Gå til innhold
Hundesonen.no

Irritert tannkjøtt


Emilie
 Share

Recommended Posts

Ja, mitt tannkjøtt altså. Det er søndag og jeg tror ikke jeg kommer meg til noe tannlegevakt eller apotek. Så er det noen som har et godt råd mot verk i tannkjøttet (rundt en av de beryktede visdomstennene) a la effektivt kjerringråd eller noe i den duren?. Jeg har skylt med vanlig munnskyll og Corsodyl er vi manko på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert herfra.



Jeg har en visdomstann som vokser, og har fryktelig vondt i tannkjøtt, kjeve og hals. Smertestillende har sluttet å virke, så jeg prøvde med nellik. Jeg gikk i en helsekost-butikk (Røtter i Oslo), og der hadde de ikke nellikolje, men spiker. Jeg tygde to stykker et noen få minutter, og så lagde jeg te av spikerne, og drakk en kopp. Og utrolig nok så er jeg nesten bra nå. Helt nydelig! Bør prøves!
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å se om det er noe som har satt seg fast det a la matrester? Evt pirke ut det med tannpirker?

Jeg er ganske sikker på at det ikke er matrester der, for det er ganske åpent. Problemet er at jeg har drevet og pusset sånn der med tannbørsten, og er hele tiden borti, så tannkjøttet får ikke ro (ja, jeg vet, min feil!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellik(spiker) funker som bare juling, selv på betente røtter. Man brenner litt i munnen og blir nummen på leppene, men som krisehjelp når smertestillende ikke fungerer er det ypperlig :) Jeg hadde en søndag i nov de jeg trodde jeg skulle dø av tannpine, men en nellikspiker tygget rett i den vonde tanna hjalp i ca 2 timer før jeg måtte tygge ny. Fikk smertestillende sprøyte mandag morgen, og også han ba meg tygge nellik om den ikke holdt til vi fikk renset ut tanna på ettermiddagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...