Gå til innhold
Hundesonen.no

Oversensitiv Touran alarm


Nirm
 Share

Recommended Posts

Minuset med ny bil, alarmen er litt mer fintfølende enn på Forden min. Så det er blitt et problem å sette fra seg bil + hunder, og gå i fra. Alarmen løses ut omtrent hver gang. En sjelden gang klarer den å la være å hyle og skrike, og jeg har sympati med de stakkars hundene som sitter inni. Det var en ting jeg ikke hadde tenkt på da jeg kjøpte ny bil...

Men. Det må jo være flere Touran eiere på dette forumet som har klart å løse den problematikken, så rett og slett. Hjelp! Må dere gjøre noe spesielt når dere setter fra dere bilen, eller løses ikke deres alarmer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med ny bil, alarmen er litt mer fintfølende enn på Forden min. Så det er blitt et problem å sette fra seg bil + hunder, og gå i fra. Alarmen løses ut omtrent hver gang. En sjelden gang klarer den å la være å hyle og skrike, og jeg har sympati med de stakkars hundene som sitter inni. Det var en ting jeg ikke hadde tenkt på da jeg kjøpte ny bil...

Men. Det må jo være flere Touran eiere på dette forumet som har klart å løse den problematikken, så rett og slett. Hjelp! Må dere gjøre noe spesielt når dere setter fra dere bilen, eller løses ikke deres alarmer ut?

Har du funnet knappet som skrur av alarmen som utløses av bevegelser i bilen? Om du ikke har det, så er det en knapp på "veggen" ved ryggstøtten din på førersiden du kan trykke på så den lyser orange, da skal den være skrudd av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Da skal jeg lete etter den når jeg kommer ut i bilen! :D Ante ikke at den fantes engang! :D

(Og med tanke på all den jobben vi strevde i garasjen på jobb, så er det morsomt at damene på sonen vet mer enn gutta på jobb. :lol: )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...