Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisetips og anbefalinger


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

Noen som har vært i Orlando og har lyst til å gi noen gode tips? Det blir nok temaparker på oss, men det er kanskje noe annet å gjøre i området også? :)

Heldig!! Var i florida i sommer, blant annet orlando. Beste stedet jeg har vært. Elsker klimaet også, og vi var det når det var varmest, deilig. Åh, vil tilbake!

Av parker så er disney veldig for barn, men verdt å få med seg likevel. Animal kingdom var bra syns jeg. Vi hadde 3 dager i disney, men det hadde holdt med en eller to. Vi fikk tatt absolutt alle de store tingene. Universal parkene er veldig bra. Kan være lurt å planlegge bitte litt, ta de mest populære tingene først, sånn at man slipper å stå lenge i kø. Universal har også sånn "child swap", som vi benyttet oss av uten barn et par ganger :innocent:

Vannapark, vi var både i disney sine, og wet 'n wild. Anbefaler sistnevnte, var veldig moro (også for meg som har litt vannskrekk). Og veldig deilig når det er varmt ute.

Kan ikke bidra med så mye ellers da. I orlando er det mest fornøyelsesparker det går i. Om dere har tid ville jeg leid bil, og kjørt ut til strendene på en av sidene, tar ikke så lang tid. Veldig fine strender. :)

Ellers dro vi til sånne åpne gratis naturparker. Der så vi ville aligatorer, masse rare fugler og frosker, samt vannskilpadder. Koselig! Og masse ekle edderkopper, ikke fult så koselig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har vore i Orlando, ja. Var nok Six Flags-fornøyelsesparken eg hugsar best. Og truckstop og slikt, men det interesserer gjerne ikkje folk flest like mykje . --- Ein ferie eg anbefalar s

Roma :heart: Da vi var der i sommer tok vi turen ut til Tivoli (stort hageanlegg + koselig by) og Hadrians Villa. Det var virkelig verdt det å bruke en dag på det! Pappa og jeg dro også ut til ka

Herlighet. Nå fikk jeg et omtrent akutt behov for å besøke Roma igjen snart. Sukk altså. En gammel og mye fotografert bakgård nederst i Via del Pellegrino, like ved Campo de' Fiori Pantheon

Er det noen som har erfaring med øyhopping i karibien? Er det dyrt å komme seg fra øy til øy? evt hva er mulighetene for det? Tenker cuba, jamaica, den dominikanske republikk, trinidad og tobago, osv osv (altså, plukke ut noen av øyene så man begrenser det litt).

Edit: endret en "skrivefeil" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med øyhopping i karibien? Er det dyrt å komme seg fra øy til øy? evt hva er mulighetene for det? Tenker cuba, jamaica, den republikanse republikk, trinidad og tobago, osv osv (altså, plukke ut noen av øyene så man begrenser det litt).

Mener du den dominikanske republikk? :P

Har ingen tips til deg, annet enn at det er fryktelig fint på Jamaica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du den dominikanske republikk? :P

Har ingen tips til deg, annet enn at det er fryktelig fint på Jamaica :)

Haha, ja, selvfølgelig :lol: (skylder på smertestillende jeg :P ) Er det mulig :lol:

Kunne tenkt meg og besøkt flere av øyene, men ikke på en typisk cruise-ferie (som er mer vanlig). Men spm er hvor gjennomførbart det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke cruise, le omg de trip reportene jeg har sett fra cruises.... Lett at jeg skal gjøre det en dag jeg får ånden over meg for de tropiske strøk :P

Alternativet må vel være seilbåt, men da må man jo helst kjenne noen som har tenkt seg på seiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke cruise, le omg de trip reportene jeg har sett fra cruises.... Lett at jeg skal gjøre det en dag jeg får ånden over meg for de tropiske strøk :P

Alternativet må vel være seilbåt, men da må man jo helst kjenne noen som har tenkt seg på seiling.

Cruise er ikke helt noe jeg drømmer om nå med det første :P (Sagt nei til cruise i Karibien (gratis) for bare noen år siden). Jeg er redd jeg føler meg "fanget" av å måtte oppholde meg på en båt over tid. Blir for rastløs med den tanken. Og kunne tenkt meg og blitt litt flere dager på hvert sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise er ikke helt noe jeg drømmer om nå med det første :P (Sagt nei til cruise i Karibien (gratis) for bare noen år siden). Jeg er redd jeg føler meg "fanget" av å måtte oppholde meg på en båt over tid. Blir for rastløs med den tanken. Og kunne tenkt meg og blitt litt flere dager på hvert sted.

