Gå til innhold
Hundesonen.no

Uff, nå igjen??


Yakine

Recommended Posts

å herregud så irriterende! og en ting som irriterer meg mer, er at det var en Rottweiler.. Kan tenke meg at nå sitter det mange mennesker rundt om og sier: "man kan da ikke la et barn være alene med en slik farlig rase! :-o "

#-o

Erik og en annen, like gammel gutt lekte med familiens 20 måneder gamle rottweiler i overetasjen da hunden plutselig angrep Erik.

det skjedde sikkert heelt plutselig. Alt var hundens feil kan jeg tenke meg :roll: De skriver det jo som om det ikke kunne vært noen andre grunner til at hunden bet, enn at den plutselig bestemte seg for det, uten forvarsel eller noe.. :roll: jeg vet jo ikke hvordan det skjedde, men synes det blir feil å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at ikke folk kan lære. :D

Jeg har en 3åring selv og selv om jeg stoler ja, 99% på Oscar så lar jeg de ALDRI være alene. Hun er snill med han, gjør han ikke noe, men likevel, en gang KAN det faktisk skje noe. ingen hunder er 100% barnevennlige uansett. Selv den snilleste hund kan bli "lei" og "si ifra".

Ikke så flink til å forklare her, men dere forstår... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma er kommet til pupperteten hun også. Lar ikke Celine og Wilma væra alene jeg heller.

Hunden kunne jo ha blit lei. Ser ofte her i huset at Wilma dylter til Celine elr slenger en labb mot henne hvis hun er lei av klenging.

Noe slikt kunne jo ha skjed i dette tilfelle. Stakars hund stakars eier å værtfall stakars unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er jo ingenting det, se her da...

Angel464.jpg

Andreas min sønn, dere ser ikke at han også er sydd i pannen(4 sting) i tillegg til tapingen unger øyet og de 5 stingen ved nesen(ja jeg fikk sjokk når jeg så ungen, og så for meg at han ikke hadde flere tenner igjen i munnen).

Jepp dette skjedde 16 mai og den 17 var vi til byn med ungene og samojeden vår(som da var ca 6mndr). Alle trakk ungene til seg og vekk i fra hunden når de så guttungens ansikt og sa nei gud se han har blitt bitt av hunden, de skulle bare visst at dette skjedde når han hadde syklet på en trehjulsykkel(det er farlig det ja, ikke mangen ukene senere så syklet han på tohjuling uten støttehjul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. At folk ikke lærer.. :(

Erik og en annen, like gammel gutt lekte med familiens 20 måneder gamle rottweiler i overetasjen da hunden plutselig angrep Erik

Hundeeieren ønsket ikke å uttale seg om saken til Aftonbladet.

Hvem sin hund var det?

Trodde det var familien sin hund? (Til han som ble angrepen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor uansvarlig er det å la småunger leke med en hund i pubertetsalder. Hvor VAR foreldrene, OG hundeeieren?

Blir så oppgitt!

:(

ENIG!!! Blir så oppgitt når jeg leser om dette, for slike hendelser _skal_ ikke kunne forekomme om foreldre / hundeeiere bruker bittelitt sunn fornuft. Og det er jo akkurat sånne overskrifter vi ikke trenger når vi forsøker å rette opp igjen ryktet rottisene har fått.

Noe å tenke på er jo dette: Hva hadde overskriften vært hvis det var en golden som var innblandet? jo: hund bet barn. Synes media overfokuserer på rasen i de tilfellene rottweilere er innblandet, og driter i hvilken rase det er når det ikke er en rase med rykte... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe å tenke på er jo dette: Hva hadde overskriften vært hvis det var en golden som var innblandet? jo: hund bet barn. Synes media overfokuserer på rasen i de tilfellene rottweilere er innblandet, og driter i hvilken rase det er når det ikke er en rase med rykte... :evil:

Dette er nok litt OT av meg, men det samme gjør media tross alt hvis det er noen av Norges "nye landsmenn" som er involvert i noe kriminelt noe... Altså "ektemann slo sin kone" contra "ektemann opprinnelig fra Syria slo sin norske kone", like talentløs og mannen er like dum uansett opprinnelse.

Når det gjelder hunder, så reagerer de som hunder flest. Det blir for dumt å peke til rase ved angrep. Da burde de heller se på hundeholdet i sømmene, og peke på grunner der istedenfor! Det er som regel ikke hundens feil... og uansett, når gutten sier at hunden PLUTSELIG bet... vel, dette er tross alt heller ikke hans hund, så hvordan kan gutten vite at hunden IKKE ga beskjed på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ja, nå har det skjedd nok en gang og det er bare så forfedelig trist for alle parter. Leste om saken i Svenske aviser og må innrømme at jeg fikk "hakeslipp" når jeg leste hendelses forløpet. Gutten var på besøk og lekte med huset`s guttunge. Alt av voksene personer befant seg i husets førsteetage. Guttene og Rottweileren (en unghund) var alene i annenetage. Hunden hadde akkurat fått et tyggeben og disse to guttene lå og "koste nese" med den + at de tittet den i munnen. Synes det ikke er så veldig rart at denne hunden bet. Hadde foreldre og eiere av hunden tatt sitt ansvar ville ikke dette ha skjedd. Når skal folk forstå at hunder og barn ikke bør være alene ? Har selv 4stk. av rasen og selv om jeg stoler på disse så lar jeg aldrig barn være alene med dem. Synd at rasen får så dårlig rykte pga. idiotiske voksenpersoner.

Hilsen Binna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk burde begynne å få opp øya, det skjer endel bite episoder pga uoppmerksomme voksne personer.. Synes nesten ikke sånne folk burde hatt hund, det er noe som heter ansvar! Å at det tilfeldigvis var en av de "farlige" rasene kom ikke som et sjokk, nå blir vel snart denne rasen også forbudt her i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...