Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggressiv hund?


Gulli91
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg sliter med at hunden min bjeffer og kommer truende i mot folk, både i hjemmet og ute. Han mapper i buksebenet og mapper etter hendene. Dette har pågått en stund, men nå sitter jeg fast i valget. Når vi har unger på besøk må hun ligge på rommet, er det helgebesøk, er hun bare ute om kvelden når de er lagt. Jeg har hatt henne med på båttur, da lufteturen kommer er det på med munnkurv og rase gjennom der det er minst folk får å komme til en lufteplass. Jeg trente mye med henne før. Det har dabbet veldig av, står fast på den fronten også. Har fått tak i hjortebein og tenkte å kjøpe meg litt blod. Jeg vill så gjerne få av henne agrisjonen, men trenger råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar mer hvordan hun oppfører seg truende. Kryper hun på en måte? Setter hun blikket i personen hun går mot? Blir hun "hard" i blikket? For den nappingen kan virke som om det er gjeting inne i bildet. Er det det, så er det fiksbart ved litt konsenkvent lydighetstrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er gjetning, da har hun bomma. Mye sau rundt oss som hun ikke bryr seg om.viss noen sitter i sofaen å klapper henne, så blir hun plutselig stiv, å knurrer. Er det folk som går springer hun mot dem hopper rundt og bjeffer. Er helst når folk vil klappe henne, uansett hvor. Hvet ikke hvordan eg skal forklare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Virker som hun har litt av gjetingen men ikke på sauen.(napping i bukseben blant annet) (BC til sønn fant sin egen oppgave siden hun ikke kan brukes til gjeting pga helse hun tvangskoser folk) Men samtidig så kan det være jeg "jeg eier deg" det kan være smerte det kan være usikkerhet,

Edit. Du må ta med alt. Begynte dette etter at den nye kom inn i hus? Er det mot alle personer eller noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje oppsøke profesjonell hjelp, ingen av oss her inne er eksperter, bare hundevitere:)

Jeg tror hunden din er usikker, med tanke på at det er BC i henne så er det lett for at det tipper over, ikke fordi at hun har BC i seg men fordi at den rasen er avlet opp til og brukes hele tiden og får man ikke brukt opp energien så må den ut på en eller annen måte. Du kan prøve og trene henne på trygghet rundt andre, vise att de ikke er "farlige". Begynn med noen som ikke er redd for hunder. Også viss menneskene er redde for hunden din så blir hunden usikker og redd av det.

Det kan være såå mye som spiller inn. Håper du får lagt av uvanen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...