Hehe, nei jeg ser jo den at man føler seg litt ung til det. Men jeg kjenner noen båtentusiaster (er man flyentusiast så møter man fort både båt, tog, bil, buss, lastebil - you frikking name it entusiaster :lol: ) som reiser mest for å få oppleve båtene, i tillegg til selve ferien. De er 20-25 år og synes det er helt konge med turene. Noen av cruisene er jo lagt opp til opplevelser på øyene (eller, at man har en dag), mange ganger er en dag nok også... :lol:

Jeg har veldig lyst å dra til St.Maarten.... :whistle:

498518.jpg

Men jeg blir helt dårlig av den varmen som er på de stedene :( 30-35 grader året rundt... *hyl* Gi meg regn og 7 grader i stedet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg ser jo den at man føler seg litt ung til det. Men jeg kjenner noen båtentusiaster (er man flyentusiast så møter man fort både båt, tog, bil, buss, lastebil - you frikking name it entusiaster :lol: ) som reiser mest for å få oppleve båtene, i tillegg til selve ferien. De er 20-25 år og synes det er helt konge med turene. Noen av cruisene er jo lagt opp til opplevelser på øyene (eller, at man har en dag), mange ganger er en dag nok også... :lol:

Jeg har veldig lyst å dra til St.Maarten.... :whistle:

Men jeg blir helt dårlig av den varmen som er på de stedene :( 30-35 grader året rundt... *hyl* Gi meg regn og 7 grader i stedet :lol:

Nei, jeg klarer ikke helt finne den fascinasjonen av cruise :P

Jeg syns det er så deilig med slike steder hvor klimaet, temperatur og luftfuktighet er lik omtrent døgnet rundt, og det liker tydeligvis kroppen min også.

Jeg drømmer så å dra tilbake til Mexico også - samme sted og samme hotell. *savn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriously, få samboern eller deg selv til å "snuse litt rundt" i seilermiljøer. Det er mange som farter rundt der, har noen seilergeek-bekjente som farta rundt på Svalbard i den perioden jeg var der. Da hadde de historier fra Lofoten, middelhavet og området rundt cuba + øyer rundtom der (jamaica etc, de er jo glade i den laidbacke stilen de kjører på øyene, disse seilerne.... :P ). Worth a shot, de er alltid ute etter noen som kan gjøre reisa billigere, men man må jo trives sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriously, få samboern eller deg selv til å "snuse litt rundt" i seilermiljøer. Det er mange som farter rundt der, har noen seilergeek-bekjente som farta rundt på Svalbard i den perioden jeg var der. Da hadde de historier fra Lofoten, middelhavet og området rundt cuba + øyer rundtom der (jamaica etc, de er jo glade i den laidbacke stilen de kjører på øyene, disse seilerne.... :P ). Worth a shot, de er alltid ute etter noen som kan gjøre reisa billigere, men man må jo trives sammen! :)

Nja, njo. Ikke helt det vi ser for oss nå heller (det er en tanke for senere i livet :lol: ). Men ikke noe er bestemt, jeg bare snuser litt på mulighetene hvordan det er å komme seg rundt, og evt hvor dyrt det er. Så får man se. Dette er jo snakk om over ett år frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, tenke du mer public transport ala ferge/båt? Fly? Går mye småfly mellom øyan, men siden det da gjerne blir énveis og må kjøpes direkte hos flyselskapan på selve flyplassan blir det fort nån penga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, tenke du mer public transport ala ferge/båt? Fly? Går mye småfly mellom øyan, men siden det da gjerne blir énveis og må kjøpes direkte hos flyselskapan på selve flyplassan blir det fort nån penga :P

Ja, tenkte mer på fly/båt/ferjer, men ja, får søke litt rundt. Finnes vel noen med erfaringer rundt dette :) Ellers får man ta øyene hver for seg ved en annen anledning. Men igjen, god tid, så kan titte litt rundt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på Island. Kom akkurat derfra nå, og er bare helt vanvittig fornøyd! Det er en veldig god tur å dra på for par som liker å gjøre litt ting sammen, og en fin destinasjon for de som ikke er altfor reisevante - vi leide bil og kjørte rundt omkring på egenhånd, veldig gøy (og lett å finne frem). Islendingene er flinke i engelsk, Reykjavik er så fin at byen fortjener en hel dags besøk (vi ruslet rundt, drakk vin og spise lunsj ute, gikk på museum, spiste middag på superkule Cafe Paris og så videre - men vi hadde fint vær da). Alt av turer o.l. ble betalt i Islandske kroner nå da vi var der.

