Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere utstyr som er veldig gammelt, men like fint?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Har dere hundeutstyr som er veldig gammelt, MYE brukt, men allikevel i god stand og ser bra ut?

Jeg begynte å tenke på hvor gammelt det ene fleece dekkenet til Chicka egentlig er, 7år!!!

Dekkenet er MASSE brukt (flere ganger i uka når det er kaldt, gjerne to ganger om dagen) og det ser jo brukt ut, men er fortsatt i veldig god stand, vi kaller det bare for pysjen hennes siden det ser så godt ut å ha på.

Det har fått gjennomgå endel opp igjennom årene på stallen, blitt kjempe skittent, vasket mye, hun har rullet seg på ridebanen, på skare, i møkkahaugen til hestene (!!! :| ) og i søle, når det er bar tæle så er det kjempe populært å rulle seg på grusen og gni grusen skikkelig inn i dekkenet :P

Har noen bilder av det opp igjennom årene:

bursdagspenligg.JPG

På 4års dagen hennes for 7år siden, 2/3-06

lekech01.JPG

Nær bilde mars 06

2703.JPG

22/12-2008

21879_308569870198_7275518_n.jpg

Januar 2010

205523_10150224732570199_2281275_n.jpg

April 2011

426955_10150662322915199_711774724_n.jpg

Februar 2012

230728_10151378157845199_1781409916_n.jp

Januar 2013

385220_10151382236655199_840301624_n.jpg

Januar 2013

Jeg har faktisk et helt nytt liggende i skapet, men trenger jo ikke begynne å bruke det når gammer'n er fortsatt still going strong.

Man får kjøpt dekkenet på Børjes Tingsryd, nå kommer det i fargen sort med turkise kanter.

Jeg er så glad i dekkenet at jeg opp igjennom årene har kjøpt et i blå m/gule kanter og lilla m/sorte kanter og innsydd refleks + de to gråe.

Spennende å høre hva som er deres gamle utstyr som har tålt en god trøkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Lærhalsbåndet til Milo har vi hatt siden valpehalsbåndet ble byttet ut, og bikkja fyller snart 11.

Har i enkelte perioder brukt andre halsbånd, men er dette som har vært på han igjennom omtrent hele livet.

Vet ikke hvor det er fra, men er et helt vanlig lærhalsbånd. Det har vært med på utallige fjellturer, bading, kurs og treninger, og generelt alt som har hendt i livet til gammel'n. At halsbåndet skal tas godt vare på når bikkja ikke er her lengre er det ingen tvil om.

Husker ikke hvilket år bildet ble tatt, men er iallefall det riktige halsbåndet :)

DSC02146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte halsbånd og kobbel med portiser på for sikkert 6 år siden. Og det brukes mye ennå, men ser nesten ikke brukt ut. :) kjempefornøyd med det.

Ellers er favorittkobbelet mitt til Chess et svart kanalkobbel som jeg har hatt i 6 år. Like fint :) Helt ordinært er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fleecedress som ikke synes at er brukt, annet enn at glidelåsen etterhvert ble ødelagt og fikset (i fjor den begynte å tulle). Den er minst 9 år gammel, for det var det første klesplagget hunden fikk og han er 10 år.

Samt en Puppia-sele som er flittig brukt og er minst 6 år gammel, fra da det kun fantes en kolleksjon med Puppia standard seler (iallefall i butikker i Norge), eneste er at skriften "Puppia" på selve spennen er litt slitt vekk, ellers så god som ny. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kennel apportbukk kjøpt i 1997 eller noe. Den har bedre kvalitet enn hundene mine, for Noomi er hund nummer 5 som har lært å apportere med den. Noen tyggemerker er det på den, men de er faktisk fra da jeg var så dum og lånte den bort. :P Ellers er alle apportbukker byttet ut med jamne mellomrom, selv metallapporter har gått i stykker...

Har samme dekken som Renate, bare i blått med gul stripe. Og de ser nesten ubrukte ut, enda de også er brukt mye. Ble kjøpt i 2007, så de er jo "bare" 6 år...

Euro Jo vesten min er 7 år gammel nå. Kjøpt samme år jeg fikk Vida. Den starter å se litt sliten ut, og har blitt fiksa litt på glidlåsen en gang, men så mye som den er brukt, så skulle det bare mangle...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja - har masse gammelt utstyr som brukes mer el mindre jevnlig, jeg...

Trimmebordet ble kjøpt i 1982 på PG Løwenborg i Oslo - jeg husker at det kostet 1700,- og det var dyrt da også, ja...

Leiebåndet til min Mac ble innkjøpt på midten av 90-tallet til en hann jeg hadde som het Colin (døde i 2004) - minnes store lille Colleboll til stadighet..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kennel apportbukk kjøpt i 1997 eller noe. Den har bedre kvalitet enn hundene mine, for Noomi er hund nummer 5 som har lært å apportere med den. Noen tyggemerker er det på den, men de er faktisk fra da jeg var så dum og lånte den bort. :P Ellers er alle apportbukker byttet ut med jamne mellomrom, selv metallapporter har gått i stykker...

Har samme dekken som Renate, bare i blått med gul stripe. Og de ser nesten ubrukte ut, enda de også er brukt mye. Ble kjøpt i 2007, så de er jo "bare" 6 år...

Euro Jo vesten min er 7 år gammel nå. Kjøpt samme år jeg fikk Vida. Den starter å se litt sliten ut, og har blitt fiksa litt på glidlåsen en gang, men så mye som den er brukt, så skulle det bare mangle...

Da var det grått i 2006, blå m/gul stripe i 2007 og lilla m/sort stripe og refleks i 2008 eller 2009, husker en av fargene var ganske lenge tilsalgs før de byttet farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste alac lærbåndet mitt er 14 år å like fint;). Halsbåndet Engelsk Setteren min brukte nesten daglig i 7 år ser ikke brukt ut eller. Men,det er jo så godt kvalitet på hunter lær halsbånd,har pynt på seg også som sitter som støpt!

Har også en refleksvest fra ykon som jeg er veldig fornøyd med hatt den i sikkert 8-9 år!! Er førs de siste 6 årene den er brukt da. Vet jo mange sier man skal bytte ut refleks men,er ikke noe slitt så tror nok den vises;)

Glemte av bia beden på 7 år like fin den også men,det er strengt tatt ingen alder! Den forriga hadde jeg i 10 år. Så ikke noe brukt ut men,jeg tenkte madrassen sikkert ikke var like myk etter alle de årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexilinen! :lol: faktisk. Kjøpte den til rexie i 96, og den er godt brukt, klippet noen ganger av en hund som kjedet seg, men likegod enda. Kanskje ikke like pen lenger. :lol: (yep - basenjien har arvet den så bruker den nesten daglig her også )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i dag laerkobbel som vi kjøpte til gammelhunden da han var ung; han ble avlivet nesten 17 år gammel i sommer. Ellers hadde gamlehunden samme sele i "alle" år, litt slitt er den jo, men funker helt fint, har ikke måttet bytte ut noen deler. Det er en kennel brystsele, og jeg ha kjøpt lik til fjotten (gamlehunden sin er for liten til han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...