Gå til innhold
Hundesonen.no

Ida og Pajkos første EFIT

Pajko
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle have været på arbejde i dag, men jeg vågende med meget ondt i hovedet, lidt feber og ondt i hovedet, så jeg ringede og meldte mig syg. Sov til kl. 10, og der var rimfrost på alt, da jeg stod op.

Kl. 10

IMG_3690.jpg

Kl. 11 lege Pajko og jeg i sofaen

IMG_3700.jpg

Kl. 12 tog vi en middagslur sammen. Pajko ligger med hovedet ind mod min numse :P

IMG_3725.jpg

Kl. 13 så jeg When Harry met Sally på tv og tjekkede sonen ;)

IMG_3728.jpg

Kl. 14 spiste jeg lunsj. Vi fik medisterpølse på rugbrød.

IMG_3731.jpg

Kl. 15 tiggede Pajko om tur udenfor.

IMG_3738.jpg

Kl. 16 var vi på tur :D

IMG_3799.jpg

Kl. 17 gik solen ned

IMG_3734.jpg

Kl. 18 hyggede vi i sofaen :wub:

IMG_3958.jpg

Kl. 19 spiste vi aftensmad. Risengrød med kanel og smør :D

IMG_3963.jpg

Kl. 20 så vi første afsnit af julekalenderen Jul i Valhal

IMG_3973.jpg

Kl. næsten 21 var Pajko ude og nattisse i haven og det sneede :w00t:

IMG_3972.jpg

Nu vil jeg i seng. Skal op og på arbejde i morgen.... Godnat!

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lunsjen så skikkelig dansk ut og :D hehe

Jeg klarer ikke å spise rugbrød, synes det smaker så surt. Men det kan jo hende at det finnes bedre rugbrød enn det vi hadde i bistroen på skolen i Danmark :P

Så ut som Pajko satte pris på en hjemmedag :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lunsjen så skikkelig dansk ut og :D hehe

Jeg klarer ikke å spise rugbrød, synes det smaker så surt. Men det kan jo hende at det finnes bedre rugbrød enn det vi hadde i bistroen på skolen i Danmark :P

Så ut som Pajko satte pris på en hjemmedag :)

Lunsjen er også meget dansk, sådan rigtig julemad :D Jeg elsker ikke rugbrød, men spiser det gerne til lunsj... Savnede det en gang i mellem da jeg boede i Panama og et par gange, da jeg boede i Norge, men jeg kan sagtens leve uden...

Jeg satte ihvertfald pris på en hjemmedag, og Pajko nyder bare at jeg har tid til at være sammen med ham. Han er meget min hund :heart: , men jeg arbejder meget i øjeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en skikkelig koselig dag, egentlig! Julelunsj og julemiddag! :drool: Nam nam.

Ja, det var jo 1. december :D

Åh, Pajko er søt da :D Så ut som en fin dag. Savner Danmark når jeg leser dansk, koselig land det :)

Tak... Det er morsomt, jeg savner Norge, når jeg læser norsk ;)

Det så ut som en koselig dag, selvom formen ikke var på topp :)

Det var det også... og den gjorde godt, for form er helt fin i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...