Ellers synes jeg også Amsterdam var et helt fantastisk reisemål! Både for par og vennegjengen. Byen føles veldig trygg, det er lett å finne frem, masse bra shopping og utelivsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på Island. Kom akkurat derfra nå, og er bare helt vanvittig fornøyd! Det er en veldig god tur å dra på for par som liker å gjøre litt ting sammen, og en fin destinasjon for de som ikke er altfor reisevante - vi leide bil og kjørte rundt omkring på egenhånd, veldig gøy (og lett å finne frem). Islendingene er flinke i engelsk, Reykjavik er så fin at byen fortjener en hel dags besøk (vi ruslet rundt, drakk vin og spise lunsj ute, gikk på museum, spiste middag på superkule Cafe Paris og så videre - men vi hadde fint vær da). Alt av turer o.l. ble betalt i Islandske kroner nå da vi var der.

Ellers synes jeg også Amsterdam var et helt fantastisk reisemål! Både for par og vennegjengen. Byen føles veldig trygg, det er lett å finne frem, masse bra shopping og utelivsmuligheter.

Cafe Paris... hvordan følte dere det var? Vi ble ENORMT skuffa sist vi var der. Mannfolket ble anbefalt hvalbiff som han spesifiserte ikke skulle være frosen. Jada, neida, den var ikke frossen sa servitøren. Jeg bestilte pasta med bacon og ostesaus. Etter 10minutter kom servitøren og beklaget men hvalen var frossen, så det måtte bli noe annet. Vips måtte samboern min bruke 5 minutter på å finne noe nytt å bestille, og vips hadde jeg fått maten min... Den smakte så salt at jeg nesten brakk meg, men det skulle være sånn i følge dem. Mannfolket fikk maten nesten når jeg var ferdig å forsøke å stappe ned noe av den oversalte smørja, så det ble i det hele tatt skikkelig ukoslig. Kommer ikke til å gå dit neste gang :P Fiskfelagid er vi derimot stamgjester på, sammens med nordmenn HVER gang vi er der :lol:

Dere skulle dratt på det naturhistoriske museet på Island. Det er ikke tekstet på engelsk... :lol: Man blir rimelig god i islendski etter det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe Paris... hvordan følte dere det var? Vi ble ENORMT skuffa sist vi var der. Mannfolket ble anbefalt hvalbiff som han spesifiserte ikke skulle være frosen. Jada, neida, den var ikke frossen sa servitøren. Jeg bestilte pasta med bacon og ostesaus. Etter 10minutter kom servitøren og beklaget men hvalen var frossen, så det måtte bli noe annet. Vips måtte samboern min bruke 5 minutter på å finne noe nytt å bestille, og vips hadde jeg fått maten min... Den smakte så salt at jeg nesten brakk meg, men det skulle være sånn i følge dem. Mannfolket fikk maten nesten når jeg var ferdig å forsøke å stappe ned noe av den oversalte smørja, så det ble i det hele tatt skikkelig ukoslig. Kommer ikke til å gå dit neste gang :P Fiskfelagid er vi derimot stamgjester på, sammens med nordmenn HVER gang vi er der :lol:

Dere skulle dratt på det naturhistoriske museet på Island. Det er ikke tekstet på engelsk... :lol: Man blir rimelig god i islendski etter det :P

Åååh, vi hadde fullstendig motsatt opplevelse! Vi hadde ingen forventninger på forhånd, men den steinbiten vi spiste på fredag var det beste jeg har fått noen sinne tror jeg. Heelt fantastisk godt, og god service. Litt dårligere service på lørdag, men da var vi der mye senere på kvelden og det var mye mer folk, og maten var god. Vi spiste også lunsj på kafè Uno, et annet "motested", og der fikk vi også helt nyyydelig mat (kylling- og spinatsalaten kan anbefales).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Noen som har noen tips til Malta? I hvilket område bør vi se etter hotell? På Malta er vi mest ute etter å se en del av historien. Vognsporene og det underjordiske tempelet f.eks. Noe annet en bør få med seg når man er der? :)

