Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke printet flybilletten (løst)


Mirai
 Share

Recommended Posts

Printeren vår har såklart sluttet å samarbeide og jeg skal dra i morgen formiddag :P . Jeg har kun håndbagasje så jeg skal egentlig bare hente ut billetten min på automaten og gå rett til gaten.

Holder det om jeg tar med PDF-versjon på telefonen og så kan jeg sjekke inn i skranken eller MÅ jeg ha en papirkopi? Kundeservice er ikke åpent akkurat nå.

Edit: Fant android-app til Norwegian, så da klarer jeg meg nok uansett, da har jeg både PDF-versjon av billetten OG billett lagt inn i appen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare RyanAir som er SÅ vrange at det krever betalt selv om man står der med pass og referansenummer, vil jeg jo. Kan ikke se for meg at Norwegian hadde laget noen greie ut av det, men jeg er jo en liten stressbunt i forbindelse med reising da :) .

Trodde jeg skulle dø idag også på vei ned, vi hadde turbulens i ett minutt og jeg ble direkte grønn i fjeset. Er nok ikke herdet ferdig etter å ha flydd hver eneste mnd i året før jeg flyttet, hehe..

Hvor mye turbulens bør man ha før man trenger bekymre seg, Kanga? Er det forskjell på turbulensen også? Idag var ikke sånn ristet, men mer sug opp og ned og kast til siden (og sjøsyk-følelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye turbulens bør man ha før man trenger bekymre seg, Kanga? Er det forskjell på turbulensen også? Idag var ikke sånn ristet, men mer sug opp og ned og kast til siden (og sjøsyk-følelse).

Se an flymannskapet. Er de rolige er det neppe noe å bekymre seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye turbulens bør man ha før man trenger bekymre seg, Kanga? Er det forskjell på turbulensen også? Idag var ikke sånn ristet, men mer sug opp og ned og kast til siden (og sjøsyk-følelse).
Sitter på hotell i Stockholm og bare mobil, men kort sagt ja: det er forskjell på turbulens. Mekanisk turbulens er typisk for takeoff og særlig descent - turbulens skapt av omgivelsene. Fjellkjeder skaper bølgninger som kan oppleves svært ubehagelige - i høy høyde også. Kan være "sug opp og ned" eller bare risting.

Termikk er typisk på varme sommerdager (og feks i Los Angeles med innflyvning over ørken). Varm luft stiger ugjevnt opp fra bakken avhengig av hvor fort underlaget varmes opp. Vann varmes feks ikke like fort, gresssletter/åkre/hustak/vei etc. Se for deg ei trapp, det vil bli litt "brå" bevegelse i det du flyr inn i en veldig annerledes oppoverstrøm/"steg opp eller ned". Oppleves som sug i magen.

Så har du jetstrømmer som bare rister og skaker en masse (på cruisehøyde). I dag fløy vi inn i en jetstrøm på 130knop. Det er sånn ca dobbel orkan (man kan "ca" dele knots på 2 og få meter pr sec). Det rista litt :) i tillegg finnes fjellbølger også på cruise (tenk oscillasjon, liten bevegelse blir STOR på lang vei), temperaturforskjeller (kan være fra -80 til 0 grader der oppe) - dette gir ofte rein risting, clear air turbulence som kan være "bare vinden som er rar" (mini-jetstrømmer, vind med skiftende retning) og så där.

Ikke minst har du skyer som gir turbulens da. Sug i magen oftest ved nedbørsskyer, i sånne sinte towering cumulusskyer stiger varm luft raskt opp inni skyen, den kjøles ned, skaper både opp og nedstrømmer som fyker om hverandre med voldsom energi inni dotten. Man prøver å unngå dem :) ellers kan skyer med litt generell nedbør (cumulus nimbus) også innebære risting pga energien som er i skyen (opp/nedstrømmer "light").

Jeg taklet ikke turbulens før, men har gjennom år med nitidig kunnskapstørste begynt å komme meg over det. Det er iallefall ingen ting å være redd for, selv når det rister så mye at pilotene ikke ser skjermene er det trygt :P snakket faktisk med en for ikke så lenge siden som fortalte han en gang opplevde at flyet la seg helt over på siden. Altså ene vingen ned mot jorda andre opp mot himmeln. Bare å snu på rattet da, som han sa med et smil.... :lol: (for flyet tåler det!)

(Eh, ja det ble langt allikevel det :P men glemte en form turbulens: vindkast som tar i flyet på innflyvning. Det gir ofte sånn "kast til siden" følelse. Typisk for "windshear" som det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virkelig prøve å ha alt det der i bakhodet neste gang det rister og skjelver! :) Oooog tro på at vi ikke får motortrøbbel og vingen knekker av hvis det rister i femten sekunder.

Ja, så greit om det faktisk hadde vært noe man var redd for! :lol:

Jeg VET jo at det går fint. Flyet tåler det. Jeg stoler på pilotene. Men likevel får jeg skikkelig angst, blir kvalm og stressa og ... ja. Nei, det hjelper ikke så mye å ha ting i bakhodet da altså. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i Norge nå, IW? Vi flyr til London om tre timer. :P

Men bare ettermiddagen i UK da, før vi flyr videre til Marokko.

Ååhh god tur!

Ja, er her frem til mandag formiddag, kusina mi blir 25 så måtte nesten komme for å feire :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser dette har blitt ein tråd om turbulens? Normalt vil eg seie som Teresere, moro moro :D .

Men på turen frå Oslo til Bergen når vi kom frå Afrika satte vi ei venninne av LK / oss begge mellom oss, då ho har ganske heftig flyskrekk. Vi møtte henne tilfeldigvis på Gardermoen, og ho skulle ta same fly som oss. Ho sat lenger framme under letting, men flytta seg bak til oss så snart vi var i lufta. Under innflyginga til Bergen fekk vi ein voldsom turbulens, med fleire dropp som må ha vore ganske lange (opp mot to sekund på dei lengste før det "tok tak" att). Det var heilt på nippet til at det tippa heilt over i panikk for ho mellom oss, og då var det ikkje noko kjekt for oss heller. Men det gjekk jo bra, det òg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...