Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Tispa her venter snart løpetid. Hun er hver dag løs ute på verandaen her i huset som ligger i andre etasje. Hun er da uten bånd, altså fri. Tispa mi har aldri hoppa ned fra verandaen før. Men har hørt at tisper under løpetid mister hemninger og "fornuften" og hvis hun lukter hann hunder kan gjøre ting de vanligvis ikke gjør. Jeg er redd hun da kommer til å hoppe ut av verandaen i andre etasje. Er dette vanlig under løpetida på tisper? Burde jeg ha på henne bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 1 tispe i huset her, og 3 hanner.

Dina bor oppe hos mamma i etasjen over, og er her nede på dagtid.

Hun har aldri prøvd seg på å hoppe ut av hagen oppe og kommet ned i den perioden der vi har de avskilt.

Dina blir bare nedfor og lei seg i løpetia.

Naboen har også tisper, som alltid går løse å tur.

Kan ikke huske å ha hatt de på plenen når de har hatt løpetid.

Nå er vel alle hunder forskjellige.

Men om verandaen din er forsvarlig inngjerda, så hadde jeg nok hatt henne ute under tilsyn også i løpetia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler vel på at det er et veldig vanlig problem, men om det er noe du bekymrer deg for så ville jeg tatt på henne bånd når hun er ute i akkurat den perioden hun er mest, eh, ivrig. Så slipper du å bekymre deg, og det er jo uansett bare for en kort periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...