Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente skulle redde hunden sin, gikk gjennom isen

Recommended Posts

Skrevet

Uff, så leit. Her går vi ikke ned til vannet fra begynnelsen av oktober til jeg vet at isen er trygg og vel så det. Tollere må ikke bade i vann som nærmer seg frysepunktet og små phalener (eller stor phalene, men liten hund, da) trenger ikke trippe ut på is som så vidt har lagt seg. Men fort gjort og fryktelig trist :(

Skrevet

Slikt er så fælt!

Kjenner en dame som gikk på tur med to hunder, da den ene forsvant. Den andre hunden dro henne tilbake til et vann de hadde passert hvor den forsvunnede hunden hadde gått igjennom isen. Hun ringte mannen, og bad han komme med tau ol. Deretter ålte hun seg ut på vannet for å hjelpe hunden, og gikk gjennom hun også. Mannen kom fort, og ringte brann og ambulanse. De fikk reddet begge to såvidt.. Hun hadde da en temperatur på under 25 grader. Heldigvis kom begge seg!

Skrevet

Skrekkågru.... Jeg hadde nok gjort det samme selv, rent instinktivt.

Min første saluki holdt på å dette gjennom et hull i isen på en elv og jeg kastet meg etter han uten å tenke på annet enn at han skulle IKKE ned i det hullet, fikk tak i nakke og ryggskinn og halte han opp.

Min tredje saluki var ikke så heldig, han forsvant nedi en råk han :( Verst var det nok for min venninne som passet han da, jeg var bortreist. Men heldigvis, det var noen folk der som så det, de løp til, men rakk ikke frem før han var borte. De kunne iaf si hvor han forsvant så vi kunne lete og forsøke finne han igjen. Jeg hadde mareritt om at han svømte rundt under isen og ikke kom opp. Da vi fikk han opp viste det seg, heldigvis, at han hadde truffet kanten av isen og knukket nakken så han døde momentant.

Skrevet

Huff så fælt. Bra hun kom seg opp!! Men stakkars stakkars hund :(

Broren til Chessea døde da han gikk gjennom isen i januar, han. Eierene hadde kjempet og kjempet, men fikk ham ikke opp. :( forferdelig måte å miste en god venn på.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...