Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk nyttårsaften for deres firbente venner?


Nina

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Kali var hos Pappa for vi var ikke hjemme, men jeg ringte jo til han hele kvelden for å sjekke. For hun var skikkelig redd dagen før, bare det kom en rakett ble hun livredd og lå å skalv hele tiden sikkert en halv time.

Om dagen gikk jeg tur med henne sammen med en hund som ikke enser raketter og det tror jeg fikk roet henne.

Men hun hadde vist vært i buret sitt med musikk ved siden av og vært helt rolig. Jeg derimot var mer stressa enn hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan nå si dette var min værste nyttår. ;)

Diego stakk av og var vekke i 10 timer, inkludert kl.00.00.

Heldigvis fant han veien tilbake igjen tilslutt og har bare noen småsår.

(Men skal til dyrlegen alikevel, bare for å sjekke at alt er ok med han)

Så jeg er bare veldig overrasket at Diego ikke er stresset eller redd.

Så kan si jeg hadde det helt ****** i hele går, og tør ikke tenke på hvor redd Diego var kl.00.00. ;)

Så bra han kom tilbake, søte små bamse hunder som Diego kan ikke gå alene ute, de må være inne og bli kost med Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri feiret nyttårsaften her jeg bor nå, så jeg var spent på mengden raketter. Gjennlyden i husveggene var meget god, og det virka som om folk stod rett utenfor vinduet, selv om de stod øverst i gata...

Nirm gir blaffen i raketter som kommer en og en. Men under den aller verste oppskytninga var han litt stresset. Peste, og rista litt, men det var ikke verre en at han mer en gjerne ville leke, og spiste godis. Og så sov han med en gang det verste gav seg.

Bogar derimot er rolig, enda han er egentlig ganske berørt av lyder. Men raketter går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Taz, det må ha vært fryktelig ekkelt! Det er ille nok å være bekymret for at de skal bli redde når man har dem hjemme, det må jo ha vært helt grusomt å ikke vite hvordan pjuskesnusken hadde det! Så godt at du fikk han velberget hjem. Jeg tipper han fikk litt av en kos da han kom hjem!

Pippin var helt rolig på nyttårsaften. Vi sto sammen og så på rakettene gjennom vinduet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Taz, det må ha vært fryktelig ekkelt! Det er ille nok å være bekymret for at de skal bli redde når man har dem hjemme, det må jo ha vært helt grusomt å ikke vite hvordan pjuskesnusken hadde det! Så godt at du fikk han velberget hjem. Jeg tipper han fikk litt av en kos da han kom hjem!

Pippin var helt rolig på nyttårsaften. Vi sto sammen og så på rakettene gjennom vinduet. :(

Ja, det værste er jo å ikke vite hvordan han hadde det.. :P

Stakkaren var sikkert vettskremt. Selv om han ikke virket særlig redd når

han kom hjem igjen.

Han slapp ikke unna kosen når han kom hjem igjen nei, men tror han satt litt pris på det og. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fælt Trine! Må ha vært helt forferdelig den tiden han var borte' date=' huff. Hadde Eso stukket av på nyttårsaften hadde jeg fått helt hetta..[/quote']

Ja, jeg var ganske så redd for han.

Ringte polti, Falken og fikk en taxi sjåfør til å sende en melding ut over taxi sentralen..

Men heldigvis fant han veien hjem igjen. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt hunder som har vært redd raketter.Ikke annet smell og hyl heller.Det er selvfølgelig spennende når en har hund som ikke har opplevd dette,men den nyankomne hos meg reagerte slik som de andre hundene jeg har hatt i hus.

Snork,grynt og i kjent horisontal på gulvet,uten noe som helst.

-Som en vilken som helst annen kveld i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra det, jeg har jo flyttet på landet, der var nesten helt stille, mine hunder er ikke skuddredde, men vi hadde en på besøk som er redd. Likka gjorde så godt hun kunne for å ødelegge opplegget, akkurat rundt tolv hørte vi litt raketter og da Likka så lysglimt tente hun til (kunne jo hende det kom noen forståss!), da ble besøket vårt litt skjelven stakkars.. Eh.. til neste år bør jeg kanskje ha gardiner.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk relativt greit, han hyperventilerte tidlig på kvelden, og lå for det meste og gjemte seg under tepper eller inne på mørke rom. Men han avreagerte fort, og det var ikke et veldig stort problem. Men redd ble han altså, så nå har vi noe å jobbe med til neste nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja er ikke redd for rakettene, men hun ble helt ellevill av at alle kledde på seg ytterklær og gikk ut. Min yngste datter er livredd raketter, så det endte med at jeg, vesla og Maja var inne. Jentungen med øreklokker og Maja med et hult margbein med godbit inni. Jeg sur fordi gubben hadde tømt ut is-sausen jeg hadde brukt en halv dag på å koke, og som så ut som størknet brunsaus. Kjip nyttårsaften. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...