Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassere hund.


Caro
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg ville ta inn en hund jeg vet ikke har det bra der den kommer fra, men jeg kan heller ikke beholde den. Kan jeg da fungere som ett midlertidig hjem til jeg finner ett nytt og trygt ett, eller er dette imot noen regler?
Må jeg ha en eller an godkjenning eller kan jeg fungere som ett "omplasseringssenter" helt fritt?
Nå har jeg ingen planer om å ta på meg en haug med bikkjer å sende dem vekk igjen, men vet om noen som gir bort en ung hund/valp og den valpen har det ikke godt der den bor nå, den blir holdt inne så den gjør fra seg der den er og får så kjeft fordi den ikke gjorde det ute osv osv osv, men så er det også det att jeg kan ikke ha den valpen her "for alltid" pga plass mangel.
MEN så har jeg også så vondt av den og skulle så gjærne ha gjort noe, å kom da på att jeg kanskje kan tilby menneskene der å passe valpen og finne nytt hjem til den + kanskje bygge opp litt tillit og selvtilitt til den lille og vise att ikke alle mennesker kjefter og brøler.

Hva tror dere? Hva ville dere ha gjort?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du valpen hjem til deg, jobber litt med den og finner nytt hjem til den eller har den der til eieren har funnet nytt hjem til den. Det blir som om du skulle passet den for eieren det, så du trenger ikke godkjenning for dette.

Lykke til om du velger ta inn valpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette tidligere, og fikk eier til å skrive hunden over på meg, samt skrive under på at jeg fritt kunne omplassere hunden videre uten at tidligere eier hadde noe h*n skulle sagt.

Jeg syns det er viktig i en sånn situasjon å få hunden over i mitt "eie", slik at tidligere eier hverken kan komme å ta den tilbake så fort den begynner å bli en ok hund, eller at den kan bestemme at hunden feks skal til en ny eier som jeg absolutt ikke hadde godkjent.... Ja, jeg er kontrollfreak sånn sett! Men blir jeg først glad i et dyr og vil det dets beste, så vil jeg ikke at en tidligere eier som hunden ikke har hatt det godt hos, skal komme å fucke opp alt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...