Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ut å reise i januar, og lurer på om noen her inne har erfaringer med å ha katt på dyrepensjonat?

Har katten det bra når den er på pensjonat? Har liksom aldri hatt katten på pensjonat før, det er også snakk om 14 dager. Håper på svar :)

Skrevet

JEg har aldri selv hatt katten min på det.. Men min bror og de har hatt 3 av kattene sine på det... 2 av de elsket det, hvorav den ene faktisk ikke ville hjem igjen :P Men den siste ikke var like begeistret, men hadde det helt greit når den fikk oppmerksomhet..

Vet de betalte for en pakke hvor pensjonatet sto for mat og de koste med de flere ganger for dagen og slikt.. :) Så tror nok det at hvis du finner en plass med god omtale og slikt så vil katten ha det helt fint :)

Skrevet

Det er nok veldig individuelt hvorvidt en katt kan trives på pensjonat eller ikke.

De fleste katter er veldig stedsbundne, og ville nok hatt det bedre med å vaere hjemme og at noen kom og matet de der, fremfor å vaere på et fremmed sted. Men som sagt, sikkert veldig individuelt. Ville sett ann katten ift hvordan den var med fremmede mennesker og på nye steder. Ene katten min hadde nok stort sett tilbragt de 14 dagene inni/under/bak noe, og til nød kommet frem for å gå på do og spise, mens den andre helt sikkert hadde gjort sitt beste for å sjarmere godis ut av alle han traff ;)

Skrevet

Men tror du ikke det vil bli veldig ensomt for den å være helt aleine i 14 dager? Tenkte på det først og få noen til å komme innom å mate den. Uff det er så vanskelig, mye lettere å sette bort hunden enn katta.

Skrevet

Jeg har jobbet på to kenneler som også har kattepensjonat. På den ene ville jeg ikke satt noen av dyra mine, men på den andre har jeg hatt hundene mine, og kunne lett også hatt katten der. :) Klart, den får jo ikke sååå mye oppmerksomhet som den er vant til, men de blir pusla litt med hver dag, og blir jo i det minste sett til. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...