfene hans og hatt fotosession i dag :)

28541_s.jpg

Guest Just me!!
Skrevet

Sitter å måper jeg da, er ikke vant til å se at hunder vinner SÅ mye liksom. Hehe, har ikke alltid vært "into" hundeverden. Hylte og jublet for det lille BIM-et vi fikk en gang! :rolleyes:

Han er utrolig fin og sjarmerende da, godgutten. Gratulerer enda en gang! :)

Skrevet
Herlig med litt skrytebilder også :ahappy: Det er ikke noen flere championtitler som dere kan hanke inn da? :P

Joooo... vi kan prøve oss på det danske og hollandske championatet. Regner med at jeg tar turen til Danmark til neste år for å prøve oss i ringen der... startet rabiesvaksineringen i dag faktisk :rolleyes:

Han kan aldri bli Nordisk eller Int. champion pga krav om jaktprøve i tillegg til certene. Sverige og Finland har disse krava fordi det pr. defininsjon er en fuglehund. Men denne rasen jobber ikke som en fuglehund med reising av fugl og stand - de er glimrende sporhunder etter hårvilt i stedet. Dermed vil han ikke kunne bestå en slik prøve. Det finnes altså ikke en eneste S UCH i rasen.

Skrevet

Dere har sannelig all grunn til å skryte litt - det var en pen samling sløyfer. :ahappy:

Han er jo så fin Amigo, og minst like flott i virkeligheten som på bildene. :P