Gå til innhold
Hundesonen.no

Ubryterdronning


Margrete
 Share

Recommended Posts

Ja, nå tyr jeg til hjelp her! Lille skjønne trollet mitt har funnet ut hvordan hun åpner dører og hun mener bestemt at hun skal sove i sengen sammen med oss. Det kjenner jeg er uaktuelt. Så før helgen snudde vi dørhåndtaket så hun ikke skulle klare å åpne døren. Ittno problem sa valpen og var en glad valp i sengen min kl 02. Så fant vi ut at vi setter burdet foran døren med dørhåndtaket oppover. DET må da holde valpen ute... Neeeida, lykkelig valp i sengen kl 04! Noen tips, annet enn å ta tak i det og gå ut med henne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte dørhåndtaket med en rund dørvrider.

OT, men runde vridere kommer aldri i mitt hus, jeg har sett for mange folk låse døra/ikke få opp døra i panikk ved brannalarm (øvelser faktisk, men når døra ikke går opp med en gang kommer panikken fort...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men runde vridere kommer aldri i mitt hus, jeg har sett for mange folk låse døra/ikke få opp døra i panikk ved brannalarm (øvelser faktisk, men når døra ikke går opp med en gang kommer panikken fort...)

Jeg satt faktisk og tenkte på dette med brann da jeg leste om å låse døra... Det er jo skummelt å låse en soveromsdør med tanke på faren for brann... Jeg stemmer for at droningen in spe får være på soverommet, jeg. Saken løst :D.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt faktisk og tenkte på dette med brann da jeg leste om å låse døra... Det er jo skummelt å låse en soveromsdør med tanke på faren for brann... Jeg stemmer for at droningen in spe får være på soverommet, jeg. Saken løst :D.

Nja njo, folk er faktisk flinke til å få opp låste dører om det er en låstype de er vant til. Det er verre med ukjente typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt faktisk og tenkte på dette med brann da jeg leste om å låse døra... Det er jo skummelt å låse en soveromsdør med tanke på faren for brann... Jeg stemmer for at droningen in spe får være på soverommet, jeg. Saken løst :D.

Ja hadde ikke vært meg i mot altså :) Men tror en annen ikke synes det er like ok, dustemann. Jeg tenkte også på dette med brann, samt at jeg har ett barn som trenger mamma'n sin av og til, så jeg kan ikke helt låse henne ute heller. Sorry at jeg er litt vanskelig, for løsningen var innmari enkel og i utgangspunktet svært smart :)

Ellers så får man bygge om huset og sette inn skyvedører :P

Ja da blir nevnte dustemann skikkelig imponert om jeg forslår det *ler*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja hadde ikke vært meg i mot altså :) Men tror en annen ikke synes det er like ok, dustemann. Jeg tenkte også på dette med brann, samt at jeg har ett barn som trenger mamma'n sin av og til, så jeg kan ikke helt låse henne ute heller. Sorry at jeg er litt vanskelig, for løsningen var innmari enkel og i utgangspunktet svært smart :)

Ja da blir nevnte dustemann skikkelig imponert om jeg forslår det *ler*

Men det er jo ikke sånn at du trenger å låse den i all evighet - ett par tre fire netter og problemet er løst - hun er jo tydeligvis ikke kørka, så jeg tipper det holder med noen få netter uten suksess så gir hun seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyvedører er ingen hindring, hilsen basenjien. Låse var det eneste som funket her, men låse med barn i huset syns jeg heller ikke høres ut som noen god plan. Men du kan ikke sette en trappegrind foran døra da? Sånn at selv om hun får opp døra så kommer hun ikke inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke sånn at du trenger å låse den i all evighet - ett par tre fire netter og problemet er løst - hun er jo tydeligvis ikke kørka, så jeg tipper det holder med noen få netter uten suksess så gir hun seg.

Jaaa, jeg ser den. Jeg får legge Helle på gjesterommet, så hun kan nå meg om noe skjer. Det er strengt tatt henne jeg er mest opptatt av i forholdt til dette med låste dører. Vi er jo også godt kjent med den type lås, da jeg låser døra nede med den.

Skyvedører er ingen hindring, hilsen basenjien. Låse var det eneste som funket her, men låse med barn i huset syns jeg heller ikke høres ut som noen god plan. Men du kan ikke sette en trappegrind foran døra da? Sånn at selv om hun får opp døra så kommer hun ikke inn?

Høhøhø, hun hopper over grinda, så da må det bli slik grind du hadde og igjen, jeg bor med en mann som garantert ikke hadde synes det hadde vært noe å ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhøhø, hun hopper over grinda, så da må det bli slik grind du hadde og igjen, jeg bor med en mann som garantert ikke hadde synes det hadde vært noe å ha :P

Selvsagt :lol: Hæ? Gidder ikke mannen grinder i dobbel høyde? Raringen :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn og låste dører kan være et herk, men nå er Helle stor pike ;) Hun kan banke på de få nettene det gjelder, om hun trenger mamman sin.

Ang brann, så må dere huske at vinduet er oftest den beste rømningsveien, fordi det som regel brenner i gangen, ev den er fyllt med røyk. Joda, man skal gjøre sitt beste for å berge barn ved brann, og den sikreste måten er å lære de å gå ut vinduet uten å vente på mor og far. Det er altfor mange som omkommer i ganger av røykforgiftning fordi foreldre skal samle hele flokken før de går ut...

Lett for meg å si som ikke har barn, tenker dere vel? Joda, det er sant, men jeg har faktisk opplevd husbrann tre ganger jeg (den første tells kanskje ikke, iom at jeg var baby) og det var på hengende håret at folk ikke gikk ivei pga røyken fordi de ikke fokuserte på å komme seg UT letteste vei. Har dere feks brannslukningsapparat på soverommet/rett ved soveromsdøra? Det hjelper ikke at den henger ved trappa, på kjøkkenet eller i yttergangen om du må slukke flammer for å komme til barnerommet.

Jupp, litt opphengt i brannsikkerhet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn og låste dører kan være et herk, men nå er Helle stor pike ;) Hun kan banke på de få nettene det gjelder, om hun trenger mamman sin.

Historien med Helle er lang og vond, så den tar jeg ikke. Den er outet en gang, og det får holde :) En ting er sikkert, hun skal aldri oppleve låst dør hos meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så lite løsningsorientert da gitt.... GI mannen eget soverom - og la bikkje og unger få fri tilgang til mor :D.

*ler* Egentlig kan vi kaste ut gubben! Da er alt lov! Når vi tenker over det og med min tankegang, så er det HAN som er problemet her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Egentlig kan vi kaste ut gubben! Da er alt lov! Når vi tenker over det og med min tankegang, så er det HAN som er problemet her!

Det er alltid gubben sin feil! Case closed :D

EDIT:

Men altså - HVORFOR er hun så gira på å komme inn til dere? Er hun redd? Føler hun seg ensom alene om natta? ER hun bare en bortskjemt liten dronningspire? Jeg synes det kan være greit å finne ut av slikt før man foreslår tiltak, egentlig... :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...