Ingidano Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Groenendael er vanskelig. Jeg har ganske brukbare maller og terver Pfft... Er da ikke skikkelig belger det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Hvordan holder dere egentlig styr på alt ? Hvem som er parret med hvem osv .. Er på utkikk etter en grei måte å gjøre det på slik at en holder oversikten. Blir jo endel hunder etterhvert Bruk stamtavla aktivt, samt skriv i notatfeltet på hunden hvem som er foreldre/besteforeldre. Bruk navnet til foreldra i navnet til valpen osv osv. Til dere med belgere, følger dere aktivt med i salgsforumet? Synes jevnlig det selges hunder (belgere bla, er minst en som skal slutte med rasene nå) der via PM, de vil ikke legge hundene ut på public eller privatesales, men annonserer kun der. Og virkelig gode hunder TAR tid, jeg har avlet meg ganske kraftig ned på HH i det siste for å doble og triple statsene jeg vil ha. Heldigvis er GD en populær rase, så jeg får avlet meg kjapt opp igjen på HH, cluet blir å klare å holde på statsene samtidig... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Pfft... Er da ikke skikkelig belger det hehe.. Du veit at groenendaelen er den tammeste varianten eller? Til dere med belgere, følger dere aktivt med i salgsforumet? Synes jevnlig det selges hunder (belgere bla, er minst en som skal slutte med rasene nå) der via PM, de vil ikke legge hundene ut på public eller privatesales, men annonserer kun der. Og virkelig gode hunder TAR tid, jeg har avlet meg ganske kraftig ned på HH i det siste for å doble og triple statsene jeg vil ha. Heldigvis er GD en populær rase, så jeg får avlet meg kjapt opp igjen på HH, cluet blir å klare å holde på statsene samtidig... Sjekker stort sett etter hver dag, men jeg ser etter puppys. Kvaliteten på de som legges ut på salg, er sjeldent (les: aldri) noe bedre enn hva jeg har fra før av da, så det hjelper jo ikke stort Beste groenendael-hannen jeg har, er denne. Han har 14 HH og 1 hh, med multiplier på 1.015. Men han er bare på level 8 enda, så jeg har bare brukt han på ei tispe som var 99 dager i dag (av "fair" kvalitet). Den beste tispa jeg har er denne, hun har 13 HH og ingen hh, hun er bare på level 10 enda. Det er ikke mange gode groenendael hverken til public sale eller public breeding. Så da får man vel bare slite seg opp i HH-antall da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 hehe.. Du veit at groenendaelen er den tammeste varianten eller? Det er ikke mange gode groenendael hverken til public sale eller public breeding. Så da får man vel bare slite seg opp i HH-antall da Er bare å blande inn litt tervueren det, så er de ikke så tam lenger *kikke ned på gulvet* Jobber med saken å få opp HH-tall, men det tar lang tid. Har komt mye lengre i helse på eurasierne mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Er bare å blande inn litt tervueren det, så er de ikke så tam lenger *kikke ned på gulvet* Skal man tro disse som har holdt på en stund, så sitter tamheten i farge og hårlengde, ikke i stamtavla Jobber med saken å få opp HH-tall, men det tar lang tid. Har komt mye lengre i helse på eurasierne mine. Ja, og dine hanner har jeg jo brukt et par ganger, den beste hannen min er vel etter den beste hannen din *ler* Har et par tisper med dårlig kvalitet men "høy" multiplier, kanskje jeg kan bruke hannene dine på de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Ganzie: Jeg vil gjene ha en sølv og en krem schäfervalp av deg! Og så har jeg en 24HH lala mallehannhund på level 39 nå, om noen belgerfolk trenger å låne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Skal man tro disse som har holdt på en stund, så sitter tamheten i farge og hårlengde, ikke i stamtavla Ja, og dine hanner har jeg jo brukt et par ganger, den beste hannen min er vel etter den beste hannen din *ler* Har et par tisper med dårlig kvalitet men "høy" multiplier, kanskje jeg kan bruke hannene dine på de Ja, såg det Men kan være han passer på noen av mine tisper likevel, det blir jo litt utavl Får se etterhvert Bare å sende forespørsel om du vil bruke de Som sagt, har en 16/0 på vei også, men det tar noen uker før eg legger han ut for avl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Ganzie: Jeg vil gjene ha en sølv og en krem schäfervalp av deg! Skal si ifra når jeg har noen til salgs Jeg er så kjedelig at jeg venter (altfor) lenge med å pare tispene mine, jeg vil helst ikke avle under level 35 og gjerne høyere, så derfor tar det så lang tiiiiid Var skikkelig puppymill en stund for å få nok breedingstock, men nå må jeg ha opp HH og quality. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Skal si ifra når jeg har noen til salgs Jeg er så kjedelig at jeg venter (altfor) lenge med å pare tispene mine, jeg vil helst ikke avle under level 35 og gjerne høyere, så derfor tar det så lang tiiiiid Var skikkelig puppymill en stund for å få nok breedingstock, men nå må jeg ha opp HH og quality. Så bra. Jeg kan vente på gode hunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Og så har jeg en 24HH lala mallehannhund på level 39 nå, om noen belgerfolk trenger å låne. Ja, om en ukes tid, tenker jeg Har et par tisper som er 89-91 dager gamle, som jeg tenkte jeg skulle ha kull på rett rundt 100 dager Ja, såg det Men kan være han passer på noen av mine tisper likevel, det blir jo litt utavl Får se etterhvert Bare å sende forespørsel om du vil bruke de Som sagt, har en 16/0 på vei også, men det tar noen uker før eg legger han ut for avl. Jeg har tid til å vente jeg, de bør levle litt mer før jeg avler på de, disse tispene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Hvor mye bedre blir kullet om man avler på dag 100 fremfor dag 98 f.eks? Spiller det stor rolle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 11. April 2013 Rapporter Share Skrevet 11. April 2013 Hvor mye bedre blir kullet om man avler på dag 100 fremfor dag 98 f.eks? Spiller det stor rolle? Om de ikke levler i mellom har det lite å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Hva moro finnes på level 20? Kan man feks beholde hele kull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Og det kjøpte jeg vist noen mini buller til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Hva moro finnes på level 20? Kan man feks beholde hele kull? Ikke noe mer moro enn at man tjener fame points istedenfor og kan kjøpe svarte konger, durable combs og noen andre typer halsbånd i fame shoppen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Endelig har jeg fått inn Isabella BCer i kennelen min. Dårlig kvalitet, men det får bli neste prosjekt Begynner også og få noen svarte Salukier, og prosjekt Fawn aussie er satt igang. Puppymill FTW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Ikke noe mer moro enn at man tjener fame points istedenfor og kan kjøpe svarte konger, durable combs og noen andre typer halsbånd i fame shoppen... Men det er fremdeles begrensninger på hvor mange valper man får beholde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 12. April 2013 Rapporter Share Skrevet 12. April 2013 Men det er fremdeles begrensninger på hvor mange valper man får beholde? Japp. To på elitekonto, og en på vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 Nå har jeg en haug hunder inne på topp 20 i rasen,alle er egenavlete og et par når over level 50 før de pensjoneres Og det er de dårlige hundene,de neste er mye bedre 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 WUHU! Kalkulatoren er oppe og går igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 WUHU! Kalkulatoren er oppe og går igjen! JAAAAAAAAAA Fy fader så lei jeg er å telle H'er på 30 valper hver dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 Nirm (#66696) Level 19 1,209 UXP for Next Level At det skal ta så lang tid!!!!!! Men nå er det bare et par dager igjen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 Ikke syt, Nirm 2ne (#1091625) Level 19 6,745 UXP for Next Level Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 Ikke syt, Nirm 2ne (#1091625) Level 19 6,745 UXP for Next Level Men jeg har denne på hovedkontoen min Nirm (#66717) Level 18 1,224 UXP for Next Level Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. April 2013 Rapporter Share Skrevet 13. April 2013 Dere burde jo bare ha flest mulig hunder på samme konto, ikke drive med to kontoer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts