Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Trenger hjelp til hva jeg kan gi min bestevenninne til jul. Det er noe jeg er nødt til å sende i posten. Jeg vil det skal være noe personlig. I fjor ga jeg henne en kalender med naturbilder og bilder jeg fikk tilsendt av søstera hennes. For ca en mnd siden sendte jeg henne en ramme med noen bilder fra en tur vi hadde sammen og året før strikket jeg en lue til henne. Hun har det veldig tøft nå så jeg tenker at gaven trenger ikke være så stor eller koste så mye. Tenkte å skrive ett koselig brev og sende med en gave som viser at jeg fortsatt bryr meg og stiller opp.

Jeg har tenkt litt på å smelte om sjokolade i former, putte på glass eller noe som jeg kan pynte litt, men det er kanskje ikke så lettvindt å sende og kan vel være mulighet for at det smelter?

Hun er veldig glad i å lese så jeg tenker litt på å gi henne en bok, men da må jeg finne en hun vil like. Hun er veldig glad i Narnia serien og mener å huske hun liker litt fantasy bøker også liker hun selvbiografier. Hun er stor fan av Mia Gundersen. Kunne boka hennes være noe å gi? Noen som har lest den eller har andre boktips?

Skrevet

Av fantasy bøker, så kan eg anbefale:

• Skyggejeger serien (Demonenes By #1) av Cassandra Clare
  • Fallen engel serien av Becca Fitzpatrick
  • De Fire og han som gjør galt verre av Hans Frederik Follestad (GENIAL serie)
  • Reventants trilogien (Våk over meg #1) av Amy Plum
  • The Host av Stephenie Meyer
Skrevet

Av selvbiografi vil jeg anbefale "mitt liv, min frihet. Av Ayaan Hirsi Ali". Eneste boka jeg har lest flere ganger, og jeg leser myyye:p

Av personlige ting vil jeg tipse om brevbok! Jeg gav det til min venninne da hun flytta til kirkenes, og det ble motatt med tårer og latter! Du skriver i den, sender den, hun skriver i den, sender den tilbake, osv.. Så limer dere inn bilder og andre ting:)

I første boka vår er vi tilsammen gjennom 3 forhold, et svangerskap, tre avsluttende skolekapitler og myyyye annet! Så beholder vi annenhver bok hver:)

Håndlaget kalender med dikt og tegninger (folk blir like glade selv om man ikke kan tegne;)) er også en personlig og morsom gave:)

• Like 3
Skrevet

Brevbok hørtes jo genialt ut :) Aldrig hørt om før.

Hahaha, ikke jeg heller, før det falt meg inn i en kreativ periode som 18åring;) vi har nå sendt bøker frem og tilbake i snart 8(!) år! Og fortsetter nok frem til vi bor i samme by igjen:) teeenk så kosli det blir å lese når man sitter på gamlehjem:D

• Like 2
Skrevet

Tusen takk for tips:-D

Den brevboka var genial. Den skal jeg huske på. Passer nok ikke nå, men så fort hun blir bedre kommer jeg til å begynne med det. Så utrolig koselig det må være.

Takk for boktips Siri:-D Skal se nærmere på dem

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...