Gå til innhold
Hundesonen.no

Hes bjeffing, hvilket dyr?


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Har flere ganger hørt en slags bjeffing på hytta.
Noen sa gaupe med en gang, og etter et kjapt søk på youtube satt jeg igjen med gåsehud.. Men når vi er på hytta er det jo mye lyd og liv, og i og med at en gaupa er så sky så vil jeg ikke tro at den lusker så nære hytta?

Så er det noen som vet om hvilke dyr som har litt hes bjeffende lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hytta ligger på fjellet, og vi må kjøre et godt stykke fra bygda før man må gå et par km på ski, så hund er utelukket :P

Rev kan det være, sett noen oppi der, men visste ikke at de lagde slik lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kan være litt likt som revens varselsrop, men syns ikke det høres helt likt ut.

Det hyleropet til reven høres helt sykt ut, skjønner noen ringer nødtelefonen når de hører det, for det høres ut som ei jente som hyler. Inni skogen i tillegg.. *grøss*

Hørte forresten lydene i går natt når jeg var på tur til utedoet. Ble å snu, rope inn bikkjene også gå inn :lol:

Nei, skaffe seg viltkamera å henge bak sommerfjøset tror jeg blir tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også tenkt rev, selv om rådyr også "bjeffer" (men feil sesong). Jeg ble skremt livet av i skogen en gang da jeg hørte hjort som brølte ... jeg var sikker på at det var dinosaurinvasjon på gang :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også tenkt rev, selv om rådyr også "bjeffer" (men feil sesong). Jeg ble skremt livet av i skogen en gang da jeg hørte hjort som brølte ... jeg var sikker på at det var dinosaurinvasjon på gang :P

Åh det har jeg å opplevd! Jeg har alltid trodd de hadde sånn lys søt lyd jeg. De er jo søte og små, men au der tok jeg feil *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det har jeg å opplevd! Jeg har alltid trodd de hadde sånn lys søt lyd jeg. De er jo søte og små, men au der tok jeg feil *ler*

Haha, sant! De er skumle, særlig når det er mørkt og ruskete vær og man er litt ... flink til å innbille seg ting i utgangspunktet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sant! De er skumle, særlig når det er mørkt og ruskete vær og man er litt ... flink til å innbille seg ting i utgangspunktet :P

Veldig! Det er en liten konloni på hytta, og når de står der å brøler på jordet blir jeg redd altså! Jeg må faktisk ikke på do likevel jeg da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...