Gå til innhold
Hundesonen.no

Forbrukerrett (enter: bitch-mode)


Gjest
 Share

Recommended Posts

For 2 år siden kjøpe mamma seg kjøleskap. Det har bråka og surra noe grasalt siden starten, men de siste 2 mnd har det tatt helt av. Det banker og durer som en hurtigbåt. Dro til butikken kjøleskapet ble kjøpt hos og viste video m/lyd. De sa "ja slik skal det ikke høres ut", vi ble videresendt til et selskap som tar seg av servicehenvendelser ("e-service Norge"). Mamma ringte og avtalte hjemmebesøk av service-tekniker. Dagen før ringte teknikeren og sa "nei lyder fra disse kjøleskapene er normalt". Denne personen hadde ikke engang hørt på lydene (!) før han avskrev det.

Da ble jeg sur, og jeg ringte personen opp. Fikk en mailadresse og sendte opptak. Nå fikk jeg svar "dette er å regne som vanlige driftslyder, og så lenge kjøleskapet er funksjonelt ansees det ikke som feil".

E-service og Electrolux skal f*** ikke få komme seg unna med at vi har et kjøleskap som seriøst høres ut som en hurtigbåt, eller sjark. Det bråker så mye (så høyt) at det går utover livskvaliteten og når vi spiser middag på kjøkkenet får man knapt matro.

Så - hvor tar jeg dette videre? Forbrukerrådet? Aviser? Det er åpenbart at e-service har et servicenivå på det jamt elendige, og at de prøver å vri seg unna garantisaker med å påstå at det mest ekstreme er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke papirene, takk for tipset. Det bør jo informeres om at kjøleskapet bråker "mer enn alle andre" (for jeg har aldri vært borti noe sånt, selv ikke billigdritten på universitetet bråker sånn. Ja selv ikke bestemors 25år gamle som enda "is going strong").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke papirene, takk for tipset. Det bør jo informeres om at kjøleskapet bråker "mer enn alle andre" (for jeg har aldri vært borti noe sånt, selv ikke billigdritten på universitetet bråker sånn. Ja selv ikke bestemors 25år gamle som enda "is going strong").

Gamle hvitevarer er jo helt fantastisk da. Vi avlivde fryseren til min grandtante kun grunnet plassmangel. Frisk som en hest var det, tiltross for at det levde et helt år ute på verandaen min (og ja, det var plugget i hele tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror de lagde de for at de skulle vare, den gang da. Ikke som nå, forbrukersamfunn...*hytte neve* :<

Det der tror jeg er mer sant enn man skulle ønske. Men på den annen side så er jo ting ofte utdatert etter få år da.. Men ærlig talt, et kjøleskap er jo et kjøleskap selvom det ikke lager isbiter i forskjellige størrelser :P

Så med andre ord, klag i vei! Det burde holde lenger enn det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kommer igjennom, så sender du en skriftlig klage der du ber som svar.. Funker ikke det, er det bare å sende inn klagen osv inn til forbrukerrådet.. Du må også skrive hva du ønsker. Forretningen har en rettighet om å kunne reparere varen inntil 3 ganger før du får ny, men alt dette kan du lese i kapittelet reklamasjon i forbrukerkjøpsloven..

Kunsten er å ikke gi seg og bli sånn passelig forbanna :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Gorenje kjøleskap som er ca 3 år gammelt. Det smeller (!) innimellom og surkler litt etc. Jeg fant fram water og fikk det til å stå helt i water og det ble mye bedre. Det bedret seg ikke umiddelbart, men over noen dager. Vet ikke om dere kunne prøvd det først? Vet ikke grunnen til dette eller om det er noe gjenerelt.

Edit: ellers er jeg kjempefornøyd, og nå er det stort sett helt stille. Men har vært noen ganger før jeg fikk meg et skikkelig støkk for å si det sånn, he he he.

Endret av 13de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...