Raksha Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Skjønner ikkeno jeg - kan noen lage en liten "for dummies" til meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 (endret) Glemt det. Endret 5. Januar 2013 av Hermes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Man får mer uxp når hundene levler. Så still de ut! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Hvordan overfører man hunder fra en konto til en annen? Bare selger og kjøper de av seg selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Transfer hunder! Bare sett den opp for transfer til en viss pris og skriv inn ID den skal overføres til. Eventuelt sett den opp på private sale og by på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Ah, selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Gratis gentest til samtlige bikkjer (og gratis vaksine til siste hunden jeg kjøpte) er greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Spørsmål: Hva betyr #15 og #16 i genetikken? "Stat Boost" og "Extra Stat Boost"? Hva gjør det? http://www.furry-paws.com/stats/breed/genetics Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Men må man ha så mange hunder for å få mer erfaring? Har ikke lyst på et drøss av hunder, jeg! Det går iallefall fortere ja, man får jo poeng for å gi mat, groome og alt det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Man får mer uxp når hundene levler. Så still de ut!Men kan jeg stille ut og trene i sport og konkurrere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Japp. Når de blir 12 dager kan man konkurrere med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Jeg er så usikker på hvem jeg skal beholde! http://www.furry-paws.com/litter/view/135807 Jente eller gutt? Gutten er lala, betyr det at avkom etter ham vil arve lala? Eller? LL er vel medium store kull, så er jo ikke dårlig det heller... hmm...må se på kjønnene til de andre jeg skal beholde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Det betyr i hvert fall at avkom etter ham kommer til å arve la. Det vil si ente Lla, lla eller lala, alt etter hva tispa har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Har produsert ett kull med 8x Excellent Huskyer. Tenker egentlig beholde de to som er gitt navn selv. Men om noen andre er intressert så gi beskjed Tispen beholder jeg selv uansett. 3 stk med sølv, og ingen hh. HH ligger rundt 14-17. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Det betyr i hvert fall at avkom etter ham kommer til å arve la. Det vil si ente Lla, lla eller lala, alt etter hva tispa har. Så da vil ingen avkomm få bare LL (som er det dårligste vel?) Bare medium eller store? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Men jeg skjønner ikke hvordan dette kullet bare fikk en valp? http://www.furry-paws.com/litter/view/134897 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Men jeg skjønner ikke hvordan dette kullet bare fikk en valp? http://www.furry-paws.com/litter/view/134897 For som i all avl så kan det det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LindaM Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Men jeg skjønner ikke hvordan dette kullet bare fikk en valp? http://www.furry-paws.com/litter/view/134897 Tispen har lla, som vil gi små kull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 (endret) Så da vil ingen avkomm få bare LL (som er det dårligste vel?) Bare medium eller store? Men jeg skjønner ikke hvordan dette kullet bare fikk en valp? http://www.furry-paws.com/litter/view/134897 Nei, det stemmer ikke helt. L gir middels kull, og er bedre enn l, som gir små. L dominerer over begge de to andre, mens l dominerer over la. Ble det forståelig? Edit: altså: hvis avkommet hans får en L fra mor blir de Lla, som gir middels kull (med mulighet for store kull i neste generasjon). Får de en l blir de lla, dvs små kull (men bærer av genet for store kull). Får de la, blir de lala og vil gi store kull. Derfor er prioriteringene mine sånn: lala > Lla > LL/lla > Ll > ll (har ikke helt bestemt meg i midten der, det kommer an på kjønn og hvem den skal parres med ) Endret 5. Januar 2013 av Vims Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Hva er målet ditt, konkurranse eller videre avl? Hva har du ellers, og hvor har de hundene HH og hh, sammenliknet med valpene? Hvilket kjønn har valpene? Er de L, la eller l? Hva er kvaliteten på kullet? (det tallet som står under General og Quality) Det vel videre avl. Hannhundvalpen 14HH - 9Hh. LL. Tispevalpen: 18HH - 5Hh - 1hh. LL. Kvaliteten på kullet er på 94, 0 dager gamle. Jeg har en annen kineser, og det er moren. Hun har: kk ee BB Dd slsl atat spsw mm rr tt cchcw gg uu LL chastm intint HH HH HH HH HH HH Hh Hh HH HH HH Hh Hh HH Hh Hh Hh Hh Hh Hh HH HH Hh Hh Æsj, jeg trenger seriøst penger! Fått ja til en kjempe flott aussievalp for bare 20 000, men jeg har tatt meg vann over hodet i dag og kjøpt alt for mange hunder... Prøvde å lage ny konto, men man må jo være på level 4 for å kunne overføre penger.. Grr! Kan jeg kjøpte valpen med den nye kontoen og selge den tilbake til meg selv for nok penger til at jeg har råd til den? Woops, glemte at man kan jo ikke kjøpe en hund fra andre kenneler før man når level 4 heller... Dette suger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Marie, vil du ha et lån? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Marie, vil du ha et lån? Haha, dere er så snille! Jeg tror faktisk kanskje jeg klarer det nå. Spilte litt spill som gav meg noen tusen og får lønn i morgen og litt slikt, men tusen takk Jeg skal høre fra meg hvis jeg trenger! Jeg funderer over gode duo-navn til aussiekullet mitt på to valper. En tispe og en hannhund. Disse har jeg så langt: Bonnie and Clyde Wall-E and Eve Yin and Yang Lady and Tramp Razzle and Dazzle Mars and Venus Liker kanskje best Bonnie and Clye og Mars and Venus da man kan bruke det som kallenavn også. Hva sier dere? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 woops, dobbeltpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Men det spiller egentlig ingen rolle hva mer enn en av valpene heter, fordi de forsvinner vel ut i "intet"? Bare den ene man beholder får ha navnet sitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 5. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2013 Jeg som bare har tenkt på HH'r og fargegenetikk. Nå må jeg tenke på kullstørrelse også Innviklet dette, men fryktelig avhengighetsskapende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts