Gå til innhold
Hundesonen.no

Fylte margbein(?) fra elg?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Svigermor nevnte her om dagen at hun har noe margbein lignende fra elg liggende som hunden min gjerne kunne få, da deres egen ikke vil ha det. Er fra altså ikke behandlet noe videre enn at det har blitt skjært av elgen og puttet i fryseren.

Vet ikke hvilke mengder det er snakk om, men hvordan burde jeg eventuelt begrense dette? Burde jeg la han spise benet om han tygger det skikkelig eller er dette for hardt etc for hundetenner?

Kan han få det frossent eller burde jeg vente med å gi det til det har tint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, margbein fra større dyr skal ikke hunden tygge på. Alt av ben som er hult er fy-fy, kun ok med tilsyn om at hunden kun gnager kjøtt rundt eller får i seg innholdet. Tygging på selve benet skal altså unngås grunnet tenner, samt at bitene kan splintre og det rett og slett er for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, margbein fra større dyr skal ikke hunden tygge på. Alt av ben som er hult er fy-fy, kun ok med tilsyn om at hunden kun gnager kjøtt rundt eller får i seg innholdet. Tygging på selve benet skal altså unngås grunnet tenner, samt at bitene kan splintre og det rett og slett er for hardt.

Ok, følte jeg hadde lest noe lignende her tidligere så måtte bare dobbeltsjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...