Jeg var på Malta for halvannet år siden. Besøkte et par venninner som var på utveksling der, så bodde i leiligheten de leide. Bebyggelsen henger sammen i nordøst og omkranser Valletta, selv om det er forskjellige byer. Jeg opplevde det i grunnen som ulike bydeler i en større by uten navn. :lol: Men vi bodde i alle fall i Sliema. Avstandene der er ikke så store, det tok ca tjue minutter med treig rutebuss på trafikkert vei til Valletta. Vi dro inn til Valletta et par ganger, men oppholdt oss ellers bare i Sliema (hvor vi badet fra klippene og leide solsenger i en beach club som hadde havvannbasseng) og Paceville (hvor det er mer restauranter og en gate stappfull av barer med fulle britiske tenåringer).

Anbefaler å dra til den befestede byen Mdina (gjerne dra dit litt utpå ettermiddagen så dere får vært der på kveldstid, da var det fint der!) og Ta' Qali som er en slags håndverksby. Avstandene er så små at taxi er et greit framkomstmiddel, bedre enn å prøve å ta seg fram med buss i alle fall. Får dere hyggelig taxisjåfør fra flyplassen kan det være lurt å få nummeret hans så dere kan ringe direkte til ham. Vi hadde vår faste sjåfør Peter som kjørte oss hit og dit. :P

En båttur til Blue Lagoon på Camino (folksomt, vi var der i september og det var folk overalt, men det var like fullt en veldig fin opplevelse - selv om vi var litt uforberedt på at den båtturen vi hadde meldt oss på tok oss rundt hele Malta :P ) eller Gozo er heller ikke å forakte. :)

Når på året skal dere dit?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, vi hadde fullstendig motsatt opplevelse! Vi hadde ingen forventninger på forhånd, men den steinbiten vi spiste på fredag var det beste jeg har fått noen sinne tror jeg. Heelt fantastisk godt, og god service. Litt dårligere service på lørdag, men da var vi der mye senere på kvelden og det var mye mer folk, og maten var god. Vi spiste også lunsj på kafè Uno, et annet "motested", og der fikk vi også helt nyyydelig mat (kylling- og spinatsalaten kan anbefales).

Gad, jeg hadde glemt dette. Vi må dra innom kafé Uno og teste neste gang, så takk for tipset Aya!

Takk @ som dro tråden opp :D Vi skal til Island igjen, er det noen som har erfaringer fra reiser opp til Snæfellsnes-halvøya? Akranes? Gode restauranter/kafeer? Steder man må besøke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Malta for halvannet år siden. Besøkte et par venninner som var på utveksling der, så bodde i leiligheten de leide. Bebyggelsen henger sammen i nordøst og omkranser Valletta, selv om det er forskjellige byer. Jeg opplevde det i grunnen som ulike bydeler i en større by uten navn. :lol: Men vi bodde i alle fall i Sliema. Avstandene der er ikke så store, det tok ca tjue minutter med treig rutebuss på trafikkert vei til Valletta. Vi dro inn til Valletta et par ganger, men oppholdt oss ellers bare i Sliema (hvor vi badet fra klippene og leide solsenger i en beach club som hadde havvannbasseng) og Paceville (hvor det er mer restauranter og en gate stappfull av barer med fulle britiske tenåringer).

Anbefaler å dra til den befestede byen Mdina (gjerne dra dit litt utpå ettermiddagen så dere får vært der på kveldstid, da var det fint der!) og Ta' Qali som er en slags håndverksby. Avstandene er så små at taxi er et greit framkomstmiddel, bedre enn å prøve å ta seg fram med buss i alle fall. Får dere hyggelig taxisjåfør fra flyplassen kan det være lurt å få nummeret hans så dere kan ringe direkte til ham. Vi hadde vår faste sjåfør Peter som kjørte oss hit og dit. :P

En båttur til Blue Lagoon på Camino (folksomt, vi var der i september og det var folk overalt, men det var like fullt en veldig fin opplevelse - selv om vi var litt uforberedt på at den båtturen vi hadde meldt oss på tok oss rundt hele Malta :P ) eller Gozo er heller ikke å forakte. :)

Når på året skal dere dit?

