Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulstur? :)


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Vil noen være med Geo, Tinka og meg på tur en dag snart? Kanskje i morgen, søndag eller nyttårsaften formiddag?

Gjerne et sted hvor det ikke kryr av andre folk, da. :P Vi har masse fredelig skog her hos meg (Lånke i Stjørdal kommune), men skjønner at det kanskje blir litt langt/upraktisk for mange. Det blir vel litt mer rettferdig om jeg tar turen inn mot byen, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tidlig på formiddagen er fint for vår del! Sånn i ti-tiden eller noe slikt, kanskje? Skal komme meg avgårde i rett tid inn til byen jeg også. Geo har en litt vond klo og jeg er forkjøla og slapp, så det spørs om vi orker noen eviglang tur, altså. :P Har litt redusert lungekapasitet om dagen.

Hvis det bare blir oss tre er det nesten litt urettferdig av meg å kreve at dere skal komme hit, da. Samtidig ser det ut til at både mamma og pappa skal ut med hver sin bil i morgen, så hvis det blir noe annet sted er jeg ikke sikker på om jeg kommer meg avgårde. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrabeskjed: Nå var det visst helt greit at jeg avtalte tur når og hvor jeg ville, så skulle de innrette seg etter det. :P Forslag til sted? Gjerne på denne siden av byen, da.

Vi bor forresten i bygda oppi her. Det er kanskje lettere å avtale et annet sted, så slipper dere å knote med å finne fram. Ved Stavsjøen for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke veiadresse hit da. :lol: Så det er visst ikke bare bare å finne fram med GPS heller.

Ja, det tenkte jeg ikke på, du har vel ikke bil Tinkie. Da måtte dere fått samkjørt litt i så fall, men dere bor kanskje ikke helt gunstig til for samkjøring?

Går an å finne frem via GPS uten gateadresse heldigvis :) Tinkie kan fint sitte på her, har ingen andre som har kapret den ledige plassen i bilen min enda, selv om Tonje kaaanskje skal. *rope på Tonje* Jeg skal uansett passe hunden til Tinkie og overtar ham etter turen :)

Edit: er født og oppvokst på landet, vi fikk gateadresse i forfjor ellernoe, så er vant med å finne frem i sånne bøgder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen da skal jeg og Tinkie klare å dra oss bort til deg til klokka 10 vi Ingvild :) Må uansett opp og hente samboer på jobb klokka 0720 *gjespe* Håper pelsballen din tåler at vi sover bort ettermiddagen Tinkie :lol:

Hm, tur i dagslys jo! *gjøre klar kameraet* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Det er hipp som happ om dere kjører Helltunnelen eller over Gevingåsen. Det er vel litt bedre føre å kjøre gjennom Helltunnelen, så lager veibeskrivelse for det, jeg:

Når dere kommer ut av Helltunnelen, fortsetter dere bare til dere har kjørt over elva. Rett etter brua tar dere av, der det er skiltet mot Selbu og Værnes. I rundkjøringa ved Shell-stasjonen tar dere til høyre. Ned bakken og rett fram i neste rundkjøring (den ved Hellsenteret). Over brua, og så ta av til høyre rett etter brua (der er det skiltet mot Selbu i alle fall, regner jeg med). Ned svingen og under brua, og så fortsetter dere rett fram forbi Prixen og bosenteret. Like etter bosenteret skal dere ta til venstre, bort fylkesveg 26. Der er det skiltet til Hegra og Lånkehallen i alle fall. Denne veien skal dere følge et stykke - over den lille elva, forbi kirka, forbi en fabrikk og et lite boligområde, og så skal dere ta opp til høyre like etter en hytte som ligger like ved veikanten. Der er det skiltet til Sorte, hestesenter, røykeri og steinbrudd hvis jeg ikke husker helt feil. Opp bakken, og så bare følg denne veien et godt stykke. Etter ca to km kommer dere til et veikryss hvor det er skiltet til Berg den ene veien og Stræte den andre. Da holder dere bare til høyre (eller egentlig bare rett fram), mot Stræte. Etter dette krysset kjører dere forbi en gård, og så tre gårder som ligger på rekke og rad, og deretter et bolighus. Etter dette bolighuset ligger det en gård med rødt fjøs, hvit trønderlån, gul kårbolig og gul garasje. Her bor vi! :P

Haha, jeg forventer ikke at dere husker alt dette, da. Gården ligger 63,43532 grader nord og 11,03038 grader øst, omtrent. Tlf-nr mitt er 470 53 214, så kan dere ringe når dere har rotet dere bort. :P Det er bare å kjøre inn på tunet og parkere her. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrabeskjed: Nå var det visst helt greit at jeg avtalte tur når og hvor jeg ville, så skulle de innrette seg etter det. :P Forslag til sted? Gjerne på denne siden av byen, da.

Vi bor forresten i bygda oppi her. Det er kanskje lettere å avtale et annet sted, så slipper dere å knote med å finne fram. Ved Stavsjøen for eksempel?

Er den markøren på huset deres btw? Evt kunne du satt en markør på huset ditt? Finn-kartene er veldig greie nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...