Gå til innhold
Hundesonen.no

Spillkonsoll PS3?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Klør etter noe nytt leketøy her, og vurderer PS 3. Komplett selger noen demo maskiner til hyggelig pris, men de er 12GB flash, hva skal man med minne på disse egentlig? Spm mitt er vel egentlig om det er dumt med lite minne? Lagre filmer eller hva er greia? Forskjell på SSD/Flash fordel vs HDD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er at du kan jo laste ned spill direkte til maskinen, og da er det greit med litt plass. Men hvis du bare kjøper fysiske spill så spiller det egentlig ingen rolle, du trenger plass til å lagre spillene men det fyller jo ikke mye.

Jeg vet ikke hvor stort ett ps3 spill er nå til dags jeg, men tror ikke du får lastet ned mange på 12 gb.

Jeg for min del foretrekker å kjøpe dem fysisk, men f.eks expansion packs til div spill er veldig greit å bare kunne laste ned direkte :-)

Men uansett, vil tro at det kanskje går an å koble til en ekstern hardisk og lagre ting der, så hvis prisen er superhyggelig ville jeg gått for det jeg :-)

HDD er vel noe som roterer og bråker og trenger vifte, mens SSD står stille og trenger ikke vifte... altså mer som et minnekort da. Skikkelig bra forklart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 60GB på min 1gen ps3 og synes det er alt for lite...

Den er full, og der er 2 fulle spill (little big planet og et annet jeg ikke husker navnet på fordi jeg ikke får installert det pga manglende plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

1399,- er jo fin pris, det er nesten umulig å finne noen brukt også da kan jeg heller kjøpe ny. Snakket også med de og det skal visst bare være emballasjen som gjør at de blir solgt til demopris..

Men er kanskje dumt med lite plass, er vant til fysiske spill på ps2 ser ikke noe problem med det liksom.. *gosh* avgjørelser = hat.. Tror jeg får sove på det, tvilsomt at den blir plukket og hentet i dag uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1399,- er jo fin pris, det er nesten umulig å finne noen brukt også da kan jeg heller kjøpe ny. Snakket også med de og det skal visst bare være emballasjen som gjør at de blir solgt til demopris..

Men er kanskje dumt med lite plass, er vant til fysiske spill på ps2 ser ikke noe problem med det liksom.. *gosh* avgjørelser = hat.. Tror jeg får sove på det, tvilsomt at den blir plukket og hentet i dag uansett..

¨

Det synes jeg ikke var så billig jeg, du får jo en med 500 gb til 1999 hos cdon. http://cdon.no/spill/playstation_3_slim_500gb-21388814

Men det er sikkert pga. flash-greia at prisen ikke samsvarer helt med HDD maskinene, den er sikkert bedre på ett eller annet vis. Men jeg ville nok gått for den til 1999 jeg altså.

Edit: nei den er ikke bedre...

Leste anmeldelsene av den nå:

Jeg ser at personen nedenfor meg her er misfornøyd, og det skjønner jeg jo, da selv vanlige spill bruker mye lagringsplass i expansions, patcher og save-filer. Jeg derimot synes denne er fantastisk, av den enkle grunn at hvis man allerede har en harddisk liggende, så kan man spare ganske mange hundre kroner på å kjøpe denne billigmodellen, og dytte den gamle harddisken inn i den. Dette er så enkelt at et seks år gammelt barn kan få det til, og det er detaljerte brukerveiledninger på Sony Playstation sine nettsider :).

Vi kjøpte denne i bursdagsgave og tenkte det var en fin gave. Det viser seg at den ikke er brukbar til spilling. Nye spill må installeres på disken, og det er mange det ikke er plass til engang. Så disken er altfor liten. Merkelig produkt. Er man ute etter kun Singstar vil den fungere men Resident Evil var det ikke plass til på den. Ergo vi får ikke brukt den. Vi brukte angreretten pga dette. Vil anbefale alle å legge de få kronene som er imellom slik at man får 500GB disk i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

:gaah:

Takk men nei takk liksom?? :frantics:

Jeg får se litt på hva HD jeg kan putte inn i den ev. da? Hmm ser ut som det er 500 spenn det og for 500GB ja like langt da-- :no:

Red: Men takk for hjelpa at det ble oppklart hvertfall, redda meg her var rett ved å betale i nettbutikken :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
HDD er vel noe som roterer og bråker og trenger vifte, mens SSD står stille og trenger ikke vifte... altså mer som et minnekort da. Skikkelig bra forklart :lol:

Var litt derfor jeg tenkte kanskje det var noen fordel med det? På PC spriter det jo opp hastigheta på bekostning av lagringsplass..

Ser nå at komplett selger en

Sony Playstation 3 slim 1000GB edition

Dette er en 12GB maskin med en TB harddisk du får med og setter inn selv forstår jeg det som.

Er det da noen hensikt med flash? Noen som vet? tror kanskje jeg fikk litt lyst på den.. *spare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

*kløøør*
Solgte akkurat gamle høyttalerne etter å ha oppgradert til 5.1 *brenner* Så har jeg bestillt ny kontroll til PS2, jeg er ganske sikker på at den er defekt. Fornuften sier jo at jeg burde vente så jeg VET og kan selge PS2 med endel spill.. Men hva er det med å vente da, bestiller jeg på komplett kan jeg hente PS3 i morgen.. :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...