Takk for svar :D Skal sjekke ut alle disse stedene. Vi har egentlig litt lite tid. Men vi får til det meste :lol: Vi reiser i begynnelsen av Juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalinger til steder der vi kan bli garantert sol og varme, og gjerne noen dyreparker, tivoli aktige saker OG sandstrender egnet for små barn?

Det er selvfølgelig Kanariøyene, fortrinnsvis en av de største. Det er ikke tivoli, men flotte vannland. Sommeren er best, få turister. Vil en kombinere kulturliv med strand og turisme-fabrikkene, har jeg gode tips pm.

P.S. Thailand har jeg aldri vært, og er litt langt. Men barnefamilier som kombinerer med kultur, reiser igjen og igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild , Du har jo vært i Roma noen ganger?! Vi har vært der èn gang, men da ble det litt for kort tid og styr pga flyforsinkelser så vi måtte starte helgen med å overnatte i Frankfurt.
Men nå skal vi tilbake og får litt bedre tid. Noen bortgjemte perler? Noe du mener vi bør få med oss? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild , Du har jo vært i Roma noen ganger?! Vi har vært der èn gang, men da ble det litt for kort tid og styr pga flyforsinkelser så vi måtte starte helgen med å overnatte i Frankfurt.

Men nå skal vi tilbake og får litt bedre tid. Noen bortgjemte perler? Noe du mener vi bør få med oss? :)

Roma :heart: :heart:

Da vi var der i sommer tok vi turen ut til Tivoli (stort hageanlegg + koselig by) og Hadrians Villa. Det var virkelig verdt det å bruke en dag på det! Pappa og jeg dro også ut til katakombene, der hadde jeg ikke vært før, og det syns jeg var fint å få med meg. Basilica di San Clemente al Laterano (like ved Colosseum) fortjener også et besøk, der får du tre lag romersk historie på ett sted. Borghese-galleriet må man bestille billetter til på forhånd, men det er også verdt å få med seg! Jeg har vært der tre ganger nå og syns fremdeles det er en flott opplevelse, selv om jeg egentlig ikke er sånn blodfan av gallerier. For det første er det så lite at du ikke rekker å gå lei, for det andre er selve bygningen utrolig flott, det er flere flotte mesterverker der (bl.a. en del Caravaggio) og ikke minst er skulpturene helt utrolig flotte. Jeg blir stående og stirre på dem og klarer ikke å fatte at noen får til å lage noe sånt utav marmor. Og et besøk til galleriet lar seg jo lett kombinere med en spasertur gjennom Borgheseparken (ta med mat og ha en liten piknik?) evt leie av tråsykkelvogn om man ønsker det! (Doria Pamphilj-parken som strekker seg inn fra Gianicolohøyden bak Trastevere er forøvrig også veldig fin, der er det færre turister og de har bl.a. en dam med skilpadder i.)

Anbefaler denne boka: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5067013&rom=MP

Den gir deg mer historie bak en del viktige og kjente severdigheter, men peker også på en del mindre kjente ting. Dere trenger jo ikke å følge vandringene slavisk, men de er et veldig fint utgangspunkt for å oppdage ulike sider ved Roma. :) Der er det også en del tips til restauranter og kafeer som ikke er alt for turistifiserte. Generelt sett liker jeg best å spise i Trastevere, men det er også noen hyggelige steder i nærheten av Campo og Piazza Navona (men jeg er ikke så begeistret for å sitte PÅ disse piazzaene å spise jeg, da). Via del Governo Vecchio (rett ved Piazza Navona) er stemningsfull på kvelden og har dessuten noen koselige butikker. :) I Via del Corallo (sidegate til Governo Vecchio) ligger det et par veldig trivelige restauranter hvor jeg pleide å spise av og til da jeg bodde der. Men slike koselige steder finner man jo mange andre steder også, da.

