Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjorkis trekksele selges


Ane
 Share

Recommended Posts

Men selger en rosa Bjorkis sele i str. 1 også. Denne er mer passelig til N i front enn Non Stopen, men for lang, til at den er perfekt. Den str. skal passe til hunder på 48-52cm høy, og 18-20 kg. Jeg liker veldig godt Bjorkis selene, og har bestilt en helt lik bare mindre. Ny pris 295 + frakt og toll, selges for 200,-.

http://i41.tinypic.com/wgycnt.jpg

Her er den. Ser ikke så stor ut for henne her, men når det er "trekk i", så går det rosa "sidestykket" over beinet bak på siden, og hindrer ordentlige bevegelser der. Selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du denne vil kunne passe en 15 kilos belgertispe? Eller må hun gjerne ha str.3? Ikke så godt kjent med Non Stop-selene...

Str. 4 er den minste de har. Vet ikke hvorfor de kaller den 4, og ikke 1, menmen :P

Jeg vil tro den kan passe, men du kan jo prøve den i en dyrebutikk, og så kjøpe av meg billigere om den passer? Så er du sikker. :) Det skal ikke mye til for at den passer tispen min på 14,5 kg, så det er godt mulig den passer, men ville prøvd i butikk først :)

Ut ifra hva jeg finner ut på Posten.no vil frakt være på 90,-(levering 3-5 dager). 100,- om du vil ha den om 1-2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg er temmelig sikker på at denne passer til Putle, men blir jo litt usikker når den passer til belger og kelpie, Putle er jo mye mindre, men bred. Passer den til bolebikkjer?

Om du har kjøkkenvekt, kan du veie den for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig sikker på at denne passer til Putle, men blir jo litt usikker når den passer til belger og kelpie, Putle er jo mye mindre, men bred. Passer den til bolebikkjer?

Om du har kjøkkenvekt, kan du veie den for meg? :)

Selen veier 240g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal ikke garantere noe. Men fikk et nytt bakstykke fra dem, og der sto det på skjemaet alle størrelsene, pluss "stl 3, forventes inn september 2013". Kombiselen aner jeg ikke, men tviler, den finnes vel ikke i stl 4 en gang?

Hvordan kan jeg finne ut om den er for lang i ryggen? Putle er 40 cm fra nederst i nakken til halerota.

Selen er 38 i ryggen målt fra nakken/halsåpningen (krunglete forklart), og til der den svarte stroppen begynner. Penny er 50 i ryggen, bilder av henne med den på. Hunden din har jo helt annen fasong enn Penny, så det kan jo være det går likevel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe. Den er ok i lengden for N som er 50 i rygg, men hun er jo også bygget mye spinklere. Du har ikke mulighet for å prøvd i dyrebutikk?

Nei, egentlig ikke. Eller, jeg kan høre med mannen om han kan stikke innom med henne på mandag, men jeg forventer ikke at du holder den av til da. Ok, jeg lager en tråd.

Jeg så bilde av en hannstaff med en på, en rød en. Men noen av de staffene er jo gigantiske.

http://staffen-otto.blogspot.no/2011/10/nonstop-free-motion-sele.html

sele2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Eller, jeg kan høre med mannen om han kan stikke innom med henne på mandag, men jeg forventer ikke at du holder den av til da. Ok, jeg lager en tråd.

Jeg så bilde av en hannstaff med en på, en rød en. Men noen av de staffene er jo gigantiske.

http://staffen-otto.blogspot.no/2011/10/nonstop-free-motion-sele.html

sele2.jpg

Otto er ikke stor, sånn ca 41 cm høy og 16-17 kg :) Eller stor er han jo, siden han er på grensen til standarden, men han er ikke brei eller tjukk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otto er ikke stor, sånn ca 41 cm høy og 16-17 kg :) Eller stor er han jo, siden han er på grensen til standarden, men han er ikke brei eller tjukk :)

Han er endel større enn Putle da. :) 6 cm og 2-3 kilo ekstra. Så bruker han også en størrelse større enn den som selges her.

Får få henne til dyrebutikk på mandag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...