Gjest Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 For 2 år siden kjøpe mamma seg kjøleskap. Det har bråka og surra noe grasalt siden starten, men de siste 2 mnd har det tatt helt av. Det banker og durer som en hurtigbåt. Dro til butikken kjøleskapet ble kjøpt hos og viste video m/lyd. De sa "ja slik skal det ikke høres ut", vi ble videresendt til et selskap som tar seg av servicehenvendelser ("e-service Norge"). Mamma ringte og avtalte hjemmebesøk av service-tekniker. Dagen før ringte teknikeren og sa "nei lyder fra disse kjøleskapene er normalt". Denne personen hadde ikke engang hørt på lydene (!) før han avskrev det. Da ble jeg sur, og jeg ringte personen opp. Fikk en mailadresse og sendte opptak. Nå fikk jeg svar "dette er å regne som vanlige driftslyder, og så lenge kjøleskapet er funksjonelt ansees det ikke som feil". E-service og Electrolux skal f*** ikke få komme seg unna med at vi har et kjøleskap som seriøst høres ut som en hurtigbåt, eller sjark. Det bråker så mye (så høyt) at det går utover livskvaliteten og når vi spiser middag på kjøkkenet får man knapt matro. Så - hvor tar jeg dette videre? Forbrukerrådet? Aviser? Det er åpenbart at e-service har et servicenivå på det jamt elendige, og at de prøver å vri seg unna garantisaker med å påstå at det mest ekstreme er normalt. Siter
Siri Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Står det noe om støynivå i spesifikasjonene på produktet? Jeg mener det stod noe om det da jeg kjøpte kjøleskapet mitt i fjor.... eller kanskje det var vaskemaskina mi? Ehhhhh.... Sjekk det ut iallefall først. Siter
simira Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Støynivå skal være spesifisert på produktet ja. Ville prøvd å gå ett hakk opp på stigen i e-service, be om å få pratet med sjefstekniker eller overordnet, sier at om de ikke godtar klagen er forbrukerombudet neste. Siter
Maria Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 *følger med* Vi har og nytt Electrolux bråkeskap! Og jeg har selskaps- og kontraktsrett (Jus) på skolen i år, så dette burde jeg lære meg i løpet av året! Siter
Gjest Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Skal sjekke papirene, takk for tipset. Det bør jo informeres om at kjøleskapet bråker "mer enn alle andre" (for jeg har aldri vært borti noe sånt, selv ikke billigdritten på universitetet bråker sånn. Ja selv ikke bestemors 25år gamle som enda "is going strong"). Siter
SiriEveline Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Skal sjekke papirene, takk for tipset. Det bør jo informeres om at kjøleskapet bråker "mer enn alle andre" (for jeg har aldri vært borti noe sånt, selv ikke billigdritten på universitetet bråker sånn. Ja selv ikke bestemors 25år gamle som enda "is going strong"). Gamle hvitevarer er jo helt fantastisk da. Vi avlivde fryseren til min grandtante kun grunnet plassmangel. Frisk som en hest var det, tiltross for at det levde et helt år ute på verandaen min (og ja, det var plugget i hele tiden). Siter
Gjest Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Ja jeg tror de lagde de for at de skulle vare, den gang da. Ikke som nå, forbrukersamfunn...*hytte neve* :< Siter
SiriEveline Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Ja jeg tror de lagde de for at de skulle vare, den gang da. Ikke som nå, forbrukersamfunn...*hytte neve* :< Det der tror jeg er mer sant enn man skulle ønske. Men på den annen side så er jo ting ofte utdatert etter få år da.. Men ærlig talt, et kjøleskap er jo et kjøleskap selvom det ikke lager isbiter i forskjellige størrelser Så med andre ord, klag i vei! Det burde holde lenger enn det her! Siter
xxx12345 Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Det finnes vel en app tror jeg, som du kan måle decibel med. Decibel skal også stå i produktspesifikasjonene. Så da er det bare å måle og sammenligne Siter
Zitka Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 Hvis du ikke kommer igjennom, så sender du en skriftlig klage der du ber som svar.. Funker ikke det, er det bare å sende inn klagen osv inn til forbrukerrådet.. Du må også skrive hva du ønsker. Forretningen har en rettighet om å kunne reparere varen inntil 3 ganger før du får ny, men alt dette kan du lese i kapittelet reklamasjon i forbrukerkjøpsloven.. Kunsten er å ikke gi seg og bli sånn passelig forbanna Siter
13de Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Skrevet 6. Februar 2013 (endret) Jeg har et Gorenje kjøleskap som er ca 3 år gammelt. Det smeller (!) innimellom og surkler litt etc. Jeg fant fram water og fikk det til å stå helt i water og det ble mye bedre. Det bedret seg ikke umiddelbart, men over noen dager. Vet ikke om dere kunne prøvd det først? Vet ikke grunnen til dette eller om det er noe gjenerelt. Edit: ellers er jeg kjempefornøyd, og nå er det stort sett helt stille. Men har vært noen ganger før jeg fikk meg et skikkelig støkk for å si det sånn, he he he. Endret 6. Februar 2013 av 13de Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.