Noe jeg har gjort hver gang jeg har reist fra Roma - og som jeg anbefaler alle andre å gjøre også - er å stå opp grytidlig den aller siste dagen. Norwegian sine fly går sånn at man bør dra fra Roma sånn i halv ti-tiden om jeg ikke husker helt feil? Om man står opp sånn halv seks rekker man å ta en liten byvandring før resten av byen våkner ordentlig og resten av turistene kommer seg ut. Det er helt fantastisk å stå helt alene på Piazza Navona, foran Pantheon, ved Trevi-fontenen og i Spansketrappen - særlig med tanke på hvordan det kryr av folk der resten av døgnet. Det er helt magisk! Jeg har bilde av Spansketrappen uten et eneste menneske i liksom. Eller av meg selv omtrent helt alene på Piazza Navona:

998249_10151663756436348_2026432776_n.jp

Så avslutter man byvandringen med å ta en caffé al bar før man går til hotellet og spiser frokost, sjekker ut og drar til flyplassen. Husk å kaste en mynt i Trevifontenen så du er sikret å komme tilbake igjen. ;)

Har et par tips til hotell også, kommer litt an på prisklasse da. Har bodd begge disse stedene og kan anbefale begge! Det første er ordentlig stilrent og flott, det andre er veldig intimt og hyggelig. Beliggenheten er ypperlig på begge (litt roligere rundt det første enn det andre). Det viktigste syns jeg er egentlig å bo i Centro Storico, altså i området rundt Campo, Piazza Navona, Pantheon osv. Det koster litt mer enn mye av det rundt Termini, men det er helt fantastisk mye koseligere og man har gangavstand til ca. alt man vil trenge i løpet av oppholdet.

http://stgeorge.hotelinroma.com/

http://www.casadefiori.com/en/home

Hm, ja. Det var noen tips i alle fall. Jeg har vært der et par ganger nå som guide og tolk :lol: , og da blir det jo mye av det samme. Og den tiden jeg bodde der ble jeg nesten litt blasert av å være omgitt av slike opplevelser. Det som er Roma for meg er å rusle rundt i Trastevere, kjøpe en gelato fra gelateriaen rett bak Piazza Trilussa (de har helt vilt god jordbæris), sette meg på en benk og slå av en prat med italieneren ved siden av meg, ta en øl og en pizza i skyggen mens jeg ser på folk og leser litt i en bok, ligge i Doria Pamphilj-parken og slappe av, rote meg bort i bakgater i Centro Storico, kjøpe "gatepizza" og rusle rolig ned ei folksom gate, titte i vintagebutikker i Via dei Cappellari, ta et glass vin på den lille vinbaren midt i Via dei Banchi Vecchi... Rett og slett suge opp Roma-atmosfæren.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma :heart: :heart:

*klippe masse bra tips*

Åh, takk :D Det med å stå opp tidlig siste dagen er et kjempetips :) Gjort det et par steder for å kunne se en del av stedene uten folkemylderet. Så det må vi prøve å få til :) Resten skal noteres og se nærmere på :)

Gleder meg til å reise tilbake til Roma. Det er en kjempeflott by!

Endret av Monica
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i Orlando og har lyst til å gi noen gode tips? Det blir nok temaparker på oss, men det er kanskje noe annet å gjøre i området også? :)

Av temaparkene MÅ dere i Universal studois (begge parkene), ellers kan jeg anbefale Prime outlet om dere vil shoppe - har aldri svidd av så mye penger på så mye klær på et sted noen gang :lol:

Og jo - dere må selvsagt ta en (eller flere) frokost på iHop pannekakehus, NAM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Nå fikk jeg et omtrent akutt behov for å besøke Roma igjen snart. Sukk altså.

En gammel og mye fotografert bakgård nederst i Via del Pellegrino, like ved Campo de' Fiori

9144072733_a0e1a746c6_z.jpg
Pantheon i morgensola
9144184759_b13cda4d69_z.jpg
Pappa sikrer seg retur til Roma en gang i framtiden
9146412506_f9d855f814_z.jpg
Stolbutikk :)
9146402062_7b1f963e6a_z.jpg
Lunsj på restaurant i Via del Corallo
9146403782_458f93a847_z.jpg
Gamle damer i Tivoli
9144151181_9502890cc4_z.jpg
Klosterhagen i tilknytning til Basilica di San Giovanni in Laterano
9144127707_6b4c31df38_z.jpg
Blomster utenfor baren Salotto 42 ved Hadrians søyler
9146334486_333992faa7_z.jpg
Elefant ved Pantheon
9144109671_a258114a96_z.jpg
Handletur i Trastevere
9146310528_37d6cbe605_z.jpg
Unger leker ved den knøttlille kirka rett ved Campo
9144079395_e5f2f75be3_z.jpg
Bygninger badet i sol i Via dei Banchi Vecchi
9146296794_08509ee027_z.jpg
Oi, jeg tok visst litt av. :lol:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...